محرک های میگرن در رژیم غذایی، 4 غذای تشدید کننده میگرن


رژیم غذایی در افراد مبتلا به میگرن _ محرک های میگرن

میگرن معمولا به سردردی گفته می شود که می تواند باعث درد شدید ضربان دار شود که در یک طرف سر ایجاد می شود. اغلب با حالت تهوع، استفراغ و حساسیت شدید به نور و صدا همراه است. حملات میگرن می تواند از ساعت ها تا چند روز ادامه داشته باشد و درد آنقدر شدید است که در فعالیت های روزانه اختلال ایجاد می کند. برای برخی از افراد، یک علامت هشدار به نام هاله قبل یا همراه با سردرد رخ می دهد. هاله ها می توانند شامل اختلالات بینایی مانند نور چشمک زن یا سایر اختلالات مانند سوزن سوزن شدن در یک طرف صورت یا در بازو یا پا و مشکل در صحبت کردن باشند. داروها می توانند به پیشگیری از برخی میگرن ها و تسکین درد کمک کنند. کاستن.

افرادی که میگرن را تجربه کرده‌اند می‌دانند که عوامل متعددی می‌توانند باعث ایجاد آن شوند. اینها می تواند شامل سطوح بالای استرس، اختلالات خواب، تغییرات آب و هوایی و رژیم غذایی و زمان مصرف غذا و نوشیدنی باشد. در اینجا به برخی از محرک های میگرن اشاره می کنیم که می توانند بیماری را بدتر کنند.

علائم میگرن

علائم میگرن بسته به نوع میگرن و فرد متفاوت است. به طور کلی، حملات میگرن بسیار دردناک هستند و می توانند زندگی روزمره را مختل کنند. شایع ترین علامت میگرن سردرد است. اغلب به عنوان یک احساس ضربان شدید، معمولا در یک طرف سر اتفاق می افتد، اما گاهی اوقات در دو طرف سر، و گاهی اوقات از یک طرف سر شروع می شود و به طرف دیگر حرکت می کند. با این حال، حملات میگرن چندین مرحله دارند که علامتی هستند. آنها در هر مرحله متفاوت هستند.

هشدار (پردوم)

در این مرحله، فرد اولین علائم حمله میگرنی را یک یا دو روز قبل از شروع علائم هاله یا سردرد مشاهده می کند که شامل تغییرات خلق و خو، میل به غذاهای خاص، سفتی ماهیچه ها، مشکل در تمرکز، حساسیت به صدا یا نور است. خستگی و مشکل در خوابیدن، خمیازه کشیدن و تکرر ادرار است.

مرحله هاله

حدود یک سوم افراد مرحله هاله را تجربه می کنند که می تواند پنج دقیقه تا یک ساعت طول بکشد و با گذشت زمان تشدید می شود. هاله ممکن است شامل دیدن نقاط روشن یا الگوهای نور و بی حسی یا سوزن سوزن شدن در قسمت های مختلف بدن باشد.

سردرد

مرحله سردرد می تواند چندین ساعت و تا سه روز طول بکشد. درد ضربان دار ممکن است از یک طرف سر شروع شده و به هر دو طرف سرایت کند. ممکن است با تهوع، استفراغ، تاری دید و حساسیت به برخی محرک ها مانند نور و صدا همراه باشد. افراد معمولاً در این مرحله از حمله میگرنی به دنبال اتاقی ساکت و تاریک برای استراحت یا خواب هستند.

میگرن
میگرن

پست دروم

آخرین مرحله میگرن زمانی است که سردرد کاهش می یابد، ممکن است خستگی و بدن درد رخ دهد. ممکن است در تمرکز مشکل وجود داشته باشد و شما همچنان به محرک های خاصی حساس باشید.

همه کسانی که میگرن دارند هر چهار مرحله را تجربه نمی کنند. شایع ترین علائم و نشانه های میگرن عبارتند از:

  • حساسیت به نور
  • حساسیت به صدا
  • حساسیت به لمس
  • تهوع و استفراغ
  • سردرد، با یا بدون ضربان قلب
  • گردن درد یا سفتی گردن
  • خستگی
  • سبکی سر یا سرگیجه
  • افسردگی یا اضطراب
  • صدای زنگ در گوش یا وزوز گوش
  • درد سینوسی
  • اسهال
  • بیزاری از بو

محرک های غذایی میگرن

قهوه محرک میگرن است

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است. سرشار از کافئین است، محرکی که در چای، نوشابه ها و نوشیدنی های انرژی زا یافت می شود. کافئین با سردردهای پیچیده مرتبط است. این می تواند سردرد یا میگرن را به روش های زیر تحت تأثیر قرار دهد:

  • محرک های میگرن: در برخی افراد، مصرف بیش از حد کافئین می تواند باعث میگرن شود.
  • درمان میگرن: در برخی موارد، کافئین می تواند درمان موثری برای میگرن باشد.
  • وابستگی به کافئین: اگر به طور منظم قهوه می نوشید، حذف یک دوز روزانه ممکن است باعث علائم ترک شود. اینها عبارتند از سردرد، حالت تهوع، خلق و خوی ضعیف و تمرکز ضعیف.

پنیر

پنیر، به ویژه پنیر کهنه، می تواند میگرن را بدتر کند. حدود 9 تا 18 درصد افراد مبتلا به میگرن به پنیر کهنه حساس هستند. دانشمندان معتقدند که ممکن است به دلیل محتوای تیرامین بالای پنیر باشد. تیرامین ترکیبی است که وقتی باکتری ها اسید آمینه تیروزین را در طول فرآیند پیری تجزیه می کنند، تشکیل می شود. تیرامین همچنین در شراب، عصاره مخمر، شکلات و محصولات گوشتی فرآوری شده یافت می شود، اما پنیر کهنه یکی از غنی ترین منابع است. سطح تیرامین در افراد مبتلا به میگرن مزمن، در مقایسه با افراد سالم یا مبتلایان به سایر اختلالات سردرد. هستند، بیشتر ظاهر می شود.

مشروبات الکلی یکی از تشدید کننده ترین محرک های میگرن

اکثر مردم پس از نوشیدن مقادیر زیاد الکل سردردهای خماری را تجربه می کنند. در برخی افراد، نوشیدنی های الکلی ممکن است در عرض سه ساعت پس از مصرف باعث میگرن شوند. در واقع، تقریباً 36 تا 39 درصد از افراد مبتلا به میگرن معتقدند که الکل ممکن است باعث حمله میگرنی شود. با این حال، همه نوشیدنی های الکلی به یک شکل عمل نمی کنند. مطالعات انجام شده بر روی افراد مبتلا به میگرن نشان داده است که شراب قرمز بیشتر از سایر نوشیدنی های الکلی به خصوص در بین زنان باعث میگرن می شود.

گوشت فرآوری شده

حدود 5 درصد از افراد مبتلا به میگرن ممکن است ساعت ها یا حتی چند دقیقه پس از مصرف فرآورده های گوشتی فرآوری شده دچار سردرد شوند. نیتریت ها ممکن است علت سردردهای میگرنی در گوشت های فرآوری شده باشند. نیتریت ها گروهی از نگهدارنده ها هستند که شامل نیتریت پتاسیم و نیتریت سدیم می شود. این مواد نگهدارنده اغلب در گوشت فرآوری شده یافت می شوند. آنها از رشد میکروب های مضر جلوگیری می کنند. آنها همچنین به حفظ رنگ گوشت های فرآوری شده کمک می کنند و طعم بهتری به آنها می دهند. گوشت های فرآوری شده محرک میگرن هستند.

گوشت فرآوری شده
گوشت فرآوری شده

سایر محرک های میگرن

شرایط دیگری که ممکن است میگرن را بدتر کند عبارتند از:

  • مونوسدیم گلوتامات (MSG)
  • آسپارتام
  • سوکرالوز
  • مرکبات
  • شکلات
  • گلوتن
  • روزه گرفتن یا حذف وعده های غذایی

نکاتی برای کاهش علائم میگرن

داشتن یک رژیم غذایی مغذی و کامل برای همه مهم است، اما غذاهای فرآوری شده به ویژه می توانند حاوی محرک های میگرن باشند. خوردن غذاهای تازه مانند میوه ها و سبزیجات می تواند به کاهش اثرات میگرن کمک کند. مصرف غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا 3 نیز مفید است.

هیدراته ماندن کلید مدیریت میگرن است زیرا کم آبی یکی از علل شایع میگرن است. سردردهای خفیف تا متوسط ​​می تواند نشانه کم آبی بدن باشد. سعی کنید هر روز هشت لیوان آب بنوشید. محرک های غذایی احتمالی زیادی در ارتباط با میگرن وجود دارد و آن هایی که شما را تحت تاثیر قرار می دهند ممکن است با محرک هایی که بر دیگران تاثیر می گذارند متفاوت باشند. داشتن دفتر خاطرات غذایی می تواند به شناسایی محرک های غذایی کمک کند. یکی دیگر از مواردی که می تواند به کاهش علائم میگرن کمک کند داشتن وزن ایده آل است.

کلام پایانی

دانشمندان کاملاً مطمئن نیستند که چه چیزی باعث میگرن می شود و چه چیزی باعث میگرن می شود. مطالعات نشان می دهد که برخی غذاها و نوشیدنی ها ممکن است باعث میگرن شوند. رایج ترین محرک های میگرن در رژیم غذایی شامل نوشیدنی های الکلی، گوشت های فرآوری شده و پنیر کهنه می شود. ترک کافئین، ناشتا بودن و برخی کمبودهای مواد مغذی نیز نقش دارند. مهمتر از همه، داشتن سبک زندگی سالم، دوری از استرس، خواب خوب و رژیم غذایی متعادل، علاوه بر تضمین سلامت کلی، به کنترل میگرن نیز کمک می کند.

منابع مکتوب

https://www.healthline.com/nutrition/migraine-diet

https://www.everydayhealth.com/hs/managing-migraines/diet-dos-donts-pictures/

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/migraine-headache/symptoms-causes/syc-20360201