پروبیوتیک ها برای پسوریازیس: آیا کار می کند؟ باکتری دوست شماست

خبر نیمه خوب برای همه ما که از پسوریازیس رنج می بریم این است که شما تنها نیستید، زیرا حدود 7.5 میلیون نفر از ما را در ایالات متحده تحت تاثیر قرار می دهد. خبر بد این است که اگرچه پسوریازیس معمولاً چیزی بیشتر از یک بیماری پوستی تحریک‌کننده در نظر گرفته می‌شود، اما تحقیقات به ما نشان می‌دهد که می‌تواند منجر به آرتریت پسوریازیس، بیماری قلبی، بیماری کرون و سرطان شود، بنابراین چیزی نیست که بتوان آن را ساده تلقی کرد. .

ناگفته نماند که به نظر غیرقابل درمان است. و حتی ما را با تمام درمان هایی که برای خلاص شدن از شر پسوریازیس هستند شروع نکنید. به هر حال، به نظر می‌رسد که بسیاری از درمان‌های پسوریازیس شامل ترکیبات مشکوکی مانند استروئیدها، ژل نفتی یا نوعی مزخرفات دارویی است که نمی‌دانید کورکورانه به آن‌ها اعتماد کنید یا فقط به زباله‌دان‌های سمی بروید و از شر آن خلاص شوید.

اما شما به چیزی نیاز دارید که حداقل علائم پسوریازیس مزاحم را کاهش دهد – و ترجیحا چیزی طبیعی است که باعث ایجاد لیستی از عوارض جانبی دیگر نشود.

پروبیوتیک ها را وارد کنید، که نه تنها می تواند به شما کمک کند تا وضعیت خود را بهبود بخشید، بلکه با مجموعه ای از مزایای سلامتی دیگر – به جای عوارض جانبی ناخوشایند – همراه است. بهتر از آن، این باکتری های مفید طبیعی هستند و نه تنها در کاهش التهابی که باعث پسوریازیس می شود، بلکه برای هضم، تعادل هورمونی سالم و سلامت کلی بدن ضروری هستند.

چگونه پروبیوتیک ها به پسوریازیس کمک می کنند

همانطور که بسیاری از ما قبلاً می دانیم، پروبیوتیک ها باکتری های مفیدی هستند که در ما، روی ما و اطراف ما زندگی می کنند و بدون آنها نمی توانیم غذای خود را هضم کنیم یا سیستم ایمنی سالمی داشته باشیم.

با این حال، سبک زندگی مدرن ما را دچار کمبود این میکروارگانیسم های حیاتی می کند. این به این دلیل است که بسیاری از ما در محیط‌هایی مانند مزارع یا مزرعه‌ها زندگی نمی‌کنیم که در آن تماس با میکروب‌های دوست بیشتر از مناطق شهری است و همچنین استفاده بیش از حد از ضدعفونی‌کننده‌ها، ضدعفونی‌کننده‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها وجود دارد.

یکی از مشکلات متعدد این کمبود این است که از آنجایی که پروبیوتیک ها با تحریک سلول های T تنظیم کننده سیستم ایمنی به کنترل باکتری های عامل التهاب کمک می کنند، التهاب مزمن می تواند نتیجه آن باشد. از آنجایی که پسوریازیس ناشی از التهاب است، سطوح پایین باکتری های روده می تواند ما را در برابر آن آسیب پذیر کند.

به علاوه، پروبیوتیک‌ها در سایر جنبه‌های سلامت پوست، مانند دفع آکنه، بهبود زخم‌ها، جوان‌سازی پوست و تقویت سلامت کلی پوست (و بدن) نقش دارند. این نه تنها به دلیل توانایی پروبیوتیک ها برای کمک به کاهش التهاب است، بلکه به دلیل کنترل سایر باکتری های کمتر مطلوب است که در غیاب پروبیوتیک ها می توانند کنترل شوند.

اما از کدام سویه پروبیوتیک برای پسوریازیس استفاده کنم؟

تریلیون‌ها گونه از باکتری‌ها وجود دارند که اکوسیستم‌های درون ما را تشکیل می‌دهند، و هر یک از ما شیمی بدن خود را داریم که ممکن است از انواع مختلفی از میکروارگانیسم‌ها پشتیبانی کند. در واقع، اشاره شده است که انواع باکتری‌های موجود در ما را می‌توان به اثر انگشت تشبیه کرد، زیرا هیچ دو یکسان نیستند.

با این حال، باکتری های مختلف نیز بر شرایط مختلف تأثیر می گذارند، مانند مطالعاتی که نشان می دهد لاکتوباسیلوس، بیفودوم و L. اسیدوفیلوس در درمان آکنه مؤثر هستند.

و در حالی که استفاده از هر پروبیوتیکی برای بهبود فلور روده شما ممکن است بهتر از هیچ باشد، برخی از سویه ها با بیماری های پوستی مانند پسوریازیس بهتر از سایرین عمل می کنند، از جمله:

بیفیدوباکتریوم بیفیدوم شاید رایج ترین سویه پروبیوتیک شناخته شده، B. bifidum برای سلامت پوست ضروری است، زیرا نقش کلیدی در حفظ سیستم ایمنی قوی ایفا می کند. B.bifidum برای کنترل انواع باکتری های ناخواسته در روده عمل می کند، که نه تنها به هضم غذا کمک می کند، بلکه پاسخ ایمنی بدن را در برابر التهاب و آلرژی افزایش می دهد.

