هویج لعاب دار عسلی – بچه های فوق العاده سالم


طعم های طبیعی شیرین هویج کاراملی شده با لعاب عسلی که هویج لعاب دار عسلی ما را به یک غذای جانبی غیرقابل مقاومت تبدیل می کند!

هویج لعاب شده عسلی به صورت سکه در یک ظرف پخت سفید با تزئین جعفری سبز در بالا برش داده شده است.

مواد لازم برای هویج لعاب دار عسلی

  • هویج: شما می خواهید از هویج بلند معمولی برای این دستور استفاده کنید نه از هویج بچه. بافت و طعم آن بسیار بهتر خواهد شد.
  • کره: برای این دستور از کره بدون نمک استفاده کنید و سپس می توانید نمک را به مزه اضافه کنید
  • عسل: عسل باعث کارامل شدن بیشتر هویج می شود و آنها را در سطح بعدی قرار می دهد.
  • شکر قهوهای: شکر قهوه ای روشن برای این دستور عالی است.
  • نمک: نمک دریا ترجیح من برای این هویج است.
  • دارچین + جوز هندی: ادویه های گرم این هویج ها را بسیار خوشمزه می کند.
مواد تشکیل دهنده برای هویج لعاب عسل - هویج، عسل، کره و ادویه جات ترشی جات

طرز تهیه هویج لعاب دار عسلی

  • آماده سازی. فر را از قبل با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید. هویج را پوست بشویید و خرد کنید. ما دوست داریم هویج را به صورت سکه برش دهیم.
  • لعاب را مخلوط کنید. تمام مواد لعاب را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. هویج ها را روی یک ورقه پخت قرار دهید و لعاب را (اما چند قاشق غذاخوری) روی هویج ها بریزید. پرتاب کنید تا به خوبی پوشش داده شوند.
  • کباب. هویج را به مدت 15 تا 20 دقیقه یا تا زمانی که به دلخواه شما قهوه ای شود تفت دهید. وقتی آنها تمام شد، لعاب باقی مانده را روی هویج ها بپاشید و یک بار دیگر بریزید.
عکس‌های درست کردن هویج لعاب‌دار عسلی را روی تابه‌های ورقه‌ای پردازش کنید

چگونه هویج را خوش طعم کنید؟

آیا تا به حال شده که هویج را گاز بگیرید و طعم آن صابونی یا تلخ باشد؟ این می تواند برای هر کسی، به ویژه بچه ها، یک خاموشی بزرگ باشد. این طعم صابونی از غلظت بالایی از ترکیبی به نام ترپنوئیدها ناشی می شود. همه هویج ها حاوی این ترکیب هستند و در ترکیب با شکر، هویج طعم خود را به دست می آورد. اگر هویجی که گاز زده اید دارای دوزهای بالایی از این ترکیب باشد، طعم آن را به جای شیرین، صابونی و تلخ می کند. برخی از دلایل این اتفاق عبارتند از: تنوع هویج، برداشت زودرس، شرایط نامناسب رشد و حتی نحوه نگهداری آن در خانه.

آیا کاری وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از طعم صابونی هویج انجام دهید؟

آره! چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید هویج شما طعم عالی دارد!

  1. توسط هویج که رسیده است. به طور کلی هویج های کم رسیده ترپنوئید بیشتری دارند و طعم صابونی بیشتری خواهند داشت. به قسمت بالای هویج نگاه کنید و مطمئن شوید که رنگ آن بیشتر نارنجی است تا سبز.
  2. از نگهداری هویج خود توسط سایر محصولات اتیلن بالا مانند گوجه فرنگی و آووکادو خودداری کنید. اتیلن می تواند رشد ترپنوئیدها را در هویج افزایش دهد.
  3. هویج خود را بپزید. طعم صابونی در هویج خام بسیار بیشتر قابل توجه است زیرا پخت و پز بسیاری از ترپنوئیدها را تجزیه می کند و طعم شیرین را نشان می دهد.
هویج لعاب شده عسلی به صورت سکه در یک ظرف پخت سفید با تزئین جعفری سبز در بالا برش داده شده است.

چرا هویج برای شما مفید است؟

شاید برخی از شما به فرزندان خود گفته باشید که هویج خود را بخورند تا بینایی خوبی داشته باشند. این درست است و احتمالاً رایج ترین دانش در مورد فواید سلامتی هویج است. دلیل این امر این است که هویج دارای مقدار زیادی بتاکاروتن است. این ماده ای است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود و به محافظت از سطح چشم کمک می کند و برای بینایی خوب مورد نیاز است. ویتامین A همچنین با سالم نگه داشتن سلول هایی که اولین خط دفاعی بدن در برابر عفونت هستند، از سیستم ایمنی حمایت می کند.

خوردن هویج با کمک به خراشیدن پلاک و ذرات پا می تواند به حفظ سلامت دندان ها و لثه ها کمک کند. مواد معدنی موجود در هویج به جلوگیری از آسیب دندان و تقویت مینای دندان کمک می کند.

هویج منبع خوبی از فیبر، ویتامین C، فولات، پتاسیم و ویتامین B6 است.

نمای بالای سر هویج لعابدار عسلی در یک ظرف پخت سفید با کتانی آبی در پس‌زمینه

دستور العمل های بیشتر هویج خوشمزه

  • فر را با دمای 400 درجه فارنهایت گرم کنید. هویج را پوست بگیرید و به صورت سکه برش دهید.

  • کره را ذوب کرده و در یک کاسه کوچک همزن بریزید. عسل، شکر، نمک، دارچین و جوز هندی را اضافه کنید. هم بزنید تا ترکیب شوند.

  • هویج ها را روی یک ورقه پخت قرار دهید و همه را به جز 1 قاشق غذاخوری لعاب بریزید. هویج را بریزید تا پوشش یکنواخت تری داشته باشد.

  • به مدت 15-20 دقیقه در فر بپزید. با لعاب رزرو شده بریزید و سرو کنید.

کالری: 89کیلو کالری | کربوهیدرات ها: 14g | پروتئین: 1g | چربی: 4g | چربی های اشباع شده: 2g | چربی های چند غیر اشباع: 0.2g | چربی اشباع شده: 1g | چربی ترانس: 0.2g | کلسترول: 10میلی گرم | سدیم: 276میلی گرم | پتاسیم: 248میلی گرم | فیبر: 2g | قند: 10g | ویتامین A: 12747IU | ویتامین سی: 5میلی گرم | کلسیم: 29میلی گرم | اهن: 0.3میلی گرم

ناتالی مونسون

من یک متخصص تغذیه ثبت شده، مادر 4 فرزند، عاشق مشتاق غذا و مروج قوی عادات سالم هستم. در اینجا بسیاری از دستور العمل های خوشمزه مملو از میوه ها و سبزیجات، نکاتی برای ترغیب بچه های خود برای بهتر غذا خوردن و تبدیل شدن به خورندگانی بصری و منابع زیادی برای تغذیه خانواده خود خواهید یافت.

درباره ناتالی بیشتر بدانید