علوم ورزشی 8 نکته مهمی که باید در مورد پروتئین بدانید


حدس می زنیم که به شیر شکلاتی به شکل شیک یا اسموتی علاقه زیادی دارید و فکر می کنید که ذخایر از دست رفته شما را بازیابی می کند، رشد می کند و عضلات شما را ترمیم می کند. به نظر ما شما شماره یک هستید. اما جدا از اطلاعاتی که در مورد این موضوع دارید، که بسیار خوب است، آیا فکر می کنید به اندازه کافی در مورد شیک های پروتئینی می دانید؟ اگر اینطور نیست، نکاتی را که در مورد پروتئین مهم است به شما اطلاع می دهیم و به شما اطلاع می دهیم که پروتئین مصرفی خود را بهتر بشناسید.

1. در مورد پروتئین چه می دانید؟

اساساً پروتئین ها مولکول های بزرگی هستند که از اسیدهای آمینه تشکیل شده اند و وظیفه آنها ترمیم و رشد عضلات است. اساساً بلوک های ساختمانی تمام سلول های بدن ما توسط پروتئین ها ساخته می شوند. آنها بلوک های سازنده عضلات هستند و هیچ عملی بدون آنها انجام نمی شود.

بدون پروتئین کافی، بدن شما شروع به تجزیه پروتئین در استخوان ها، اندام ها و قلب می کند تا سوخت مورد نیاز شما را تامین کند. همچنین به خاطر داشته باشید که بدون پروتئین نمی توانید سلامت خود را برای مدت طولانی حفظ کنید.

2. پروتئین بیشتر چه نقشی در سلامتی من دارد؟

آیا این برای زنده ماندن و سلامتی شما کافی نیست؟ پروتئین بیشتر همچنین استخوان ها، غضروف ها و خون را سالم نگه می دارد. عملکرد پروتئین در بدن باعث حفظ مو، پوست و تقویت و تغذیه ناخن ها می شود. همچنین پروتئین موجود در بدن باعث ترمیم موثرتر هورمون های استروژن و پروژسترون در زنان و بهبود عملکرد غدد جنسی در مردان می شود.

3. در مورد پروتئین و ورزش، چرا مهم است؟

هنگامی که تمرین می کنید و روتین اسکات یا ددلیفت خود را انجام می دهید، پس از هر ست سخت، رشته های عضلانی میکروسکوپی از هم جدا می شوند. درد عضلانی شما بعد از ورزش به آنها مربوط می شود.

با مصرف پروتئین دوره ریکاوری و ترمیم بافت کوتاه می شود و در نتیجه بدن شما با تمرینات سخت و دشوار سازگار می شود. به همین دلیل است که توصیه می کنیم حداقل یک ساعت بعد از ورزش پروتئین مصرف کنید. پروتئین آب پنیر باعث ترمیم پارگی ایجاد شده در فیبرهای عضلانی می شود به گونه ای که با مصرف پروتئین آب پنیر در همان دقیقه اول وارد سلول های عضلانی شما شده و شروع به ترمیم و بازسازی آنها می کند.

4. از کجا می توانیم پروتئین بیشتری دریافت کنیم؟

بوقلمون، مرغ، سفیده تخم مرغ، ماهی، فیله گوشت گاو منابع پروتئینی هستند. البته به یاد داشته باشید که آنها به تنهایی جواب نمی دهند و باید در کنار آنها از گیاهان پروتئینی مانند لوبیا یا سایر دانه های پروتئینی استفاده کنید و پنیر محلی بدون چربی نیز از بهترین گزینه ها هستند.

اما پروتئین آب پنیر پدربزرگ همه پروتئین ها است، زیرا به سرعت وارد خون و سلول های ماهیچه ای می شود و عملکرد بازسازی و ترمیم را آغاز می کند. اگر به هدف خود نرسیدید به دنبال پروتئین هایی مانند آب پنیر و میکرو پروتئین های پایه باشید زیرا با مصرف این پروتئین ها لاکتوز (قند) از بین رفته و اساسا گزینه خوبی برای کاهش وزن است.

5. در مورد پروتئین آب پنیر چه می دانید؟

پروتئین آب پنیر محصول جانبی شیر است و این مایع پس از کشک کردن شیر و صاف کردن آن خارج می شود. پروتئین آب پنیر برای اولین بار که آن را می خورید. ممکن است طعم خوبی نداشته باشد. اما برخی از دانشمندان خلاق و باهوش طعم هایی را برای مصرف بهتر اضافه کردند. یک بار امتحان کنید، از خوردنش پشیمان نمی شوید.

6. چقدر پروتئین مصرف کنم؟

8 نکته ای که باید در مورد پروتئین بدانیدمقدار پروتئینی که باید مصرف کنید بسته به تناسب اندام و اهداف کاهش وزن شما متفاوت است، یعنی به شما بستگی دارد. هر چه بیشتر بخوانید، وزن کم کنید و سخت‌تر کار کنید، پروتئین بیشتری باید بر حسب گرم مصرف کنید. شما باید میزان مصرف پروتئین گرم خود را بر اساس وزنی که می خواهید به دست آورید تنظیم کنید، نه وزن فعلی خود را.

به عنوان مثال، اگر می خواهید 80 کیلوگرم اضافه کنید، باید 80 گرم پروتئین به ماهیچه ها مصرف کنید و چربی بسوزانید. مصرف 24 گرم هر دو تا سه ساعت می تواند مفید باشد. بیشتر از این به شما کمکی نمی کند، زیرا بیشتر از این مقدار به سادگی دفع می شود. در عوض، پروتئین دریافتی خود را خالی کنید.

7. آیا می توانم پروتئین بسیار بیشتری مصرف کنم؟

بله، البته که شما می توانید. شما می توانید هر چقدر که می خواهید کالری مصرف کنید، حالا این کالری ها (چه چربی، چه شکر یا پروتئین). اما در مورد پروتئین کمی احتیاط لازم است، زیرا مصرف بیش از حد آن باعث ناراحتی شما می شود. مانند اختلالات گوارشی و معده و کلیه. همچنین مصرف زیاد آن می تواند اضافه وزن را افزایش دهد. بحث مصرف نیست، بحث جذب و کارایی است.

8. آیا همه پروتئین ها یکسان هستند؟

اگر به دنبال پروتئین سریع هضم هستید، باید به شما بگوییم که پروتئین آب پنیر در بالای لیست سریع هضم قرار دارد. در رتبه دوم این لیست محصولات لبنی و بقیه پروتئین ها در رده آخر این لیست قرار دارند.

نخود، لوبیا و سیب زمینی نیز خوب هستند، اما در درجه C ذکر شده اند و نمی توانند غیر از گروه A باشند. بنابراین هرگز پروتئین آب پنیر را از لیست رژیم غذایی خود حذف نکنید. درست است که کمی گران است اما به اندازه پروتئین های درجه دو برای شما هزینه نخواهد داشت. پروتئین آب پنیر برای شما بسیار مفید است، بنابراین آن را بخورید، حتی اگر طعم آن بد باشد یا به ذائقه شما خوش نیاید. کیفیت مهم است نه کمیت.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com