قدرت مغز خود را تقویت کنید – راه های آسان برای بهبود عملکرد ذهنی

مبارزه در مدرسه؟ نیاز به تقویت مغز خود دارید؟ دیگر ناامید نباش. ما چند راه عالی برای حمایت از عملکرد ذهنی شما گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید از امروز شروع کنید! هر روش بسیار ساده است، بنابراین می توانید با آمادگی بسیار کمی آنها را امتحان کنید.

یک Catnap بگیرید

استراحت کوتاه در طول روز واقعا می تواند به حافظه و بهره وری شما کمک کند. این حتی برای چرت های کمتر از 10 دقیقه و اگر خسته نیستید نیز صادق است! برای کل دفاتر در شرق آسیا بسیار معمول است که در طول ناهار 20 دقیقه چرت بزنند، سپس به سرعت برگردند. به خاطر داشته باشید که باید کمتر از 30 دقیقه چرت بزنید، زیرا هر چیزی بیشتر ممکن است باعث اینرسی خواب شود که می تواند برای عملکرد شناختی شما مضر باشد.

عملکرد ذهنی تقریباً هر کسی می تواند از یک خواب کوتاه سود ببرد، صرف نظر از هر تکنیک یا روش دیگری که ممکن است برای کمک به شناخت استفاده کنید. و امتحان کردن آن بسیار آسان است: فقط یک موقعیت راحت پیدا کنید، سر خود را دراز بکشید و چشمان خود را ببندید (از ماسک خواب و گوش گیر برای آرامش بیشتر استفاده کنید). امیدواریم خیلی سریع سرتان را تکان دهید – اما اگر این کار را نکردید، نترسید! محرومیت حسی همچنان برای جوانسازی مغز شما کار خواهد کرد.

و اگر برای خوابیدن در شب مشکل دارید، برخی از تکنیک های تمرکز حواس را امتحان کنید. روی تنفس خود و کشیدن نفس های طولانی و بدون عجله تمرکز کنید. بیشتر در مورد تمرکز حواس در ادامه مقاله!

درست بخور

مصرف بیش از حد غذاهای شیرین می تواند شناخت را مختل کند. این به این دلیل است که سطوح بالاتر چربی و قند در خون شما باعث اختلالات شناختی می شود. علاوه بر این، یک مطالعه استرالیایی[2] در مورد تأثیر چربی و قند بر روی شناخت به این نتیجه رسیدند که غذاهای ناسالم به عملکرد ذهنی شما نیز آسیب می زند. بنابراین، اگر می خواهید مغز خود را تقویت کنید، از غذاهای شیرین دوری کنید! با این حال، این می تواند کمی مشکل باشد. گرفتن یک شکلات تخته ای به جای صرف وقت برای تهیه یک غذای سالم بسیار آسان است. نکته کلیدی این است که غذاهای راحت مشابهی پیدا کنید که قند کمتری دارند و همچنان از خوردن آنها لذت می برید. میوه هایی مانند سیب و موز گزینه های خوبی هستند. اگر دوست دارید هر گونه سبزیجاتی را به صورت خام بخورید (مانند کرفس)، بهتر است. ختنه کن!

کمی ورزش کن

بر اساس یک متا مطالعه از UCLA، ورزش مکرر یکی دیگر از راه های سالم و آسان برای حمایت از شناخت است.[2]. یک تمرین مختصر به خلق و خو، شناخت و سلامت کلی بدن شما کمک می کند، همچنین مغز شما را تحریک می کند و به تولید سلول های مغزی جدید کمک می کند. چیزی به سادگی چند حرکت دراز و نشست، فشار یا دویدن در محل می تواند کمک کند. در واقع، هر تمرینی که روزانه 8 تا 10 دقیقه ضربان قلب شما را افزایش می‌دهد، هم به بدن و هم به ذهن کمک می‌کند.

مدیتیشن و ذهن آگاهی

برخی از تکنیک‌های ذهن‌آگاهی فوق‌العاده سریع و آسان وجود دارد که می‌توانید آنها را امتحان کنید، که به آرامش و انرژی بخشیدن به ذهن شما کمک می‌کنند. مورد مورد علاقه ما به این صورت است: چشمان خود را ببندید، خوب و آهسته نفس بکشید و تا عدد 10 بشمارید. دم کنید و در حین دم، “1” را بشمارید. سپس بازدم کنید. نفس بکشید، تا 2 بشمارید، سپس بازدم کنید. این کار را تکرار کنید و روی تنفس خود تمرکز کنید. مطمئن شوید که کند است و برای بهترین اثر اندازه گیری می شود. همانطور که به نفس های 5 یا 6 می رسید، نفس های شما باید خوب و آهسته باشد و به شما چیزی واقعاً مشخص برای تمرکز روی آن بدهد. این به پاکسازی ذهن شما کمک می کند. تمرکز بر نفس کشیدن در حین شمردن (و فکر نکردن به چیزهای دیگر!) تا حد زیادی می تواند افکار ناراحت کننده را از بین ببرد و به طراوت مغز شما کمک کند. تکنیک های بیشتری وجود دارد – اما پیشنهاد می شود که حتی دوره های کوتاه مدیتیشن می تواند به طور قابل توجهی به شناخت کمک کند.

برنامه ها یا بازی هایی برای آموزش مغز شما

در سال‌های اخیر، تعداد برنامه‌ها، بازی‌ها و برنامه‌های آموزش مغز که می‌توانید با خود حمل کنید، افزایش یافته است. از آنجایی که تلفن‌های هوشمند در همه جا حاضر شده‌اند، به راحتی می‌توانید یک ساعت در روز را صرف بازی با تلفن خود کنید تا آن را به تعویق بیندازید. چرا بازی معمول خود را با یک برنامه تمرین مغز جایگزین نکنید، که ممکن است به تقویت ذهن شما در حین بازی کمک کند؟ علاوه بر آن، اگر از طرفداران پازل هستید، چرا سودوکو یا جدول کلمات متقاطع را امتحان نکنید؟ می توانید برای خودتان وقت بگذارید تا ببینید هفته به هفته چقدر پیشرفت می کنید!

نتیجه

ما واقعا امیدواریم که این مقاله کمک کرده باشد! راه‌های زیادی برای بهبود عملکرد ذهنی شما وجود دارد، اینها تنها برخی از سریع‌ترین و ساده‌ترین راه‌هایی هستند که می‌توانیم پیدا کنیم. اگر به طور مداوم به این تکنیک ها ادامه دهید، قطعاً بهبودی در شناخت و عملکرد خود خواهید دید.

منابع:

1 = گومز-پینیلا و هیلمن، 2013. “تأثیر ورزش بر توانایی های شناختی.” فیزیولوژی جامع، ژانویه 2013. 3(1)، ص 403-428. دسترسی آنلاین: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4555146/

2 = بیلهرز و همکاران، 2015. ‘نقص شناختی ناشی از رژیم غذایی: نقش چربی و قند، مکانیسم های بالقوه و مداخلات تغذیه ای.’ مواد مغذی، آگوست 2015. 7 (8)، ص 6719-6738. دسترسی آنلاین: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3951958/