غذای خوشمزه و مفید برای چشم – فواید گردو برای سلامت چشم

وقتی صحبت از میان وعده به میان می آید، احتمالاً موافقید که یافتن غذایی که نه تنها خوشمزه، بلکه در عین حال سالم هم باشد، دشوار است. با این حال، این بیانیه لزوما در همه موارد درست نیست. به عنوان مثال، در مورد سلامت چشم، اگر به دنبال میان وعده ای هستید که این معیارها را داشته باشد، گردو انتخاب خوبی است. بنابراین، اگر تا به حال به این فکر کرده اید که آیا گردو برای چشم شما مفید است یا خیر، در اینجا برخی از فواید گردو برای بینایی بهتر آورده شده است:

محتوای اسیدهای چرب امگا 3: این غذای چشمی نسبت به سایر آجیل ها از سطح بالاتری از اسیدهای چرب امگا 3 تشکیل شده است. به عنوان مثال، تعدادی از مطالعات تحقیقاتی علمی در واقع نشان داده اند که اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است خطر ابتلا به بیماری های چشمی مرتبط با سن مانند دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد. چشم پزشکان رژیم غذایی متشکل از اسیدهای چرب امگا 3 را توصیه می کنند زیرا این یک راه خوب برای حمایت از سلامت چشم است.

محتوای آنتی اکسیدانی غنی: ربکا کاتز، متخصص تغذیه از مجله “Longevity Kitchen” می گوید: “اونس به ازای اونس گردو دو برابر بیشتر از هر آجیل دیگری آنتی اکسیدان دارد.” تحقیقات در جلسه انجمن شیمی آمریکا ارائه شد که در آن دانشمندان تجزیه و تحلیل هایی را نشان دادند که این نتیجه گیری را تأیید می کند. دانشمند جو وینسون، PHD، که تجزیه و تحلیل را انجام داد، اظهار داشت: “گردو بالاتر از بادام زمینی، بادام، گردو، پسته و آجیل معمولی قرار دارد. وینسون نشان داد که کیفیت و قدرت آنتی اکسیدان های موجود در گردو بالاتر از سایر آجیل ها است، اما فاش کرد که دلیل مصرف آن توسط مردم است. او فاش کرد که نوع چربی موجود در گردو از نوع چربی اشباع شده انسداد عروق نیست، بلکه نوعی چربی سالم به نام چربی تک غیراشباع است که در واقع از سلامت قلب حمایت می کند.

ویتامین ها و مواد مغذی حمایت کننده چشم: این ماده غذایی برای بهبود بینایی از ویتامین E تشکیل شده است. در مورد ویتامین E، مطالعات تحقیقاتی فواید این ماده مغذی را از لحاظ کند کردن پیشرفت آب مروارید نشان داده است.

گردو از روی و همچنین سلنیوم تشکیل شده است. اینها آنتی اکسیدان های ضروری هستند که از نظر محافظت از چشم در برابر اثرات منفی رادیکال های آزاد که باعث آسیب به سلول های چشم می شوند، نقش حیاتی ایفا می کنند. از این منظر، آنها در پیشگیری از اختلالات بینایی مرتبط با سن مفید هستند.

از نظر سهمیه، متخصصان تغذیه خوردن یک مشت گردو در روز را برای ارتقای سلامت قلب و همچنین سلامت عمومی توصیه می کنند. بنابراین، از نظر سلامت عمومی، در اینجا به برخی از فواید اضافی گردو برای چشم اشاره می شود:

خوردن یک مشت گردو در روز نه تنها از سلامت چشم شما محافظت می کند، بلکه جالب اینجاست که متخصصان سلامت فواید کاهش وزن را که با خوردن این میان وعده سالم مرتبط است، شناسایی کرده اند. این در واقع برای کمک به شما در حفظ یا کاهش وزن مفید است. علاقه زیادی در جامعه پزشکی بر این واقعیت متمرکز شده است که خوردن گردو در حد اعتدال، به صورت روزانه، در واقع می تواند سطح کلسترول و تری گلیسیرید شما را بهبود بخشد و در نتیجه از سلامت قلب حمایت کند.

پیدا کردن یک غذای سالم که نه تنها برای چشمان شما مفید است، بلکه جوانه های چشایی شما را نیز خشنود می کند، لازم نیست کار چالش برانگیزی باشد. با افزودن روزانه یک مشت گردو به رژیم غذایی خود، از چشمان خود محافظت آنتی اکسیدانی در برابر اختلالات بینایی مرتبط با سن می کنید. با انجام این کار شما همچنین سلامت عمومی خود را در زمینه های مرتبط با ارتقای سطح کلسترول خوب، سلامت قلب بهتر و حتی کاهش وزن بهبود می بخشید. در نهایت، وقتی نوبت به خوردن برای حمایت از سلامت چشم و سلامت عمومی می رسد، مشخص می شود که میان وعده با گردو یک جایگزین عالی برای میان وعده سالم است.