پودر زنجبیل به عنوان یک ضد درد


حداقل هشت کارآزمایی تصادفی، دوسوکور و کنترل شده با دارونما در مورد زنجبیل برای درد وجود داشته است.

ممکن است به خاطر داشته باشید که من قبلاً استفاده از اسفناج را برای عملکرد ورزشی و ریکاوری مورد بررسی قرار داده ام که به دلیل “اثرات ضد التهابی” آن نسبت داده شده است. اکثر ورزشکاران از اسفناج برای غلبه بر التهاب استفاده نمی کنند. آنها از داروها، معمولاً داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن استفاده می کنند که تا 95 درصد از ورزشکاران دانشگاهی و سه چهارم بچه هایی که فوتبال دبیرستانی بازی می کنند استفاده می شود. با این حال، آنها نه تنها از آن برای التهاب استفاده می کنند، بلکه به طور پیشگیرانه «قبل از شرکت در ورزش برای جلوگیری از درد و التهاب قبل از وقوع آن استفاده می کنند. با این حال، شواهد علمی برای این رویکرد در حال حاضر وجود ندارد و ورزشکاران باید از خطرات بالقوه استفاده از NSAID ها به عنوان یک عامل پیشگیری کننده آگاه باشند، که شامل درد و خونریزی گوارشی، آسیب کلیه و آسیب کبدی است.

به‌ویژه یک مطالعه وجود داشت که همه را به وحشت انداخت: مطالعه‌ای روی هزاران دونده ماراتن نشان داد کسانی که قبل از مسابقه از مسکن‌های بدون نسخه استفاده می‌کردند، پنج برابر بیشتر از آسیب‌های اعضای بدنشان استفاده می‌شد. نه نفر در بیمارستان بستری شدند – سه نفر با نارسایی کلیه پس از مصرف ایبوپروفن، چهار نفر با خونریزی گوارشی پس از مصرف آسپرین، و دو نفر با حمله قلبی، همچنین پس از مصرف آسپرین. در مقابل، هیچ یک از گروه کنترل به بیمارستان نرسیدند. نه مسکن، نه بیمارستان. علاوه بر این، داروهای ضد درد حتی اثری نداشتند. “تجزیه و تحلیل درد گزارش شده توسط پاسخ دهندگان قبل و بعد از مسابقه، هیچ مزیت قابل شناسایی عمده ای را برای مصرف داروها نشان نداد، بنابراین به نظر می رسید که فقط جنبه های منفی دارد.”

در مورد استفاده از زنجبیل به جای آن چطور؟ موضوع ویدیوی من همین است زنجبیل آسیاب شده برای کاهش درد عضلانی. در آن مطالعه ماراتن، همانطور که در زیر می بینید و در ساعت 1:33 در من ویدئوشایع ترین عارضه نامطلوب مصرف دارو، گرفتگی دستگاه گوارش بود. زنجبیل، برخلاف آسپرین یا داروهای نوع ایبوپروفن، ممکن است عملاً عملکرد دستگاه گوارش را بهبود بخشد. به عنوان مثال، ورزشکاران استقامتی ممکن است از حالت تهوع رنج ببرند و زنجبیل به دلیل خاصیت ضد تهوع آن ارزشمند است.

خوب، اما آیا برای درد عضلانی کار می کند؟

حداقل هشت کارآزمایی تصادفی دوسوکور و کنترل شده با دارونما از زنجبیل برای درد وجود دارد – برای همه چیز از آرتروز گرفته تا روده تحریک پذیر تا دوره های دردناک. من در مورد همه آنها و همچنین استفاده از آن برای سردردهای میگرنی فیلم تهیه کرده ام. به طور کلی، عصاره‌های زنجبیل، مانند ادویه زنجبیل پودری که در هر فروشگاه مواد غذایی می‌خرید، از نظر بالینی عوامل کاهش‌دهنده درد با مشخصات ایمنی بهتر نسبت به داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی هستند. همانطور که در زیر و در 2:22 در من می بینید ویدئوزنجبیل در برخی از مطالعات بهتر از مطالعات دیگر عمل کرد، که «احتمالاً تا حدی به دلیل رابطه قوی دوز-اثر است که [was] شناسایی و طیف وسیعی از دوزهای مورد استفاده در بین مطالعات مورد تجزیه و تحلیل (60-2000 میلی گرم عصاره در روز).

از نظر کاهش درد، همانطور که در زیر و در ساعت 2:32 در من مشاهده می کنید ویدئوبهترین نتایج با یک و نیم یا دو گرم در روز به دست آمد که یک قاشق چای خوری کامل زنجبیل آسیاب شده است.

