نکات ترک سیگار – 12 نکته برای ترک سیگار

معمولاً ترک سیگار یک فرآیند دشوار است. من فهرستی از 12 نکته را برای کمک به ترک موفقیت آمیز سیگار جمع آوری کرده ام. همه آنها را در این مقاله بیابید.

ترک سیگار می تواند یکی از سخت ترین چیزها در زندگی باشد. برخی افراد می گویند ترک سیگار از هروئین یا کراک سخت تر است. هر توصیه ای که می توانید به دستتان بیاورید بسیار مفید خواهد بود، به خصوص نکاتی که به راحتی قابل هضم هستند.

1. به خود و قدرت روحی خود ایمان داشته باشید. شما می توانید ترک کنید، اما باید باور داشته باشید که می توانید. به یاد داشته باشید که ذهن انسان قادر به کارهای باورنکردنی است.

2. فهرستی از تمام چیزهای مثبتی که ترک برای شما به ارمغان می آورد تهیه کنید. فعلاً نکات منفی را فراموش کنید، فقط تمام نکات مثبت را بنویسید. ب. سلامتی بهتر، عمر طولانی تری خواهید داشت و غیره.

3. قبل از این کار، به همه خانواده و دوستان خود بگویید که می خواهید ترک کنید. به آن‌ها بگویید که واقعاً می‌خواهید موفق شوید و حتماً از آنها حمایت کنید، حتی اگر فکر می‌کنید به هر حال به آن دست خواهید یافت. اگر از آنها بخواهید، برای کمک به شما بیشتر خواهند رفت.

4. یک برنامه ورزشی برنامه ریزی کنید و قبل از توقف شروع کنید. ورزش به شما کمک می‌کند سریع‌تر سالم شوید، اما همچنین به ذهن و بدن شما آرامش می‌دهد تا اشتها را راحت‌تر شکست دهید.

5. دوستی پیدا کنید که بتوانید با او توقف کنید. به این ترتیب، هیچ یک از دوستان نمی خواهند دیگری را ناامید کنند. این می تواند به معنای تفاوت بین شکست و موفقیت باشد. اگر کسی را نمی شناسید که بخواهد ترک کند، کسی را در اینترنت پیدا کنید. انجمن ها و تابلوهای پیام بسیاری وجود دارد که افراد سعی در ترک آن دارند.

6. از پزشک خود بپرسید که آیا گروه حمایتی برای ترک سیگار در منطقه شما وجود دارد یا خیر. به طور منظم شرکت کنید و از دیگران بپرسید که چگونه با ترک سیگار کار می کنند. با این افراد موفق ترک صحبت کنید و از آنها بپرسید که چگونه این کار را انجام داده اند.

7. فهرستی از همه چیزهای بد سیگار تهیه کنید. این لیست را در یک پاکت قرار دهید و در قسمت جلو بنویسید: «چرا می‌خواهم سیگار بکشم؟ فقط برای مواقع اضطراری باز کنید و آن را در دسترس داشته باشید.

8. بشمارید که با کشیدن سیگار چقدر پول پس انداز می کنید. مقداری را که هر روز خرج می‌کنید در نظر بگیرید و در 365 ضرب کنید تا مبلغی را که هر سال پس‌انداز می‌کنید به دست آورید. حالا این عدد را بگیرید و در 40 ضرب کنید. این تقریباً همان مقدار پولی است که اگر آن پول را به جای سیگار در بازار سهام سرمایه گذاری کنید، می توانید پس انداز کنید.

9. اگر به اراده تکیه می کنید، مراقب لحظات ناگهانی باشید که اراده شما آزمایش می شود. اینها در هر زمانی ممکن است اتفاق بیفتد.

10. یاد بگیرید که چگونه تمرینات تنفس عمیق انجام دهید تا خود را آرام کنید.

۱۱- هر شب بین ۷ تا ۸ ساعت به اندازه کافی بخوابید.

12. رژیم غذایی خود را بهبود بخشید زیرا “شما همان چیزی هستید که می خورید”. کمتر گوشت بخورید زیرا هضم آن از بدن شما طول می کشد. میوه ها و سبزیجات تازه بیشتری بخورید و آب کافی بنوشید تا رنگ ادرار شما هرگز تیره نشود.