مزایا و معایب پیروی از رژیم غذایی سه روزه آمریکایی


رژیم سه روزه آمریکایی در اصطلاح دیگر رژیم نظامی نیز نامیده می شود که در آن افراد باید به مدت 3 روز از رژیم غذایی کم کالری پیروی کنند و سپس به مدت 4 روز به رژیم عادی خود بازگردند. در طول 3 روز اول، رژیم باید کالری دریافتی روزانه را به 1400، 1200 و 1100 کالری محدود کند.

باید گفت که این رژیم سرشار از پروتئین و کم چربی، کربوهیدرات و کالری است. همچنین حاوی مواد غذایی خاصی برای افزایش متابولیسم و ​​چربی سوزی است.

معرفی مضرات رژیم سه روزه آمریکایی

آشنایی با رژیم غذایی سه روزه آمریکایی

لازم به ذکر است که رژیم نظامی سرشار از پروتئین و کم چربی است. در طی آزمایشات مشخص شد که این رژیم ها می توانند در کوتاه مدت منجر به کاهش وزن شوند. افراد چاق ممکن است برای دستیابی به کاهش وزن سریع قبل از جراحی چاقی نیاز به استفاده از این رژیم غذایی داشته باشند. همچنین رژیم های کم کالری رژیم هایی هستند که کمتر از 1000 کالری در روز مصرف می کنند. نمی توان پیش بینی کرد که یک فرد در یک رژیم غذایی محدود یک هفته ای چقدر وزن کم می کند، زیرا تأثیر آن بر روی افراد متفاوت است. با این حال، افراد اغلب پس از توقف یکی از این رژیم‌های کوتاه‌مدت افزایش وزن سریع را تجربه می‌کنند، مگر اینکه برنامه‌ای برای حفظ کاهش وزن داشته باشند.

لازم به ذکر است افراد ضمن رعایت این برنامه می توانند در طول روز آب بنوشند و همچنین ۱ تا ۲ فنجان قهوه یا چای سیاه میل کنند. به طور کلی رژیم سه روزه آمریکایی باید طبق برنامه مذکور پیش برود. ادامه مطلب

روز اول رژیم

در روز اول رژیم سه روزه آمریکایی، برای هر یک از وعده های غذایی اصلی باید از غذاها و غذاهای زیر استفاده شود.

صبحانه:

  • نصف تکه گریپ فروت
  • نان تست
  • 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
  • در حالت ایده آل، می توانید خود را به یک فنجان قهوه یا چای کافئین دار دعوت کنید.

ناهار:

  • نصف فنجان ماهی تن
  • نان تست
  • 1 فنجان قهوه یا چای کافئین دار

عصر:

  • 85 گرم گوشت
  • یک فنجان لوبیا سبز
  • یک موز
  • یک سیب کوچک
  • 1 فنجان بستنی وانیلی

رژیم غذایی سه روزه آمریکایی چیست؟

روز دوم رژیم

روز دوم رژیم سه روزه آمریکایی با تغییرات اساسی همراه است و باید غذاهای زیر مصرف شود.

صبحانه:

  • یک عدد تخم مرغ
  • نصف نان تست
  • نصف موز
  • در صورت تمایل چای یا قهوه

ناهار:

  • یک تخم مرغ آب پز
  • یک فنجان پنیر خامه ای
  • پنج بیسکویت ترد شور
  • یک فنجان چای یا قهوه

عصر:

  • دو تا هات داگ بدون نان
  • یک فنجان بروکلی
  • نصف فنجان هویج
  • یک موز
  • نصف فنجان بستنی وانیلی

روز سوم رژیم

در سومین روز از رژیم سه روزه آمریکایی نیز باید برنامه غذایی این روز را رعایت کنید.

صبحانه:

  • پنج بیسکویت ترد شور
  • یک تکه پنیر چدار
  • یک سیب کوچک

ناهار:

  • یک تخم مرغ آب پز یا نیم پز
  • تکه ای نان تست
  • در صورت تمایل یک فنجان چای یا قهوه

عصر:

  • یک فنجان ماهی تن
  • نصف موز
  • یک فنجان بستنی وانیلی

رژیم سه روزه آمریکایی چگونه است؟

با تاثیر مثبت این رژیم آشنا شوید

طبیعی است که رژیم غذایی آمریکایی می تواند برای کاهش وزن مفید باشد. پیروی از آن نیز آسان است زیرا شامل غذاهای محدود با اندازه‌گیری‌ها و روش‌های پخت ساده است. برنامه غذایی توصیه شده برای 4 روز تعطیل اجازه می دهد تا طیف گسترده ای از سبزیجات، میوه ها، و همچنین شامل غلات کامل، حبوبات و انتخاب های مختلف وعده های غذایی باشد. این طرح اهداف کالری را برای هر غذا ارائه می کند و جایگزین هایی را برای افراد مبتلا به عدم تحمل غذایی و سایر ملاحظات رژیم غذایی پیشنهاد می کند.

