علوم ورزشی چگونه بفهمیم به پودر پروتئین نیاز داریم؟


این روزها هر ورزشکاری در مورد استفاده از مکمل های ورزشی چه در رسانه ها و چه در اماکن ورزشی شنیده است. پودر پروتئین یکی از مکمل هایی است که به عنوان مکمل غذایی محبوب شناخته می شود به همین دلیل به راحتی در دسترس است. اما آیا استفاده از پودر پروتئین فقط برای بدنسازان است یا سایر ورزشکاران نیز می توانند از آن استفاده کنند؟ برای پاسخ به این سوالات با مجله علم ورزش همراه باشید.

پودر پروتئین چیست؟

انواع مختلفی از پودرهای پروتئینی بر اساس ماده اصلی مانند پروتئین آب پنیر، سویا و کازئین وجود دارد. می توان گفت پروتئین آب پنیر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا می توان آن را یک پروتئین کامل دانست زیرا حاوی هر 9 اسید آمینه ضروری است.

دلیل مصرف پودر پروتئین تامین پروتئین مورد نیاز بدن برای متابولیسم و ​​فعالیت ورزشی است. در بیشتر موارد می توان این نیاز را با مصرف غذاهای حاوی پروتئین تامین کرد.

اما در برخی موارد ممکن است این امکان وجود نداشته باشد و یا فرد بخواهد از منبع کامل پروتئین استفاده کند به همین دلیل به پودر پروتئین روی می آورد.

چرا و چه زمانی باید پودر پروتئین مصرف کنیم؟

چگونه بفهمیم که به پودر پروتئین نیاز داریم؟

وقتی در حال بزرگ شدن هستید

بدن یک نوجوان به دلیل اینکه در سنین رشد است و اگر فعالیت ورزشی داشته باشد به پروتئین بیشتری نیاز دارد تا هم نیاز متابولیکی و هم فعالیت های ورزشی اش تامین شود. این می تواند یکی از دلایل باشد.

زمانی که به تازگی ورزش را شروع کرده اید

طبیعتاً در چنین شرایطی بدن شما به پروتئین بیشتری نیاز خواهد داشت، این به این معنا نیست که باید فوراً شروع به مصرف پودر پروتئین کنید، بلکه به معنای میزان پروتئین دریافتی است.

مصرف پودر پروتئین هنگام ورزش

اگر چند روز در هفته تمرین کنید، بدن شما به پروتئین بیشتری نیاز خواهد داشت.

هنگامی که شما روند بهبودی یک آسیب را طی می کنید

ورزشکارانی که آسیب های ورزشی دارند برای التیام آسیب به پروتئین بیشتری نیاز دارند.

اگر گیاهخوار هستید

کسانی که گیاهخوار هستند؛ آنها منابع مهم پروتئین مانند گوشت، مرغ، ماهی و گاهی لبنیات و تخم مرغ را مصرف نمی کنند. بنابراین اگر از منابع گیاهی پروتئین استفاده نکنند، نیاز به پودر پروتئین بیشتری دارند.

اکثر آمریکایی ها 15 درصد از کالری روزانه خود را از پروتئین دریافت می کنند. همچنین برای ساخت یک پوند عضله که برابر با 453 گرم است، بدن در طول روز تنها به 10 تا 14 گرم پروتئین اضافی نیاز دارد. یعنی اگر مکمل پروتئینی تهیه کرده اید که دوز آن بالا بوده است، در مصرف آن زیاده روی نکنید زیرا مصرف زیاد آن می تواند برای کلیه و کبد مضر باشد.

چگونه متوجه می شوید که به مکمل پروتئینی نیاز دارید؟

اگر میزان پروتئین مورد نیاز بدن خود را محاسبه کرده اید و به دلیل فعالیت ورزشی نیاز به مصرف مکمل دارید، باید بدانید که در این شرایط به آن نیاز دارید: خستگی غیرعادی، احساس ضعف به خصوص در حین ورزش یا دوره نقاهت طولانی پس از جراحی یا آسیب. .

محاسبه پروتئین مورد نیاز – چه مقدار پروتئین در روز مصرف کنیم؟

توصیه های زیر توسط کالج آمریکایی پزشکی ورزشی و آکادمی تغذیه و رژیم غذایی پیشنهاد شده است.

  • برای بزرگسالان؛ هر کیلوگرم وزن بدن به 8/. آنها در طول روز به گرم پروتئین نیاز دارند.
  • ورزشکاران تفریحی، 1.1 تا 1.4 گرم پروتئین.
  • ورزشکارانی که در سطح رقابتی فعال هستند به 1/2 تا 1/4 گرم پروتئین نیاز دارند.
  • برای بدنسازان، 1.5 تا 2 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در طول روز
  • مثالبرای مثال یک بدنساز با وزن 75 کیلوگرم در طول روز به 112 تا 150 گرم پروتئین نیاز دارد.

توصیه برای ورزشکاران جوان

همانطور که توضیح دادیم که پروتئین برای ورزشکاران مهم است، توصیه های زیر توسط آکادمی تغذیه و رژیم غذایی برای نوجوانان توصیه می شود. آنها به ازای هر پوند وزن که 453 گرم است، روزانه 0.4 تا 0.5 گرم پروتئین نیاز دارند. برای ورزشکاران نوجوان این مقدار بیشتر است یعنی 0.5 تا 0.8 گرم در روز.

مصرف بیش از نیاز بدن می تواند منجر به کم آبی بدن یا آسیب کلیه و کبد شود. بهتر است نوجوانان میزان پروتئین مورد نیاز خود را از غذا تامین کنند. در نهایت فراموش نکنید، اگر رژیم غذایی سالم و طبیعی برای رفع نیاز بدن خود دارید، نیازی به پودر پروتئین ندارید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com