فشار خون بالا – DASH برای سلامتی بهتر

فشار خون بالا یک بیماری جدی است که ما را ملزم به توجه فوری به رژیم غذایی و سبک زندگی خود می کند. اگرچه فشار خون بالا معمولاً با روند پیری مرتبط است، اما غذاهای خاصی وجود دارند که باعث می شوند فشار خون ما به سطوح هشدار دهنده برسد. ایجاد برخی تغییرات ساده در سبک زندگی می تواند فشار خون ما را کاهش دهد، بدون اینکه لذت زندگی را از بین ببرد.

ما همان چیزی هستیم که می خوریم و رژیم ضعیف “غربی” ما به ما کمک می کند قبرهای اولیه خود را با دندان حفر کنیم. این را می توان به سادگی با پیروی از توصیه های موجود در رویکردهای غذایی برای توقف سیستم فشار خون بالا (DASH) تغییر داد. داشتن یک رژیم غذایی سالم که سرشار از میوه ها و سبزیجات تازه، ماهی های چرب و گوشت سفید بدون چربی است، همراه با یک سبک زندگی سالم، فشار خون ما را به سطوح سالم کاهش می دهد.

این بدان معناست که مصرف غذاهای شور یا غذاهای حاوی سدیم بالا را تا حد زیادی کاهش دهیم یا حذف کنیم. اینها معمولاً غذاهای بسیار فرآوری شده هستند که حاوی مقدار زیادی چربی نیز هستند. ما باید به این غذاها به عنوان یک خوراکی گاه به گاه نگاه کنیم، نه یک غذای روزانه. از آنجایی که سدیم می تواند سطح فشار خون ما را بالا ببرد، عاقلانه است که میزان نمک مصرفی در آشپزی خود را کاهش دهیم و از افزودن نمک در سفره خودداری کنیم.

ما همچنین باید میزان چربی های اشباع شده و چربی های ترانس را در رژیم غذایی خود کاهش دهیم. در حالی که چربی به طور مستقیم باعث فشار خون بالا نمی شود، کالری اضافی موجود در چربی می تواند باعث افزایش وزن شما شود، این وزن اضافی است که فشار خون ما را افزایش می دهد. این بدان معنا نیست که ما نمی توانیم گوشت قرمز یا لبنیات داشته باشیم، فقط اینها را باید گهگاهی خورد. بهترین انتخاب همیشه گوشت سفید و ماهی خواهد بود. به بیماران پرفشاری خون توصیه می شود که از رژیم غذایی با پروتئین نسبتاً بالا پیروی کنند.

بیماران فشار خون بالا باید از مصرف کره خودداری کنند. یک اسپریدی کم‌چرب از روغن زیتون انتخاب کنید، به‌عنوان مثال، چربی‌های اشباع‌شده، چربی‌های تران و سدیم کمی دارد اما چربی‌های غیراشباع بالایی دارد. سایر غذاهایی که باید از آنها پرهیز شود عبارتند از: گوشت های دودی، گوشت های پخته شده، چاشنی ها، تنقلات نمکی، غذاهای چیده شده، پخش پنیر و پنیر، غذاهای چرب و نوشابه های گازدار. کاهش مصرف الکل و ترک سیگار نیز بسیار کمک کننده خواهد بود.

اتخاذ سیستم DASH و یک سبک زندگی سالم تر می تواند به کاهش فشار خون ما به سطوح طبیعی به طور طبیعی کمک کند.