این رژیم بر پروتئین تمرکز دارد که باعث افزایش سیری، حفظ توده عضلانی و تامین انرژی برای فعالیت های روزانه می شود. حفظ بافت ماهیچه ای مهم است زیرا به طور مستقیم به متابولیسم فرد کمک می کند. همچنین، یک مطالعه کوچک در سال 2018 اثرات رژیم غذایی محدودکننده کالری در روز را مورد بررسی قرار داد. محققان نتایج رژیم غذایی را با نتایج ورزش در افراد چاق و دارای اضافه وزن مقایسه کردند. در شرکت کنندگانی که هم رژیم می گرفتند و هم ورزش می کردند، وزن بدن، دور کمر و درصد چربی بدن همگی کاهش یافت.

عواقب پیروی از این رژیم

به طور کلی در ادامه این مقاله برخی از عوارض پیروی از رژیم غذایی سه روزه آمریکایی را معرفی کرده ایم. بنابراین به تمامی شرایط ذکر شده در مقاله زیر توجه کنید تا در صورت بروز مشکل، سریعا آن را با پزشک در میان بگذارید.

کاهش وزن موقت:

به طور کلی پیروی از این رژیم برای افراد سالم مشکل خاصی ایجاد نمی کند، اما به خاطر داشته باشید که رعایت برخی عادات غذایی و سبک زندگی می تواند به طور کلی بر زندگی شما تأثیر بگذارد. همچنین زمانی که زمان این رژیم به پایان رسید و به برنامه غذایی قبلی خود بازگشتید، می توانید وزن از دست رفته خود را دوباره به دست آورید.

باید گفت برای اینکه در وزن خود ثبات بیشتری داشته باشید باید برنامه غذایی اساسی تری را رعایت کنید و سایر نکات آن را رعایت کنید.

رژیم سه روزه آمریکایی چه تاثیری دارد؟

داشتن برخی اختلالات متابولیک:

باید گفت که عدم تنوع در غذا و در دراز مدت می تواند تاثیر منفی بر عملکرد بدن شما بگذارد. همچنین همانطور که در برنامه غذایی خواندید، این رژیم غذایی دارای برخی مواد غذایی فرآوری شده مانند بیسکویت، بستنی و هات داگ است که به دلیل وجود سدیم و قند می تواند تاثیرات منفی بر روی سیستم سوختی بدن بگذارد.

محدود کردن مصرف غذا و کاهش مواد مغذی و معدنی را می توان به راحتی با مصرف برخی مولتی ویتامین ها و مکمل ها تامین کرد.

یبوست:

بیشتر فیبر محلول در رژیم غذایی سه روزه آمریکایی توسط موز تامین می شود. لازم به ذکر است این موضوع در کاهش مواد معدنی و کاهش حرکات روده که در نهایت منجر به یبوست می شود بسیار موثر است.

به طور کلی مصرف 25 گرم و 38 گرم فیبر غذایی در طول روز به بسیاری از زنان و مردان توصیه می شود.

معرفی فواید پیروی از رژیم غذایی سه روزه آمریکایی

احساس گرسنگی:

مصرف مواد غذایی مانند بستنی باعث افزایش قند خون می شود و بدن مقدار کمی از این قند را از طریق گلوکز دریافتی در متابولیسم مصرف می کند. بقیه این ماده به چربی اشباع تبدیل شده و در بدن ذخیره می شود. باید گفت که این موضوع در طول رژیم تاثیر بسزایی دارد به طوری که به شدت احساس گرسنگی می کنید.

همچنین گاهی احساس گرسنگی می تواند بسیاری از افراد را از ادامه این رژیم منصرف کند.

کالری دریافتی در این رژیم

مصرف محدود مواد مغذی و تنوع ضعیف در روزهای رژیم به این معنی است که مردم برای دریافت فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی کافی تلاش خواهند کرد. این مواد مغذی برای سلامتی، تولید انرژی، سم زدایی و متابولیسم کارآمد ضروری هستند.
بین کراکرهای نمکی، کره بادام زمینی، نان، هات داگ و پنیر، رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده حاوی نمک است. مردم باید برچسب های تغذیه را بررسی کنند تا مطمئن شوند که سدیم بیشتری از حد مجاز روزانه 2300 میلی گرم توصیه شده توسط منبع مورد اعتماد مصرف نمی کنند. در صورت امکان بهتر است مارک های مواد غذایی را خریداری کنید که سدیم کمی دارند یا نمک اضافه ندارند.

