پیاده روی بعد از غذا خوب است یا بد؟


بعد از غذا پیاده روی کنید

یکی از سوالاتی که بسیاری از ما به آن فکر کرده ایم این است که آیا پیاده روی بعد از غذا خوب است یا بد؟
اول از همه باید در نظر داشته باشیم که پیاده روی یکی از ورزش هایی است که به بهبود آمادگی جسمانی ما کمک می کند. پس بهتر است برای اطمینان از سلامت بدن خود آن را در برنامه روزانه خود قرار دهیم. علاوه بر تضمین سلامت، به دستیابی به آمادگی جسمانی نیز کمک می کند. حتی پیاده روی برای اکثر افراد برای کنترل دیابت، حفظ قند خون سالم و خواب بهتر توصیه می شود.
اما برای پاسخ به این سوال بهتر است با این مقاله از وبسایت کوییک فیت همراه ما باشید.

مقالات پیشنهادی مرتبط با پیاده روی بعد از غذا

پیاده روی بعد از غذا خوب است یا بد؟

پیاده روی بعد از غذا یا هر وعده غذایی دیگری به بهبود بسیاری از مشکلات جسمانی کمک می کند. تنها با 20 تا 40 دقیقه پیاده روی بعد از غذا، می توانید سلامت خود را 80 درصد بهبود بخشید.
خوبی فعالیت بدنی مانند پیاده روی این است که نیازی به استفاده از دارو، تجهیزات خاص و هزینه های بالا ندارد.

پیاده روی یکی از بهترین راه ها برای تقویت و بهبود عملکردهای مختلف بدن است. فقط کفش مناسب برای پیاده روی انتخاب کنید و بدون صرف هزینه شروع به راه رفتن کنید. به این ترتیب به تدریج به زندگی سالم و شاداب تری خواهید رسید.

چرا پیاده روی بعد از غذا خوب یا بد است؟

بعد از غذا پیاده روی کنید

1. سیستم گوارش را بهبود می بخشد

یکی از بهترین گزینه ها برای بهبود عملکرد روده و معده پیاده روی است. حتی بر هضم بهتر غذا در دستگاه گوارش نیز تأثیر می گذارد. اما باید در نظر داشته باشید که بعد از صرف غذا نباید با سرعت زیاد راه بروید. زیرا باعث فشار بیش از حد و نامتعادل بر دستگاه گوارش می شود.
حتی باید به خاطر داشته باشید که راه رفتن خیلی سریع بعد از غذا می تواند مشکلات جسمی زیادی ایجاد کند.
بهتر است 10 دقیقه پس از صرف غذا پیاده روی آرام را شروع کنید.

2. به تنظیم فشار خون کمک می کند

یکی از مهمترین فواید پیاده روی بعد از غذا این است که به افراد مبتلا به فشار خون بالا کمک می کند تا فشار خون خود را کاهش دهند.
طبق مطالعات انجام شده، ۱۰ دقیقه پیاده روی پس از خوردن وعده های غذایی اصلی (۳ بار در روز) نتایج بسیار خوبی در مدیریت فشار خون نشان داده است.

3. در کنترل قند خون موثر است

پیاده روی بعد از غذا به جلوگیری از افزایش قند خون کمک می کند. معمولاً به افراد دیابتی توصیه می شود که هر روز بعد از خوردن وعده های غذایی اصلی خود پیاده روی کنند.
داشتن فعالیت بدنی در افراد دیابتی به تنظیم ترشح انسولین در بدن کمک می کند.

4. سلامت قلب را تضمین می کند

هر نوع فعالیت بدنی برای قلب مفید است. از فعالیت بدنی سبک تا فعالیت بدنی سنگین باعث تقویت قلب می شود. پیاده روی بعد از غذا علاوه بر کمک به کنترل فشار خون، به کنترل سطح کلسترول بد خون نیز کمک می کند.
سطح کلسترول بالا ممکن است باعث مشکلات قلبی عروقی شود.

بعد از غذا پیاده روی کنید

محققان به افرادی که سبک زندگی کم تحرک دارند توصیه می کنند تا بتوانند به سلامت خود توجه کنند. بهتر است روزانه 10 دقیقه بعد از وعده های غذایی اصلی پیاده روی آرام داشته باشند. 10 دقیقه پیاده روی بعد از غذا خوردن باید جدی گرفته شود.

پیاده روی روزانه به جلوگیری از خطرات حمله قلبی یا سکته کمک می کند. وزارت بهداشت ایالات متحده معتقد است که انجام 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط، مانند پیاده روی، حداقل 5 روز در هفته، می تواند به تضمین سلامت قلب کمک کند. با 10 دقیقه پیاده روی سریع بعد از غذا می توانید به راحتی به این هدف برسید.

5. مشکلات معده را حل می کند

همانطور که گفته شد، پیاده روی بعد از غذای اصلی به هضم بهتر غذا کمک می کند. وقتی غذا بهتر هضم شود به این معنی است که معده به درستی کار می کند و سالم است. از هر سه نفر یک نفر از مشکلات معده یا سندرم روده تحریک پذیر رنج می برد. علائم آن شامل معده درد، اسیدیته معده، یبوست و حتی اسهال شدید است. این موارد بدن را به شدت ضعیف می کند.

رفلاکس معده به عنوان یک مشکل رایج در سنین مختلف شناخته می شود.
رفلاکس می تواند باعث سوزش سر دل، معده درد یا درد قفسه سینه و حتی احساس سوزش شود. رفلاکس معده شایع ترین مشکلی است که افراد مختلف را بعد از غذا خوردن درگیر می کند.
این اختلال ممکن است پس از چند ساعت از بین برود، اما می تواند خواب فرد را مختل کند. با پیاده روی بعد از غذا می توان از این مشکل پیشگیری کرد.

6. گردش خون را بهبود می بخشد

گردش خون مناسب گزینه ای است که برای اعضای بدن، اندام های حیاتی، ماهیچه ها و بقا ضروری است. اگر گردش خون حتی برای یک دقیقه مسدود شود، می تواند به بیشتر اندام ها و اندام های بدن آسیب برساند. افراد مبتلا به فشار خون بالا یا پایین در چنین مواردی با مشکلات بیشتری مواجه می شوند.
از آنجایی که تمام اعضای بدن ما هنگام راه رفتن کار می کنند، پیاده روی بعد از غذا به بهبود گردش خون کمک می کند.

چه مدت باید پیاده روی کرد؟

وقتی شروع به راه رفتن می کنید، معده شما همچنان در تلاش است تا غذای شما را هضم کند. در همین حال، فوایدی مانند هضم بهتر غذا و کاهش قند خون را نیز به همراه دارد. پیاده روی بیش از 10 دقیقه به شما کمک می کند تا از این فواید بالقوه بهره مند شوید.
سه بار در روز به مدت 10 دقیقه یا 30 دقیقه برای بهترین نتیجه پیاده روی کنید.

مقالات پیشنهادی مرتبط با پیاده روی بعد از غذا

شما بگو

در برنامه روزانه خود چقدر پیاده روی دارید؟ آیا تا به حال توانسته اید مشکلات جسمانی خود را از راه رفتن بهبود بخشید؟ پاسخ این سوالات را برای ما و سایر همراهان Quickfit در قسمت نظرات ارسال کنید.