مزایا و معایب رژیم سونوما!

آیا می توانید در حالی که از یک بشقاب میوه های تازه، سبزیجات، غلات کامل و گوشت بدون چربی لذت می برید، زیر نور خورشید قرار بگیرید؟ آیا بین هر وعده غذا یا وعده غذایی یک لیوان شراب خوب می نوشید و آیا از موقعیت مکانی خود که توسط کوهنوردان، دوچرخه سواران و دامنه های کوچک پر از درختان زیتون احاطه شده است، آگاه هستید؟

خوب، چه بتوانید یا نه، این سناریویی است که یکی از جدیدترین برنامه های رژیم غذایی موجود ارائه می دهد. دکتر. Connie Gutterson یک برنامه کاهش وزن است که سبک های تغذیه سالم و خوشمزه در مدیترانه و Sonoma Valley، کالیفرنیا را ترویج می کند. اما آیا همه این خود تبلیغی و خودبازاری توهم برای به دست آوردن مشتری است یا واقعاً کارساز خواهد بود؟

این مقاله با بیان جزئیات مزایا و معایب رژیم غذایی سونوما به این سوال پاسخ می دهد تا به متخصصان تغذیه کمک کند تا تشخیص دهند آیا این برنامه برای آنها مناسب است یا خیر.



رژیم سونوما:

فواید

– ساده:

استفاده از رژیم سونوما برای افرادی که رژیم دارند بسیار آسان است. هیچ فرمول محاسبه ای مانند برنامه Weight Watchers وجود ندارد و هیچ گرم یا کالری شماری روزانه وجود ندارد. در عوض، اندازه بشقاب و کاسه برای کنترل بخش استفاده می شود.

– بر نکات مثبت تأکید کنید:

تمرکز برنامه رژیم غذایی سونوما بر آنچه می خورید است، نه آنچه نمی توانید بخورید. اگرچه این برنامه همچنان شامل فهرستی از غذاهای ممنوعه است که افراد رژیم باید از آنها اجتناب کنند.

– از غذا لذت ببر:

رژیم سونوما بر آهسته‌تر غذا خوردن و لذت بردن از غذا تمرکز دارد. این موضوع با استفاده سالم از شراب های خوب همراه با وعده های غذایی پس از 10 روز اول مشخص می شود. وعده های غذایی با استفاده از دستور العمل های خوشمزه لذت می برند و با کاهش سرعت رژیم غذایی از پرخوری جلوگیری می شود.

– تغذیه:

رژیم سونوما دارای یک جزء تغذیه‌ای قدرتمند است که رژیم‌ها را به مصرف طیفی از مواد مغذی گیاهی و آنتی‌اکسیدان‌ها تشویق می‌کند. این کلید تغذیه است زیرا بر اساس رژیم غذایی است نه گرسنگی. رژیم گیرنده سالم می ماند و میزان متابولیسم خود را در سطح موثری نگه می دارد.

– تاکید بر غذای کامل:

تاکید بر غذاهای کامل در رژیم غذایی و غذاهای بسیار کم فرآوری شده به رژیم گیرندگان کمک می کند تا سلامت و همچنین کاهش وزن را بهبود بخشند.

– رژیم غذایی ساختاریافته

قطعا چندین برنامه کاهش وزن و رژیم غذایی وجود دارد که فاقد ساختار تجویز شده ای است که شرکت کنندگان آنها باید از آنها پیروی کنند. یکی از نقاط قوت رژیم سونوما دستورالعمل های گام به گام آن است، اما البته این یک انتخاب شخصی برای هر فرد است.



رژیم سونوما:

عیب

– عدم انعطاف پذیری

تجزیه و تحلیل رژیم غذایی نشان می دهد که اکثر منوهای Wave 1 فقط حدود 950-1100 کالری برای زنان و 1050-1300 کالری برای مردان ارائه می دهند. وقتی به موج 2 رسیدید، به رژیم ها فقط 200 تا 300 کالری بیشتر داده می شود. خوب، در حالی که این در کاهش وزن موثر خواهد بود، زندگی با آن برای افراد دشوار است. افراد در هفته اول از گرسنگی می میرند و در دراز مدت برای اکثر رژیم ها ناپایدار است.

– فقدان رهبری در گرسنگی

با توجه به سطوح گرسنگی که ممکن است برخی از افراد در حین رژیم سونوما تجربه کنند، دستورالعمل‌هایی در مورد اینکه در هنگام گرسنگی چه باید کرد و چه چیزی بخورند وجود ندارد.

– اندازه های محدود، به خصوص سبزیجات

در مقایسه با اکثر رژیم های غذایی دیگر، رژیم سونوما دارای مقدار بسیار کنترل شده ای از مواد غذایی است، به خصوص در مورد سبزیجات. کمبود سبزیجات در دسترس ممکن است ناخواسته باشد، اما مردم به طور کلی در مورد میزان غذایی که می توانند مصرف کنند، اگر به اندازه وعده های غذایی رژیم سونوما پایبند باشند، دچار شوک می شوند.

– غذای ممنوعه

رژیم سونوما با تاکید بر غذاهای کامل، کار بسیار خوبی در تامین مواد مغذی به رژیم گیرنده انجام می دهد. با این حال، تعداد غذاهای ممنوعه، جایگزین یا جایگزین های زیادی را از نظر قند، چربی و غیره در اختیار رژیم گیرنده قرار نمی دهد. این ممکن است برای افرادی که رژیم دارند سخت باشد.

– فقدان کربن در موج 1

بسیاری از رژیم های غذایی خطر سقوط کربوهیدرات را دارند. با این حال، رژیم سونوما به عنوان یک رژیم کم کربوهیدرات طراحی شده است و راهی برای مدیریت این خطر، که می تواند در فاز اول رژیم، موج 1 رخ دهد، ارائه نمی دهد.

در نتیجه، واضح است که رژیم سونوما دارای جنبه های مثبت و منفی برای رژیم گیرندگان بالقوه است. مهم است که هر فردی که رژیم می گیرد این مسائل را از نظر شخصیتی خود در نظر بگیرد و تصمیمی را که مناسب اوست اتخاذ کند. اگر یک رژیم غذایی ساختاریافته با تمرکز بر طعم، سلامت و تندرستی را دوست دارید، رژیم سونوما برای شما مناسب است. با این حال، اگر به سطح بالاتری از انعطاف پذیری و مصرف غذا نیاز دارید، ممکن است یک جایگزین توصیه شود.