معرفی پیش غذا های طبیعی و خانگی


گاهی اوقات افراد به دلایل مختلف از جمله بیماری یا شرایط نامناسب روحی و روانی دچار بی اشتهایی می شوند و در این موارد ممکن است بدن دچار کمبود مواد مغذی و ضعف در سیستم ایمنی بدن شود. بنابراین برای رفع این مشکل به افراد توصیه می شود از برخی غذاهای اشتها آور طبیعی استفاده کنند.

پیش غذای طبیعی

غذاهای اشتها آور طبیعی

بی اشتهایی و عدم تمایل به غذا می تواند به دلیل مشغله کاری یا افسردگی رخ دهد. در این صورت فرد با بیماری های زیادی مواجه می شود. بنابراین راه حل های مختلفی برای تحریک اشتها در این افراد وجود دارد که یکی از این راه حل ها استفاده از غذاهای اشتها آور است که در ادامه این مطلب به معرفی برخی از آن ها پرداخته ایم. فراموش نکنید که تمامی اقدامات انجام شده در این زمینه باید با نظر پزشک انجام شود.

مواد طبیعی برای افزایش اشتها

پیش غذا های طبیعی به چند دسته تقسیم می شوند. غذاهایی که حاوی قندهای ساده هستند معمولاً آسان هضم می شوند، برخی مانند ترشیجات و چاشنی هایی مانند سیر و پیاز ترشح بزاق را افزایش می دهند. غذاهایی مانند ماهی، گردو و برخی میوه ها نیز حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند.

زنجبیل: این نوع غذا به عنوان طعم دهنده محسوب می شود که به عنوان یک پیش غذای طبیعی معرفی می شود.

هویج: برای استفاده از این پیش غذا یک قاشق چایخوری دانه هویج را در یک فنجان آب جوش دم کنید یا از آب هویج خام استفاده کنید. هویج منبع غنی ویتامین A است که باعث افزایش اشتها می شود.

منابع طبیعی اشتها آور

روغن زیتون: روغن زیتون به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب مفید، اشتها را هنگام استفاده همراه با غذا افزایش می دهد. همچنین برای استفاده در آشپزی بسیار مناسب است.

شلغم پخته: این نوع غذا حاوی فسفر است که برای مغز بسیار مفید است. اشتها آور هم هست

قارچ: قارچ دارای پروتئینی است که برای بدن بسیار مفید است. همچنین آزمایشات اخیر نشان داده است که از عصاره این ماده غذایی برای مبارزه با برخی ویروس ها استفاده می شود.

انجیر: انجیر منبع غنی ویتامین های A، B، C و همچنین حاوی قند است. خواص درمانی زیادی برای این ماده غذایی مفید ذکر شده است.

پیش غذای طبیعی

انار: انار و لیمو شفابخش بوده و برای حفظ سلامتی و پیشگیری از برخی بیماری ها مناسب است. در این میان استفاده از انار شیرین بیشتر توصیه می شود زیرا به دلیل ترکیبات موجود در آن سموم را دفع می کند و نشاط آور است.

روح شاطره: شاطره یکی از ارواح است که به عنوان اشتها آور طبیعی عمل می کند و مصرف آن برای تامین مایعات بدن نیز مفید است.

سیر: این غذای اشتها آور خواص درمانی زیادی دارد که به دلیل وجود ماده ای به نام الیلین از بدن در برابر برخی بیماری ها محافظت می کند. مصرف زیاد سیر به خصوص برای افرادی که مشکلات پوستی و همچنین بیماری های گوارشی دارند توصیه نمی شود.

پیش غذای طبیعی

سایر ترفندهای موثر برای افزایش اشتها

بی اشتهایی و کاهش وزن در برخی از فصول سال به خصوص در تابستان نمی تواند نشانه بیماری باشد و اکثر افراد برای رفع این مشکل نیازی به دارو ندارند، مگر اینکه بی اشتهایی باعث اختلال در فعالیت های روزمره شود که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است. روش های موثر در شما با این زمینه آشنا می شوید:

مصرف چای بابونه

مصرف یک فنجان دمنوش بابونه در افزایش اشتها تاثیر بسزایی دارد، بنابراین می توان از این دمنوش برای درمان کاهش وزن نیز استفاده کرد.

جلوگیری از گرمازدگی

یکی از دلایل مهم بی اشتهایی در فصل تابستان گرمازدگی است که باعث اختلال در تنظیم سیستم حرارتی بدن، ضعف عضلانی و گرفتگی عضلات می شود و در نتیجه بدن تمایلی به دریافت غذا نخواهد داشت، پس بهتر است بیرون بروید. از خانه تا حد امکان در هوای گرم. لباس های گرم و گشاد با رنگ های روشن را نشویید و نپوشید.

همچنین ورزش در هوای گرم سلامت بدن را به خطر می اندازد و می تواند گردش خون افراد را دچار مشکل کند، بنابراین بهتر است صبح و شب ورزش های سبک انجام دهید.

در هوای گرم از نوشیدن نوشیدنی های گرم مانند قهوه و چای خودداری کنید و بیشتر از آب و آب میوه های طبیعی استفاده کنید.

غذاهای اشتها آور

خوردن غذاهای سرد

در فصول گرم سال به دلیل گرمای هوا ترشح شیره های گوارشی در بدن کاهش می یابد و در نتیجه ترشح اسیدهای معده کاهش می یابد و مرکز عصبی به هم می ریزد، بنابراین برای افزایش بدن باید از مایعات و آب بیشتری استفاده کنید. دمای بدن. کاهش و بهبود گردش خون. علاوه بر مصرف غذاهای خنک کننده بدن، سبک و بدون چربی، مصرف سبزیجات و میوه های تازه و آبدار نیز ضروری است.

خوب بخوابی

کم خوابی و بی خوابی تاثیر زیادی در به خطر انداختن سلامت بدن دارد و با عوارضی همراه است که از آن جمله می توان به بی اشتهایی اشاره کرد در حالی که ساعت بیولوژیکی بدن به هم ریخته است.

بنابراین اگر می خواهید شادابی خود را در طول روز حفظ کنید و غذای خود را به راحتی بخورید، باید از بیدار ماندن زیاد در شب خودداری کنید و در صورت کمبود شدید خواب، آن را با خواب بعد از ظهر جبران کنید.

آروم باش

اگر جزو افرادی هستید که از بی اشتهایی یا بی اشتهایی رنج می برید، لازم است به وضعیت روحی خود توجه بیشتری داشته باشید به گونه ای که کمتر هیجان زده یا عصبانی شوید زیرا شوخ طبعی و نشاط روحی در افزایش اشتها تاثیر بسزایی دارد. و انسان را از بیماری های روانی دور نگه می دارد.

پیش غذای خانگی

به طور کلی مصرف غذا به تنهایی اشتها آور نیست، اما شرایط و محیطی که در آن غذا سرو می شود و همچنین رفتار افرادی که با آنها سر سفره هستیم، مثلاً شاد یا غمگین هستند. تاثیر بسزایی در افزایش یا کاهش اشتهای افراد دارد. که این مسائل باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: آرگا

برچسب: