قهوه و کلسترول فیلتر شده با کاغذ


داده های جدید نشان می دهد که حتی قهوه فیلتر شده با کاغذ ممکن است کلسترول LDL “بد” را افزایش دهد.

در ویدیوی من از بیش از یک دهه پیش به نام آیا قهوه برای شما بد است؟من توضیح دادم که “عامل افزایش دهنده کلسترول از … قهوه از بین نمی رود [through] یک فیلتر کاغذی.» همانطور که در ویدیوی اخیرم بحث می کنم آیا قهوه بر کلسترول تأثیر می گذارد؟اگر به مردم قهوه فرنچ پرس بدهید که فیلتر شده اما بدون کاغذ است، کلسترول آنها تنها در عرض دو هفته شروع به متورم شدن می کند، همانطور که در زیر می بینید و در ساعت 0:22 در ویدئو. اما، اگر آنها را به قهوه فیلتر شده با کاغذ تغییر دهید، کلسترول آنها به سرعت پایین می آید. این همان مقدار قهوه است، فقط متفاوت تهیه شده است.

فاکتور افزایش دهنده کلسترول دانه های قهوه از آن زمان به عنوان مواد چرب موجود در روغن موجود در دانه های قهوه شناخته شده است. یکی از دلایلی که ما آنقدر طول کشید تا متوجه این موضوع شویم این است که آنها کلسترول را در موش‌ها، همسترها یا حتی در میمون‌ها افزایش ندادند، بلکه در انسان‌ها افزایش دادند، همانطور که در زیر و در ساعت 0:45 در من مشاهده می‌کنید. ویدئو.

اما ظاهراً مواد چرب در فیلتر کاغذی گیر می کنند. این توضیح می‌دهد که چرا قهوه فیلتر شده روی کلسترول تأثیر نمی‌گذارد، در حالی که قهوه‌های «آب‌پز» اسکاندیناویایی [French press coffee]و قهوه های ترکی انجام می دهند. همانطور که در زیر می بینید و در 1:07 در من ویدئواسپرسو که دارای 20 برابر بیشتر کافستول، ماده افزایش دهنده کلسترول، نسبت به قهوه قطره ای فیلتر شده با کاغذ است، کلسترول را نیز افزایش می دهد، هرچند قهوه های فرانسوی، ترکی و آب پز به تدریج بدتر هستند. قهوه فوری و پرکوله شده بسیار کم است، حتی اگر هیچ کدام با فیلترهای کاغذی تهیه نشده باشند، اما هنوز به اندازه قهوه قطره ای فیلتر شده با کاغذ نیستند. با این حال، توجه داشته باشید که اگر قهوه قطره‌ای را با فیلتر توری فلزی رایج در بسیاری از ماشین‌ها درست کنید و فیلتر کاغذی را در گهواره اضافه نکنید، احتمالاً به اندازه قهوه فرنچ پرس بد خواهد بود.

مطالعات به طور کلی “به نظر می رسد به طور مداوم” نشان می دهد که این جزء چربی توسط کاغذ فیلتر شده است، اما “تعداد کمی از مطالعات نشان دادند که قهوه فیلتر شده ممکن است سطح کلسترول را نیز افزایش دهد، و شروع به ایجاد شک و تردید در مورد آنچه به نظر می رسد نسبتاً نسبتاً زیاد است. تصویر واضح.” بنابراین، بله، «اگرچه اثرات افزایش کلسترول ناشی از مصرف قهوه فیلتر شده ممکن است به اندازه قهوه آب پز قوی نباشد، مهم است که این احتمال را که قهوه فیلتر شده نیز نقش کوچک اما مهمی ایفا کند را نادیده نگیریم. در توضیح اثرات افزایش کلسترول قهوه.