این داروها با سرکوب آنزیمی در بدن به نام سیکلواکسیژناز-2 (COX-2) عمل می کنند که باعث التهاب می شود. مشکل این است که آنها همچنین سیکلواکسیژناز-1 (COX-1) را سرکوب می کنند، که کارهای خوبی مانند محافظت از پوشش معده و روده شما انجام می دهد. «از آنجایی که مهار COX-1 با تحریک دستگاه گوارش همراه است، مهار انتخابی COX-2» – آنزیم التهابی – «باید به به حداقل رساندن این عارضه جانبی کمک کند» و بهترین های هر دو جهان را ارائه دهد. و، این همان کاری است که به نظر می رسد زنجبیل انجام می دهد. همانطور که در زیر و در ساعت 3:11 در من می بینید ویدئودو ترکیب زنجبیل هیچ تاثیری بر COX-1، آنزیم “خوب” نداشتند، اما می‌توانند به طور چشمگیری COX-2، آنزیم پیش‌التهابی را کاهش دهند.

خوب، اما آیا زنجبیل برای درد عضلانی موثر است؟ نه به طور حاد، ظاهرا. شما نمی توانید آن را مانند یک دارو مصرف کنید. هنگامی که قبل از دوچرخه سواری یک قاشق چای خوری زنجبیل به مردم داده شد، هیچ تفاوتی در درد عضلات پا در طول 30 دقیقه وجود نداشت، همانطور که در زیر و در ساعت 3:34 در من مشاهده می کنید. ویدئو. با این حال، زنجبیل ممکن است پیشرفت روز به روز درد عضلانی را کاهش دهد. مصرف زنجبیل در پنج روز متوالی به نظر می رسد “بازیابی حداکثر قدرت را پس از بار زیاد تسریع می بخشد …[weight-lifting] پروتکل تمرین.” وقتی همه مطالعات را کنار هم می گذارید، به نظر می رسد “یک دوز زنجبیل تاثیرات بسیار کمی بر درد عضلانی دارد” اما اگر یک یا دو قاشق چای خوری را برای چند روز یا هفته مصرف کنید، شاید در اسموتی کدو تنبل یا اسموتی ممکن است بتوانید درد و درد عضلانی را کاهش دهید و “بازیابی قدرت عضلانی را تسریع کنید…”

آیا زنجبیل تازه به پودر ترجیح دارد؟ شاید نه. همانطور که در زیر و در ساعت 4:12 در من می بینید ویدئوانواع ترکیبات در زنجبیل با نام‌های خلاقانه مانند جینجرول، جینجردیول و جینجردیون وجود دارد، اما قوی‌ترین ترکیب ضدالتهابی ممکن است ترکیبی به نام شوگاول باشد.

جالب اینجاست که زنجبیل خشک حاوی بیش از تازه است، که «استفاده از زنجبیل خشک را در سیستم‌های سنتی پزشکی برای درمان بیماری‌های مختلف ناشی از استرس اکسیداتیو و التهاب توجیه می‌کند». در این صورت، چرا جزء شوگاول استخراج شده را به تنهایی در یک قرص نمی دهید؟ همانطور که در زیر و در ساعت 4:41 در من می بینید ویدئوهر یک از اجزای فعال زنجبیل به طور جداگانه التهاب را کاهش می دهد، برخی بیشتر از سایرین، اما کل زنجبیل بیشتر از مجموع اجزای آن است.

با این حال، می‌توانید با خشک کردن آن، محتوای شوگاول زنجبیل کامل را افزایش دهید، زیرا آن‌ها محصولات اصلی کم‌آبی جینجرول هستند. در واقع، زمانی که زنجبیل خشک می شود، ایجاد می شوند. حرارت دادن زنجبیل ممکن است غلظت شوگائول را حتی بیشتر افزایش دهد، بنابراین آیا زنجبیل گرم شده بهتر از خام در برابر درد موثر است؟ شما نمی دانید، تا زمانی که آن را آزمایش نکنید. یک مطالعه اثرات 11 روزه یک قاشق چایخوری زنجبیل خام را در مقابل زنجبیل که به مدت سه ساعت جوشانده بود، بر درد عضلانی بررسی کرد. همانطور که در زیر و در ساعت 5:22 در من می بینید ویدئوکاهش قابل توجهی در درد عضلانی یک روز پس از پمپاژ آهن در گروه زنجبیل پخته مشاهده شد – و همین مزیت با زنجبیل خام حاصل شد. در هر صورت، «مصرف روزانه زنجبیل خام و تیمار شده با حرارت باعث کاهش متوسط ​​تا زیاد درد عضلانی پس از آسیب عضلانی ناشی از ورزش شد».

اینم لینک ویدیویی که گفتم: جمعه فلاش بک: غذاهایی برای بهبود عملکرد ورزشی و ریکاوری.