همچنین هات داگ هایی که رژیم غذایی توصیه می کند از گوشت فرآوری شده تهیه می شود زیرا حاوی سطوح بالایی از چربی اشباع شده و سدیم است. برنامه غذایی روزانه همچنین شامل بستنی وانیلی است که می تواند حاوی قند افزوده بالایی باشد. مردم می توانند بستنی را با 300 کالری میوه، سبزیجات یا غلات سالم جایگزین کنند که در حال حاضر برنامه فاقد آن است. رژیمی که بر غذاهای پرکالری و متراکم تاکید دارد ممکن است احساس رضایت‌بخشی نداشته باشد زیرا اندازه وعده‌ها باید کوچک بماند تا وعده‌های غذایی را در بودجه کالری روزانه نگه دارد، رویکردی که ممکن است پایدار نباشد.

آشنایی با نحوه کاهش وزن با رژیم سه روزه آمریکایی

رابطه این رژیم با ورزش

برخی افراد ممکن است ورزش در روزهای رژیم را چالش برانگیز بدانند. خوردن کمتر از 1400 کالری در روزهای رژیم ممکن است ورزش، به ویژه هر فعالیت با شدت بالا را کمی دشوار کند. همچنین، خوردن کالری کافی در 4 روز تعطیل به افراد اجازه می دهد تا راحت تر ورزش کنند. با این حال، طرفداران این رژیم توصیه می کنند که در این روزها نیز کمتر از 1500 کالری مصرف کنید.

طی یکی از مطالعات انجام شده برای محدودیت کالری روزانه، مشخص شد که ترکیب آن با ورزش نسبت به رژیم غذایی یا ورزش به تنهایی منجر به تغییرات وزن بیشتری می شود. پیروی از یک رژیم غذایی می تواند از برخی از افرادی که زمانی برای ورزش ندارند جلوگیری کند.

استثناهای رژیم غذایی آمریکایی

رژیم نظامی پیشنهاد می کند افرادی که گریپ فروت را دوست ندارند یا نمی توانند بخورند آن را با یک لیوان آب با جوش شیرین جایگزین کنند تا به ایجاد یک محیط قلیایی ادامه دهند. درست است که غذاها می توانند pH را از اسیدی به قلیایی تغییر دهند. با این حال، این در درجه اول بر اسیدیته یا قلیایی بودن ادرار فرد تأثیر می گذارد.

همچنین PH غذاها در رژیم غذایی آنقدر که تاثیر قابل توجهی بر افزایش یا کاهش وزن دارد بر روی خون یا متابولیسم فرد تاثیر نمی گذارد و شاید بر سایر جنبه های سلامتی نیز تاثیر بگذارد. همه میوه ها محصولات جانبی قلیایی در بدن تولید می کنند، بنابراین تعویض یک میوه با میوه دیگر باید خوب باشد. جنبه پر پروتئین رژیم غذایی باعث اسیدی شدن ادرار می شود و در نتیجه برای افراد مبتلا به مشکلات کلیوی یا نقرس مناسب نیست.

ناهار و شام در رژیم غذایی سه روزه آمریکایی

اگرچه کالری دریافتی در رژیم نظامی بسیار زیاد است که نمی توان آن را روزه تلقی کرد، اما رویکرد غذا خوردن به طور معمول در 4 روز تعطیل، تمرین روزه داری متناوب را تقلید می کند. بنابراین، افراد ممکن است با پیروی از این رژیم به جای رژیم غذایی کم کالری، نتایج طولانی مدت بهتری کسب کنند. تحقیقات بیشتری برای تایید هر گونه فواید خاص رژیم سه روزه آمریکایی مورد نیاز است. نتیجه این رژیم شامل محدود کردن کالری دریافتی به مدت 3 روز و سپس خوردن یک رژیم غذایی منظم برای 4 روز آینده است.

همچنین، برای کاهش وزن بهینه، افراد ممکن است بخواهند کالری خود را در طول 4 روز استراحت کاهش دهند. پیروی از رژیم نظامی ممکن است در کوتاه مدت موثر و بی ضرر باشد، اما پیروی طولانی مدت خطراتی دارد. اینها شامل بازیابی وزن از دست رفته پس از آن است، به خصوص اگر افراد کالری دریافتی خود را در تمام هفته کاهش دهند.

این رژیم در انتخاب بسیار محدود است و شامل برخی از مواد غذایی سرشار از چربی اشباع شده، نمک و شکر است. همچنین خوردن گوشت های فرآوری شده ناسالم را ترویج می کند و مصرف سبزیجات را بی اهمیت می کند. اتخاذ عادات غذایی سالم هر روز یک رویکرد پایدارتر برای کاهش وزن و حفظ کاهش وزن است.

اگر مطالعه رژیم سه روزه آمریکایی در این مقاله برای شما مفید بود، پیشنهاد می کنیم با کلیک بر روی سایر مطالب مرتبط مانند رژیم نظامی و رژیم لاغری 20 کیلوگرمی، یک بار دیگر از مجله اینترنتی آرگا حمایت و حمایت کنید.

منبع: آرگا

برچسب: