محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک هر آنچه باید در مورد رژیم کتوژنیک بدانید


راه های مختلفی برای کاهش وزن از گذشته تا به امروز وجود دارد. برخی از افراد از روش های سنتی استفاده می کنند. اما امروزه روش های بسیار علمی و عجیبی مانند «رژیم غذایی کتوژنیک» مطرح شده است. امروز می خواهیم شما را بیشتر با این رژیم غذایی آشنا کنیم. در نهایت در مورد نقش لبنیات در رژیم کتوژنیک با شما صحبت خواهیم کرد.

محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک چیست؟

در رژیم کتوژنیک شما چربی می خورید و وزن کم می کنید! این ممکن است در نگاه اول عجیب به نظر برسد. اما واقعا کاربردی است. در وهله اول، این رژیم مصرف کربوهیدرات شما را محدود می کند. این بدان معناست که تنها حدود 5 درصد از رژیم غذایی شما از کربوهیدرات ها تشکیل شده است. 75 درصد از رژیم غذایی شما پروتئین و چربی خواهد بود. البته فراموش نکنید که فقط از چربی های سالم استفاده کنید. برای مثال می توانید برای صبحانه مقداری ماهی سالمون را با روغن زیتون سرخ کنید. هیچ محدودیت کالری در این رژیم وجود ندارد.

عملکرد رژیم کتوژنیک با توجه به نوع عملکرد بدن تنظیم می شود. بدن ما به طور طبیعی ترجیح می دهد ابتدا کربوهیدرات ها را بسوزاند و سپس به چربی سوزی ادامه دهد. زمانی که مصرف کربوهیدرات شما محدود باشد، پس از مدتی بدن شما ناگزیر به سراغ لبنیات می رود. به این ترتیب بدن مجبور است برای تامین انرژی به جای کربوهیدرات از چربی استفاده کند. همچنین در دراز مدت بر بدن شما تأثیر می گذارد. حتی زمانی که رژیم غذایی خود را به پایان رساندید، بدن شما همچنان طبق معمول از چربی برای انرژی استفاده می کند.

محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک

محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک

مصرف لبنیات در رژیم کتوژنیک به شدت توصیه می شود. محصولات لبنی حاوی پروتئین کازئین و او هستند. در لبنیات، پروتئین فراوانی وجود دارد. چربی لبنیات نیز می تواند به رژیم کتوژنیک کمک کند. از سوی دیگر، لبنیات نیز می تواند به تهیه انواع غذاهای رژیمی کمک کند. می توانید ماست میوه ای، ماست شیک، ماست بورانی یا ترکیب ماست را با آجیل درست کنید. به این ترتیب شما قادر خواهید بود به هر طریق ممکن لبنیات را در برنامه غذایی خود قرار دهید. یکی از بهترین محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک ماست یونانی است. با مصرف ماست یونانی می توانید به افزایش متابولیسم بدن در طول رژیم نیز کمک کنید.

محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک

ارزش غذایی محصولات لبنی

اگر به ارزش غذایی لبنیات نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که در لبنیات مقداری کربوهیدرات، نمک و قند نیز وجود دارد. این مقادیر در انواع لبنیات متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، شیر کم چرب یا پنیرهای نرمتر کربوهیدرات بیشتری دارند. بنابراین قبل از انتخاب لبنیات در رژیم کتوژنیک، حتما جدول ارزش غذایی را مطالعه کنید. اینطور نیست که بتوانید لبنیات را بدون محدودیت مصرف کنید. پس حتما به جدول ارزش غذایی دقت کنید.

دوستان نظر شما در مورد مصرف لبنیات در رژیم کتوژنیک چیست؟ آیا تا به حال از رژیم کتوژنیک استفاده کرده اید؟ اگر بله، نتیجه این رژیم برای شما چه بوده است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان در میان بگذارید.