ویژگی های یک رژیم لاغری سالم


رژیم غذایی – رژیم لاغری و غذا یکی از مهم ترین دغدغه ها و نیازهای افرادی است که به دنبال تناسب اندام هستند و یا چاقی را عامل خطری برای سلامتی خود می دانند.
اگر فکر می کنید چاقی سلامت شما را به خطر می اندازد، یک رژیم غذایی سالم، دکتر تغذیه لازم است برای حفظ و بهبود سلامت فیزیکی بدن شما طراحی شود. بدین ترتیب لاغری موضعی همچنین دریافت کنید.

تمام مواد مغذی را داشته باشد

  1. یک برنامه غذایی خوب شامل مواد مغذی، مایعات، اسیدهای چرب، ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین کالری مورد نیاز برای عملکرد روزانه بدن است.

داشتن یک رژیم غذایی سالم نیازهای اولیه بدن شما را بدون ضعیف شدن یا بیمار شدن برآورده می کند.

رژیم غذایی

با عادات غذایی خود هماهنگ باشید

  1. دکتر تغذیه رژیم غذایی شما بر اساس عادات غذایی و ذائقه شما طراحی شده است تا بتوانید از آن پیروی کنید و به آن وفادار باشید. کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. به همین دلیل وزن از دست رفته به زودی برمی گردد، اما متاسفانه اکثر افراد در دام این نوع رژیم می افتند.

هدف اصلی سلامتی شماست

  1. ابتدا باید تعیین کنید که آیا رژیم کاهش وزن یک انتخاب سالم است یا خیر. شما باید انتخاب های خود را محدود کنید تا در نهایت به یک انتخاب بهینه برسید. انتخابی که با سبک زندگی و نحوه غذا خوردن و ورزش شما مطابقت دارد.

رژیم غذایی

گرسنه نباشید

  1. مهم این است که رژیم غذایی شما را گرسنه نکند. به دنبال یک رژیم غذایی سرشار از فیبر و آب باشید، مانند سوپ، میوه و سبزیجات. این غذاها شما را سیر می کنند و اشتهای شما را کاهش می دهند و در عین حال بدون احساس بی فایده بودن شما را به رژیم غذایی خود وفادار نگه می دارند. نه اینکه آنقدر گرسنه باشید که حاضر باشید حتی یک سنگ بخورید.

راحت باش

  1. با در نظر گرفتن هر رژیمی، از خود بپرسید: “آیا این چیزی است که من حاضرم تا آخر عمر از آن پیروی کنم؟” اگر نه، اینجا یک محصول جدید فقط برای شماست!

به مقدار آبی که می نوشید توجه کنید

  1. یا غذا یا نوشیدنی ای هست که بخواهید در دراز مدت آن را ترکیب کرده و بخورید؟ در برخی از برنامه ها باید نوشیدنی را جایگزین غذا کرد که برای افرادی که مدام در حال دویدن هستند مفید است، اما برخی از افراد غذا را به نوشیدنی ترجیح می دهند.

وقت گیر نباشید
رژیم غذایی

  1. برنامه ای که شامل غذاهای غیرمعمول است و به ساعت ها وقت در آشپزخانه نیاز دارد، ممکن است برای کسی که زمان و پول کافی دارد مناسب باشد، اما نه برای همه.

خودتان را محدود نکنید

  1. بهترین رژیم غذایی است که فکر نکنید اصلا رژیم می گیرید. فکر کردن به اینکه رژیم دارید می تواند منجر به وسواس غذا، افزایش اشتها و حتی ناامیدی شود. به دنبال برنامه ای باشید که به شما هشدار دهد عادت های بدی که شما را از داشتن یک برنامه سالم و مغذی باز می دارد. اگر هنگام تمیز کردن بشقاب کودکتان تلویزیون تماشا می کنید یا غذا می خورید، سعی کنید از آنها دوری کنید.