غذاهای قلیایی – چه چیزهایی هستند و کدام را باید بخوریم

بدنی که اسید بیشتری دارد مانند آهنربایی است که انواع بیماری ها را به خود جذب می کند. بدن انسان ph بدن ایده آل 7.3 را حفظ می کند که ماهیت آن بیشتر قلیایی است تا اسیدی. ph قلیایی به مکانیسم های مختلف بدن کمک می کند تا به خوبی عمل کنند و همچنین به اندام های مختلف حیاتی کمک می کند تا عملکردهای تعیین شده خود را در حد مطلوب انجام دهند. حال برای حفظ این سطح ph ایده آل با مصرف انواع غذاهای قلیایی چه چیزی لازم است. غذاهای اسیدی باید حداقل مصرف شوند در حالی که بیشتر رژیم غذایی ما باید از غذاهای قلیایی تشکیل شود.

انواع غذاهای قلیایی بیشتر سبزیجات و میوه ها هستند. مصرف آنها به اکسیژن رسانی به سیستم بدن کمک می کند و در نتیجه منجر به جوان سازی سلول های بدن می شود. انواع مختلفی از سبزیجات که در این دسته قرار می گیرند عبارتند از: سیر، مارچوبه، کلم بروکلی، کلم، گل کلم، کاهو، قارچ، جوانه، علف خشک، علف گندم و بسیاری دیگر. به غیر از زغال اخته همه میوه های دیگر نیز به این دسته تعلق دارند. سیب، موز، عسلک، خربزه، گیلاس، خرما و بقیه ماهی قلیایی هستند. با وجود اینکه لیمو در اصل اسیدی است، اما در صورت مصرف، در مقابل اثر اسیدی، اثر قلیایی بر بدن دارد. حتی مرکباتی که قبل از مصرف اسیدی هستند اثر قلیایی بر بدن انسان دارند. این میوه ها باید به وفور مصرف شوند تا PH طبیعی حفظ شود. خربزه غذای خوبی برای ترکیب با سایر غذاها نیست، بنابراین باید جداگانه مصرف شود.

این بدان معنا نیست که فقط غذاهای غیر پروتئینی در این دسته قرار می گیرند. تخم مرغ، پنیر دلمه، ماست، سینه مرغ، توفو، تخم کدو تنبل، دانه کدو حلوایی، ارزن، آجیل، تخمه آفتابگردان همگی پروتئین هایی هستند که جزو غذاهای قلیایی محسوب می شوند. آنها را می توان با خیال راحت مصرف کرد و باید برای بدن مفید باشد. چای سبز و دمنوش های گیاهی نیز غذاهایی هستند که طبیعت قلیایی دارند. آب میوه ها و سبزیجات مختلف نیز جزو غذاهای قلیایی طبقه بندی می شوند. کسانی که دندان شیرین دارند باید از استویا استفاده کنند که شیرین کننده گل است و تنها شیرین کننده قلیایی است. میسو یکی دیگر از مواد غذایی است که بسیار قلیایی است و مصرف سوپ میسو می تواند برای بدن بسیار مفید باشد.

بسیاری از ادویه ها مانند برگ کاری دارچین فلفل فلفل خردل و نمک دریا همگی غذاهای قلیایی هستند. نمک دریایی حاوی ید بسیار توصیه می شود. غذاهای اسیدی مانند گوشت ها و روغن های مختلف نباید بیش از 25 درصد از غذای دریافتی ما را تشکیل دهند. از طرف دیگر 75 درصد غذای ما باید از مواد غذایی قلیایی تشکیل شود تا بدن سالمی داشته باشیم. اگر احساس خستگی مداوم یا بیماری های مکرر عود می کند، باید مقدار زیادی از این مواد غذایی مصرف شود. همه بیماری ها ریشه در اسیدی شدن ph بدن دارند و برای قلیایی نگه داشتن سطح ph در طبیعت باید دقت زیادی کرد. بنابراین مصرف زیاد غذاهای قلیایی برای داشتن زندگی سالم و طولانی بسیار توصیه می شود.