من در مورد مطالعه ای می دانستم که نشان می دهد سه فنجان قهوه فیلتر شده در روز کلسترول کل را افزایش می دهد، اما افزایش کلسترول LDL “بد” از نظر آماری معنی دار نبود، همانطور که در زیر و در ساعت 2:10 در من مشاهده می کنید. ویدئو. محققان در مطالعه دیگری به نتایج مشابهی دست یافتند و دریافتند افرادی که مصرف قهوه فیلتر شده را متوقف کردند، کلسترول کل خود را کاهش دادند، که نشان می دهد شاید فیلترهای قهوه کاغذی تنها به حذف نسبی کافستول کمک کنند. آیا کسی تا به حال سطح ترکیبات افزایش دهنده کلسترول یافت شده را اندازه گیری کرده بود که در فیلترهای کاغذی؟

در واقع، محققان دقیقاً همین موضوع را بررسی کردند و دریافتند که بیشتر کافستول افزایش‌دهنده کلسترول، به جای گیر کردن در خود فیلتر کاغذ، توسط تفاله‌های قهوه حفظ می‌شود. به عبارت دیگر، “عملکرد اصلی” فیلتر کاغذی لزوماً مسدود کردن خود ترکیب نیست، بلکه مسدود کردن ذرات ریز است. حمل کردن ترکیب این مشابه زمانی است که قهوه فرنچ پرس درست می کنید. وقتی آن پیستون را با صفحه مشبک ظریفش فشار دهید، هنوز هم کمی لجن در ته فنجان خواهید دید. این لجن از ذرات ریز تشکیل شده است که از صفحه نمایش عبور می کنند و می توانند برخی از خطرات را به همراه داشته باشند. بنابراین، کمی کافستول میکند از فیلتر عبور کنید همانطور که در زیر می بینید و در ساعت 3:07 در من ویدئوشما می توانید بیش از 90 درصد کافستول را با جابجایی از فرنچ پرس یا قهوه ساز با فیلتر توری فلزی به فیلتر کاغذی حذف کنید. اگر از قهوه ای استفاده می کنید که با سطح بالایی از ترکیب کافستول شروع می شود، هنوز حدود 95 درصد را با فیلتر کاغذی پاک می کنید، اما آیا هنوز مقدار کافی برای افزایش LDL شما باقی می ماند؟ شما نمی دانید تا زمانی که آن را آزمایش نکنید.

همانطور که در زیر و در ساعت 3:38 در من می بینید ویدئوافراد مورد مطالعه شروع به نوشیدن یک قهوه با کافستول بالا کردند و پس از یک ماه نوشیدن دو فنجان در روز، کلسترول LDL آنها به میزان قابل توجهی افزایش یافت، حتی اگر قهوه با کاغذ فیلتر شده بود. بنابراین، اگر با وجود داشتن یک رژیم غذایی سالم، کلسترول بالایی دارید، ممکن است بخواهید قهوه را قطع کنید و سپس آزمایش مجدد بدهید. یا، می توانید سعی کنید به قهوه کافستول پایین تر تغییر دهید. انواع مختلفی از متغیرها وجود دارد که ممکن است بر سطوح کافستول تأثیر بگذارد، از جمله درجه برشته کردن یا اندازه آسیاب، و می توان تصور کرد که اندازه ذرات کوچکتر امکان استخراج بیشتر را فراهم می کند. از آنجایی که به نظر می‌رسد برشته کردن مقداری کافستول را از بین می‌برد، یک کباب واقعاً تیره باید کمتر باشد، اما تفاوت معنی‌داری بین افزایش کلسترول پس از برشته کردن متوسط ​​نسبت به کباب متوسط ​​مشاهده نشد. هر دو کلسترول بد را افزایش دادند.

در فصل های مربوط به بیماری کبد، افسردگی و پارکینسون در کتاب من چگونه نمردمن درباره فواید قهوه برای کبد، ذهن و مغز صحبت کردم. به نظر می رسد افرادی که قهوه می نوشند عمر طولانی تری دارند و به طور کلی میزان سرطان کمتری دارند، اما قهوه ممکن است بیماری رفلاکس اسید، تحلیل استخوان، گلوکوم و بی اختیاری ادرار را بدتر کند. نکته پایانی این است که من نوشیدن قهوه را توصیه نمی‌کنم، اما عمدتاً به این دلیل که هر فنجان قهوه فرصتی از دست رفته برای نوشیدن چیزی حتی سالم‌تر است، مانند یک فنجان چای سبز، که عواقب نامطلوب کلسترول را به همراه نخواهد داشت.