متوقف کردن! دو دلیل اصلی که افزایش وزن ارتباط کمی با کالری دارد

شماره 1: سیگنال های تشنگی ما خاموش است.

وقتی تشنه هستیم، نوشابه رژیمی یا لیموناد می نوشیم. تناقض اینجاست… یک نوشیدنی رژیمی حاوی کالری کم یا بدون کالری است، با این حال ما هنوز در کاهش وزن شکست می خوریم و اغلب در نهایت آن را به دست می آوریم. ناگفته نماند اثرات کم آبی بدن بر روی بدن. آیا می دانستید به ازای هر فنجان کافئینی که بدن شما مصرف می کند، چهار فنجان دیگر از بین می رود؟ وقتی فکر می کنیم که سلول های مغز 85 درصد آب هستند، جای تعجب نیست که نیمی از زمان را نمی توانیم مستقیم فکر کنیم.

کافئین، یکی از اجزای اصلی که ما در پاپ و قهوه در بریتانیا و ایالات متحده می نوشیم، و یک دارو است. این در اصل یک جمع کننده است، اما همچنین یک آبگیری است. پس تشنه ایم، قهوه یا لیموناد بخور و سیر می شویم. چند دقیقه بعد احساس تشنگی بیشتری می‌کنیم، اما دلیل این است که تشنگی نمی‌تواند باشد، زیرا فقط یک نوشیدنی بزرگ خوردیم! پس بیایید یک ساندویچ برداریم. می توانید مدار را ببینید ما خود را با پرخوری تطبیق می دهیم.

آسپارتام که در بسیاری از نوشیدنی‌های تجاری مانند ردبول (که اتفاقاً در بسیاری از کشورها ممنوع است) و کک رژیمی یافت می‌شود، بدون اینکه کالری تولید کند، 180 برابر شیرین‌تر از شکر است. عالی میشه بگی! اما عالی نیست. سعی کنید این را به دست آورید…بدن شما انتظار دارد که از غذاهای واقعاً سالم و غنی از مواد مغذی تغذیه کنید. وقتی آسپارتام به بدن می رسد، فریب می خورد. بدن هیجان زده می شود، مقداری سوخت دریافت می کند (همه به شکل قند) و سپس به سرعت متوجه می شود که این ماده شیرین عجیب و غریب انرژی ندارد تا برای اعمال روزانه خود مانند … فکر کردن استفاده کند! بنابراین وحشت می کند و پیامی را به مغز می فرستد تا دوباره احساس گرسنگی و تشنگی را برانگیزد (از دیگر اثرات جدی تر). خودتان با آن آزمایش کنید. من تضمین می کنم که 30 دقیقه بعد از لیموناد یا قهوه غذا میل خواهید کرد. اما به یاد داشته باشید، شما در واقع تشنه هستید!

شماره 2: سیگنال های نمک ما روشن است!

تا به حال برای بیرون آوردن نمک از نمکدان مشکل داشته اید؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا اینطور شد؟ سعی کنید یک قاشق چای خوری نمک را در کنار چند قطره آب اضافه کنید و آن را یک شب روی میز بگذارید. صبح روز بعد میز کار شما خشک است. نمک آب را جذب می کند و آب قطعاً به دنبال نمک است.

قبل از اینکه برخی از شما را به خاطر این که فکر می کنید نمک نمی خورید از دست بدهم، بگذارید یک چیز را واضح بگویم. اگر فقط میوه ها، سبزیجات و غلات کامل را بدون آبگوشت می خورید، هر روز از زندگی خود نمک می خورید. من می شنوم که برخی از شما می گویید، “آیا به نمک نیاز ندارید؟” اینجاست که جالب می شود، و پاسخ کوتاه این است که بله، شما به نمک نیاز دارید، اما نه بیشتر از آنچه به طور طبیعی در میوه ها، سبزیجات و غلات کامل یافت می شود. . اگر این چیزی است که هر روز می خورید، به شما تبریک می گویم …. اگر رژیم غذایی شما با آن فاصله دارد، ممکن است به دلیل احتباس آب دچار افزایش وزن شده باشید. نمک همچنین بسیار کم‌آب‌کننده است، که می‌دانیم باعث افزایش وزن می‌شود. همچنین سیگنال های تشنگی را تحریک می کند تا بتوانید نوشابه بخورید! می توانید ببینید اینجا چه خبر است؟ یک چرخه مداوم افزایش وزن و کم آبی بدن شروع می شود.

خبر خوب این است که شما می توانید هر زمان که بخواهید این چرخه را بشکنید. سلامتی و کاهش وزن فقط یک انتخاب است.