لاکتوباسیلوس پلانتاروم. L. plantarum به بدن کمک می کند تا L. lysine را تولید کند، که یک اسید آمینه است که از جذب کلسیم و تولید هورمون پشتیبانی می کند و همچنین در حمایت از یک پاسخ ایمنی مثبت برای محافظت در برابر التهاب کلیدی است. این نه تنها از ما در برابر پسوریازیس محافظت می کند، بلکه دارای مزایای ضد پیری، گوارشی و ایمنی نیز می باشد.

لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس. همچنین یکی از شناخته شده ترین پروبیوتیک ها به دلیل ارتباط طولانی مدت آن با سلامت دستگاه گوارش – به ویژه برای کسانی که در هضم محصولات لبنی مشکل دارند. L. acidophilus همچنین یک تقویت کننده سیستم ایمنی است که به ایجاد یک پاسخ سالم به التهاب و شرایط پوستی مرتبط کمک می کند.

لاکتوباسیلوس رامنوسوس. L. rhamnosus برای دفع عفونت و التهاب آنتی بادی دریافت می کند. این به تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین محافظت در برابر التهاب کمک می کند.

چگونه برای پسوریازیس پروبیوتیک مصرف کنیم؟

برای شروع مصرف پروبیوتیک برای پسوریازیس، لزوماً نیازی به افزودن مکمل دیگری به انبار خود ندارید.

در عوض، می‌توانید مسیر لذت‌بخش‌تری را برای افزودن یک غذای دیگر به میز انتخاب کنید. غذاهای پرورشی می توانند راهی ساده – و خوشمزه – برای افزودن باکتری به رژیم غذایی شما باشند. مقداری ماست، کلم ترش خام، کفیر یا کیمچی را امتحان کنید، البته حتماً محصولات غیرپاستوریزه و فرآوری شده سرد بخرید، زیرا گرما باکتری ها را از بین می برد.

برخی از تولیدکنندگان، مثلاً ماست، گونه‌های باکتری را روی بسته‌بندی خود فهرست می‌کنند که به شما اطمینان می‌دهد که محصول حاوی باکتری‌های زنده است. با این حال، حتی اگر اینطور نباشد، باید بتوانید بوی و طعم ترش را در اکثر محصولات کشت شده شناسایی کنید، که همچنین نشان دهنده زنده بودن باکتری است.

شما همچنین می توانید برای پروبیوتیک های خود بیرون بروید و در خاک بازی کنید، که ممکن است برای بسیاری از ما ساکنان شهر چندان کاربردی نباشد. با این حال، اگر باغ دارید، خوش شانس هستید، زیرا خاک نیز می‌تواند منبع غنی پروبیوتیک‌ها باشد و راه‌های رضایت‌بخش‌تری برای دریافت آن‌ها وجود ندارد. قبض مواد غذایی خود را کاهش دهید، پسوریازیس را شکست دهید، و سبزیجات تازه را برای لذت بردن؟ انجام شده!

در نهایت، مصرف روزانه یک کپسول پروبیوتیک ساده‌ترین و ثابت‌ترین راه برای دریافت میکروب‌هایمان است. هنگامی که به دنبال یک پروبیوتیک خوب هستید، به یاد داشته باشید که به دنبال انواع مختلف از جمله برخی بیفیدا و برخی لاکتوباسیلوس ها باشید.

ممکن است لازم باشد چند شرکت و محصول مختلف را امتحان کنید قبل از اینکه پیدا کنید کدام یک برای شما به طور کلی بهترین کارآمد است، اما به دنبال محصولی با حداقل تعداد 6 میلیارد باشید. همچنین فقط باید محصولی را خریداری کنید که فاسد شدنی باشد. به دنبال مهر زمان یا تاریخ مصرف باشید که به اطمینان از قوی بودن و زنده بودن محصول کمک می کند. در نهایت، به دنبال یک ظرف شیشه ای تیره باشید، زیرا نور نیز می تواند باکتری ها را از بین ببرد.

آخرین نکات در مورد پروبیوتیک ها برای پسوریازیس

وسایل نظافتی را کنار بگذارید، آنها شما را ناسالم می کنند! به طور جدی، بسیاری از ما کمی بیشتر از آنچه واقعاً نیاز داریم، ضدعفونی می کنیم، که فقط قابل درک است، زیرا می خواهیم خود و خانواده خود را سالم و ایمن نگه داریم.

با این حال، با استفاده بیش از حد از ضدعفونی‌کننده‌های دست، ضدعفونی‌کننده‌های ضدعفونی‌کننده و سایر محصولات ضد باکتری، ما نه تنها افراد بد، بلکه افراد خوب را نیز از بین می‌بریم. بعلاوه، بسیاری از ضدعفونی‌کننده‌ها مختل‌کننده‌های غدد درون ریز هستند که می‌توانند باعث ایجاد بیماری‌هایی مانند بثورات و اگزما شوند – هومم، آیا این موضوع می‌تواند ربطی به پسوریازیس شما داشته باشد؟

اما، حتی اگر عوامل ضدعفونی کننده عامل پسوریازیس شما نباشند، احتمالاً مانع جمعیت سالم پروبیوتیک می شوند، بنابراین از صابون و آب استفاده کنید – این واقعاً بهترین راه برای تمیز کردن است. بهتر است از صابون طبیعی استفاده کنید که برای پسوریازیس مفید است.

بنابراین به جای تلاش برای “درمان” پسوریازیس خود که ممکن است منجر به مشکلات بیشتر سلامتی شود، چرا پروبیوتیک ها را امتحان نکنید؟ به هر حال، ممکن است متوجه شوید که آنها نه تنها برای کاهش پسوریازیس شما مفید هستند، بلکه می توانند هضم، سلامت ایمنی و سلامت روانی شما را نیز بهبود بخشند.