غذاهایی که به معنای واقعی کلمه می توانند شما را خوشحال کنند

اکثر مردم موافقند که غذا آنها را خوشحال می کند – اما آیا می دانستید که علم واقعی پشت آن نهفته است؟ برخی از غذاها واقعاً می توانند خلق و خوی شما را تقویت کنند، و من می خواهم تعدادی از آنها را با شما به اشتراک بگذارم. مهم است که توجه داشته باشید که روده ما مغز دوم ما است، بنابراین وقتی با خوردن یک رژیم غذایی سالم از آن مراقبت کنیم، به طور کلی احساس بهتری خواهیم داشت. تخمین زده می شود که 90 درصد از تولید سروتونین ما در دستگاه گوارش ما است، بنابراین بیایید به احساس شادی برسیم.

در اینجا چند مورد از غذاهای تقویت کننده خلق و خوی مورد علاقه من وجود دارد …

شکلات تلخ. ممکن است احساس کرده باشید که شکلات شما را شادتر کرده است، اما اکنون از نظر علمی نیز ثابت شده است. نشان داده شده است که خوردن شکلات تلخ در هر روز سطح هورمون های استرس را کاهش می دهد و در نتیجه شما را شادتر می کند. این یک پاس رایگان برای خوردن مقادیر بی پایان شکلات نیست، اما یک تکه کوچک آن ضرری ندارد – در واقع، در واقع می تواند کمک کند!

میوه ها و سبزیجات. تمام مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی که از یک سبک زندگی پر از سبزیجات و میوه ها به دست می آیند به شما این امکان را می دهند که انتقال دهنده های عصبی را آزاد کنید که شما را خوشحال می کند. بنابراین، گنجاندن این رنگین کمان غذا در زندگی شما برای خلق و خو و سلامت شما عالی است.

ماهی چرب. امگا 3 که از ماهی های چرب مانند سالمون وحشی و ماهی تن به دست می آید، مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای احساس استرس کمتر، آرامش و شادی بیشتر فراهم می کند. یکی دیگر از فواید امگا 3 خاصیت ضد التهابی قوی آن است. اگر به شما در کاهش درد کمک می کند، یک امتیاز اضافی برای تقویت خلق و خوی شماست.

زعفران. آیا تا به حال نام زعفران را شنیده اید؟ زعفران ادویه ای از هند است. تحقیقات انجام شده نشان داد که فقط کمی زعفران در روز سروتونین را بیشتر در دسترس مغز قرار می دهد. همچنین نشان داده شده است که زعفران به کاهش علائم PMS کمک می کند.

در کنار خوردن غذاهای تقویت‌کننده خلق و خو، می‌توانید برای فواید بیشتر برای تقویت خلق‌وخو، به طور منظم ورزش کنید. اندورفین‌هایی که در حین ورزش آزاد می‌شوند، تأثیر قدرتمندی دارند که می‌تواند در تمام روز دوام داشته باشد و شما را برای موفقیت آماده کند. یکی دیگر از تمرین‌های عالی برای تقویت خلق و خوی خود، داشتن یک دفتر روزانه سپاسگزاری است. هر روز حداقل 3 موردی که بابت آنها سپاسگزار هستید را بنویسید و عمیقاً در مورد آنها فکر کنید. وقتی ما در حالت سپاسگزاری هستیم، دیدگاه و روحیه ما را کاملاً تغییر می دهد.

از غذای خود لذت ببرید، تصمیمات سالم بگیرید و خوشحال خواهید شد!

اگر با خلق و خوی خود دست و پنجه نرم می کنید، لطفاً به دنبال مراقبت های پزشکی از یک متخصص پزشکی مجاز باشید. این نکات به جای کمک پزشکی نیست.