عوارض رژیم غذایی پر پروتئین چیست؟

به همه ما گفته می شود که چاقی یک مشکل بزرگ در ایالات متحده است و از ما خواسته می شود تا برای از دست دادن لاستیک زاپاس اطراف وسط خود کاری انجام دهیم. یک راه محبوب برای انجام این کار، یکی از رژیم های غذایی کم کربوهیدرات/پر پروتئین زیاد است. شما می توانید به کاهش وزن سریع دست پیدا کنید، و می توان آن را بسیار ساده نگه داشت. آیا این پاسخ همه مشکلات وزن ماست؟

نه واقعا.

انجمن قلب آمریکا و اکثر پزشکان با این نوع رژیم غذایی موافق نیستند زیرا بسیاری از منابع پروتئینی حاوی مواد مغذی مورد نیاز شما نیستند. این تنها ضرری نیست که می توان برای این نوع رژیم اعمال کرد. اگر به درستی برنامه ریزی نشود، این رژیم ها سرشار از چربی، کلسترول و پورین هستند. این مواد می توانند بدن شما را خراب کنند.

قبل از اینکه به نکات منفی رژیم های پر پروتئین بپردازم، می خواهم به این نکته اشاره کنم که همه رژیم های کم کربوهیدرات بد نیستند. اگر پزشک و متخصص تغذیه شما را در رژیم غذایی کم کربوهیدرات قرار داده و آن را به درستی تحت نظر دارند، احتمالاً چیز خوبی است. دلیل اصرار آنها بر روی برخی از مکمل ها و آزمایشات را می توانید در اطلاعات زیر دریابید. در اینجا برخی از مشکلاتی که می تواند بدون نظارت مناسب رخ دهد، آورده شده است.

نقرس: این یک وضعیت بسیار دردناک است، احتمالاً یکی از دردناک ترین بیماری های روی کره زمین. خوب به رختخواب می روید و نیمه شب با عذاب بیدار می شوید. ملحفه برای مفصل آسیب دیده خیلی سنگین است، معمولاً انگشت شست پای راست در اولین شعله ور شدن. پیاده روی تقریبا غیرممکن است.

نقرس زمانی رخ می دهد که مقادیر بیش از حد اسید اوریک در جریان خون گردش کند. اسید به کریستال تبدیل می شود و در مفاصل شما رسوب می کند و باعث درد، قرمزی و التهاب می شود. اسید اوریک زمانی تشکیل می شود که مقادیر زیادی پورین خورده شود. پورین در اکثر پروتئین های گیاهی و حیوانی، اگر نه در همه آنها، یافت می شود.

هنگام برنامه ریزی یک رژیم کم کربوهیدرات، مهم است که بدانید کدام پروتئین حاوی کمترین میزان پورین است. از غذاهایی که حاوی مواد زیادی هستند، به خصوص کله پاچه های همه حیوانات و بسیاری از غذاهای فرآوری شده صرفنظر کنید.

کلسترول بالا: رژیم های غذایی با پروتئین بالا می توانند دارای چربی و کلسترول بسیار بالایی باشند. این می تواند منجر به بیماری های قلبی عروقی، از جمله حمله قلبی و سکته شود. اگر آزمایش خون را به طور منظم انجام ندهید، ممکن است تا زمانی که خیلی دیر نشده از مشکل مطلع نشوید. انتخاب دقیق پروتئین ها می تواند به جلوگیری از این مشکل کمک کند. پروتئین‌های گیاهی به طور طبیعی بدون کلسترول هستند و پروتئین‌های حیوانی کم‌کلسترول زیادی وجود دارد.

بیماری کلیوینقرس یک علامت هشدار اولیه است که کلیه های شما ممکن است بیش از حد سخت کار کنند. کلیه ها مسئول حذف مواد زائد از جمله اسید اوریک هستند. نادیده گرفتن این علامت هشدار دهنده می تواند منجر به بدتر شدن عملکرد کلیه شود.

مشکلات کمبود: احساس خستگی؟ خونریزی بینی دارید؟ آیا مشکل یبوست کوچکی دارید؟ ممکن است از کمبود میوه ها، سبزیجات و غلات کامل در رژیم غذایی خود رنج ببرید. ببینید، همه اینها کربوهیدرات هستند و معمولا از رژیم غذایی پر پروتئین اجتناب می کنند. با این حال، شما به آنها نیاز دارید.

این کربوهیدرات ها کربوهیدرات بدی نیستند. در واقع، مصرف مقادیر مناسب از آن می تواند هم برای اهداف کاهش وزن و هم برای سلامت کلی شما مفید باشد. آنها حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و تمام فیبرهای مهمی هستند که به حرکت آنچه می خورید از طریق دستگاه گوارش تحتانی شما کمک می کند.

رژیم های غذایی با پروتئین بالا برای موفقیت باید به درستی انجام شوند. برای یافتن ترکیب مناسب برای اهداف خود به کمک و راهنمایی هم پزشک و هم متخصص تغذیه نیاز دارید. پیروی از یک رژیم غذایی از کتاب، عوامل فردی را نادیده می گیرد که همه ما را منحصر به فرد می کند و می تواند به شما آسیب برساند. کنترل وزن راه حلی برای همه نیست.