مکمل های روغن ماهی – راهنمای شما برای یافتن بهترین ها

افزایش محبوبیت مکمل های روغن ماهی گاهی اوقات به رژیم های غذایی محبوبی مانند Zone نسبت داده می شود. اما صرف نظر از اینکه به چه برنامه غذایی پایبند هستید، شکی نیست که مصرف روزانه مکمل امگا 3 روغن ماهی تا زمانی که انتخابی باشید مفید است.

به دلیل محبوبیت آنها، ده ها برند مختلف برای انتخاب وجود دارد، از قیمت بسیار ارزان تا بسیار گران قیمت. اگرچه قیمت گاهی اوقات نشان دهنده کیفیت است، اما دلیلی برای پرداخت بیشتر برای یک برند وجود ندارد مگر اینکه چیزی «اضافی» ارائه کند.

اکثر برندها به شکل کلاهک ژل تولید می شوند. به طور معمول، هر درپوش ژل حاوی 1000 میلی گرم روغن یا یک گرم چربی است. دوز توصیه شده روزانه معمولاً دو کپسول در روز برای بزرگسالان یا 2 گرم چربی است.

اگر تمام این چربی ها دارای چربی امگا 3 بود، عالی می شد. اما برخی از اسیدهای چرب امگا 6 و برخی دیگر امگا 9 هستند. جالب است بدانید که برخی از تولیدکنندگان ادعا می کنند که برند آنها بهتر از سایرین است، زیرا آنها شامل 3s، 6s و 9s هستند.

امگا 9 اسیدهای چرب ضروری نیستند و امگا 6 در رژیم های غذایی امروزی به وفور یافت می شود. مکمل های روغن ماهی به دلیل داشتن امگا 3 مفید هستند. رژیم غذایی معمولی مقدار بسیار کمی از امگا 3 به نام های دوکوزاهگزانوئیک اسید و ایکوزاپنتانوئیک اسید یا DHA و EPA را تامین می کند.

اثرات منفی بر سلامتی، از جمله افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه، ممکن است با امگا 9، که اسیدهای چرب تک غیراشباع هستند، مرتبط باشد. امگا 3 و 6 چند غیر اشباع هستند. کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه با رژیم های غذایی غنی از امگا 3 مرتبط است.

اثرات منفی امگا 6 بر سلامتی مربوط به چگونگی کمک آنها به التهاب مزمن است که عامل پیری سلولی است. تا زمانی که رژیم غذایی تقریباً متعادل باشد (میزان مصرف برابر 6 و 3 ثانیه)، التهاب معمولاً در پاسخ به آسیب یا بیماری رخ می دهد.

مکمل‌های روغن ماهی، سرشار از امگا 3، به متعادل کردن میزان مصرف 6 اسانس ماهی کمک می‌کنند. شما احتمالاً می‌توانید زندگی طولانی سالمی داشته باشید، فقط با داشتن چربی‌های امگا 3 و 6 در رژیم غذایی خود، تا زمانی که میزان مصرف شما متعادل باشد. امگا 9، چربی های اشباع شده و اسیدهای چرب ترانس در رژیم غذایی انسان غیر ضروری هستند.

بنابراین، هیچ چیز “خاصی” در مورد برندی که شامل 3s، 6s و 9s باشد، وجود ندارد. چیزی که شما واقعاً می خواهید این است که شامل درصد بالایی از 3 ها باشد. در برندهای بهتر، 3 ها تقریباً نیمی از چربی را تشکیل می دهند.

مکمل روغن ماهی متوسط ​​غنی از EPA است. ارزش آن را دارد که برای یکی که غنی از DHA است پرداخت کنید. هر دو مفید هستند، اما اعتقاد بر این است که DHA در زمینه کاهش تری گلیسیرید و عملکرد سالم مغز مفیدتر است.

همچنین اگر سازنده روغن ها را برای فعالیت ضد التهابی آزمایش کرده باشد، ارزش پرداخت اضافی را دارد. مارک های بهتر ضد التهابی معادل آسپرین دارند.

شما نباید برای برندی که فاقد آلاینده است، هزینه اضافی بپردازید، اما همیشه قبل از خرید از استانداردهای تولیدکنندگان برای سطوح آلاینده مطلع شوید. مکمل های روغن ماهی باید عاری از هرگونه سطح قابل تشخیص جیوه و PCB باشد. این نتیجه نهایی است.