پیاده روی ماجراجویی هفت آب مروارید: سر خوردن کوه، کاوش دره نوردی در دره بید

آریزونا یک ایالت فوق‌العاده زیبا و بسیار متنوع با توپوگرافی از مناظر بیابانی در سطح پایین تا قله‌های کوهستانی و رشته‌های جنگلی آلپ است. با این حال، آریزونا بیش از هر ویژگی زمین شناسی دیگری به خاطر دره های صخره ای بسیار زیبا و دورافتاده، دره های عمیق، آبشارها و استخرهایی که در سراسر ایالت پراکنده شده اند، شهرت زیادی دارد. با این حال، چیزی که من حتی شگفت‌انگیزتر می‌دانم، این است که بسیاری از این دره‌های بیابانی خلوت را می‌توان از طریق مسیرهای پیاده‌روی «غیر فنی» دره‌ای که نیازی به طناب ندارند و به معنای واقعی کلمه در فاصله یک روزه از فونیکس یا توسان هستند، قابل دسترسی است. برای یک سفر یک روزه و پیاده روی عالی در اواخر تابستان تا اوایل پاییز، اگر می خواهید یک چالش هیجان انگیز بیشتر و یک سفر یک روزه فوق العاده و خوش منظره داشته باشید، سپس یک ماجراجویی کوهنوردی با کشویی کوهستانی و دره نوردی به Seven Cataracts داشته باشید و Willow Canyon را کاوش کنید. توسان، آریزونا

تعطیلات روز کارگر بود و اوایل صبح یکشنبه فینیکس را ترک کردم، حدود ساعت 6 صبح، به سمت خارج از شهر در I-10 East حرکت کردم و تا ساعت 7:30 صبح به توسان رسیدم. در خروجی جاده اینا، از آزادراه خارج شدم و به سمت چپ رفتم، 8 مایلی به سمت شرق حرکت کردم، و با گروه پیاده‌روی TLC، به رهبری و سازماندهی شده توسط اریک کینمن، در استراحتگاه Westin La Paloma ملاقات کردم و تا ساعت 8 صبح رسیدم. از آنجایی که گفته می شد پارکینگ در مسیر این پیاده روی محدود بود، آن را با هم ترکیب کردیم و برای پیاده روی و سفر آن روز به سمت شرق در بلوار سان رایز حرکت کردیم. تا ساعت 8:25 صبح

رانندگی زیبا در بلوار سان رایز در سراسر امتداد شمالی توسان و از میان دامنه های کوهستانی باشکوه سانتا کاتالینا همیشه مورد علاقه من بوده است. کوه‌های سانتا کاتالینا مرتفع‌ترین رشته کوه توسان هستند که در بالای آن، کوه لمون، تا ارتفاع 9157 فوتی می‌رسند. برای رسیدن به آنجا و رسیدن به مسیر پیاده‌روی خود، آن را در سراسر توسان زیگ زاگ کردیم، در بلوار سانرایز به سمت شرق به سمت جاده سوان رانندگی کردیم، به سمت راست (جنوب)، به جاده رودخانه، پیچیدیم به چپ (شرق)، سپس به سمت راست به سمت دره سابینو. جاده، سمت چپ به سمت جاده Tanque Verde و به سمت شرق در جاده Tanque Verde حرکت کردیم تا به بزرگراه Catalina، معروف به «راه خوش منظره کوه لمون» رسیدیم، و سپس دوباره به چپ پیچیدیم.

حدود 4 مایل یا بیشتر بعد از پیچیدن به چپ به سمت بزرگراه کاتالینا بود که وارد جنگل ملی Coronado شده و صعود پر پیچ و خم را به سمت کوه های ناهموار سانتا کاتالینا آغاز کردید. اگرچه مدت زیادی از آخرین حضورم در آنجا می گذرد، اما هنوز از اینکه واقعا چقدر زیبا و زرق و برق دار است این درایو شگفت زده بودم. بلافاصله همانطور که در ارتفاع 3000 فوتی به سمت بالا می روید، مناظر کاملاً نفس گیر هستند با هر سوئیچ و منحنی سنجاق سر که سازند صخره ای جدید و شگفت انگیز یا منظره دره ای زیبا را به دوردست ارائه می دهد. اگر دوست دارید بایستید و عکس‌های زیادی بگیرید، همانطور که من همیشه دوست دارم این کار را انجام دهم، فرصت زیادی برای انجام این کار دارید زیرا این درایو چندین نقطه چشم‌انداز برای لذت بردن در طول مسیر ارائه می‌دهد. با این حال، در حدود مایل نشانگر شماره 5، درست از کنار Molino Canyon Overlook، یک ایستگاه پرداخت وجود دارد که اگر قصد توقف در هر نقطه ای دورتر در طول مسیر را دارید، باید یک پاس تفریحی روزانه استفاده از جنگل ملی Coronado 5 دلاری بخرید. ما برای هر وسیله نقلیه یک کارت روزانه خریدیم و سه مایل دیگر را طی کردیم تا به Seven Cataracts Vista Point رسیدیم. لیمو

ما به نقطه Seven Cataracts Vista رسیدیم و مسیرمان را پارک کردیم و تا ساعت 9 صبح به پیاده روی و ماجراجویی دره نوردی روزانه خود ادامه دادیم. منظره ای که از پایین به دره بید در زیر می نگرید کاملاً زیبا بود، اما همچنین فوق العاده شیب دار بود! بلافاصله، درست از همان ابتدا، افت به سوی Willow Canyon در این مسیر «استفاده روزانه» شدید بود، حداقل بگوییم. تخمین زده می شود که تقریباً حدود 1000-1300 فوت فرود مستقیم به پایین با درجه 60٪ روی همه خاک ها، شن ها و سنگ های سست باشد، هر یک از ما مجبور بودیم به معنای واقعی کلمه روی “تهویه” خود و از بخشی به بخش دیگر به زمین بیفتیم. آن را در مجموع ¼ مایل به سمت پایین بلغزانید تا زمانی که به پایین برسیم. چه سایتی بود که دیدم، واقعاً هیجان انگیز و بسیار سرگرم کننده! با این حال، این مسیر “غیر رسمی” که عمدتا توسط دره نوردان با تجربه استفاده می شود، بسیار دشوار ارزیابی می شود، حتی برخی می گویند خائنانه یا خطرناک است، بنابراین توصیه نمی کنم این مسیر پیاده روی را به تنهایی انجام دهید، مگر اینکه یک دره نورد با تجربه باشید یا تجربه ای داشته باشید. راهنمای پیاده روی دره با شما

هنگامی که همه با خیال راحت به پایین سر خوردیم و به پایین رسیدیم و پس از یک عکس دسته جمعی سریع، اریک شروع به هدایت گروه ما در کاوش دره نوردی به سمت پایین در دره ویلو کرد، تقلا، پرش روی تخته سنگ و بالا رفتن از کلاس 3 از میان آبشارهای نیمه جاری. مناظر واقعاً زرق و برق دار و تماشایی در تمام راه نیز! حدود ¼ مایل به مسیر خود ادامه دادیم، جایی که به یک آبشار بسیار زیبا رسیده بودیم و از فرصت خنک شدن، استراحت و لذت بردن از آرامش و زیبایی مسالمت آمیز این دره دورافتاده و کمتر شناخته شده بیابان لذت بردیم. در همین حال، اریک به همراه چند عضو ماجراجوی دیگر، 1/3 تا ¼ مایل دیگر را به راه انداخت و پس از تقلای بیشتر، پریدن روی تخته سنگ و بالا رفتن از کلاس 3-4، به یک آبشار 100 فوتی و یک چاله شنای بزرگتر رسید که به اندازه کافی عمیق بود. او گفت که حتی با یک پرش از یک صخره 10 فوتی هم نمی‌توانستند به پایین برسند! شگفت انگيز!

پس از حدود یک ساعت استراحت، تصمیم گرفتیم که زمان آن رسیده است که راه بازگشت را آغاز کنیم. اکنون زمان چالش‌برانگیزترین بخش ماجراجویی دره نوردی ما بود، یعنی بازگشت آن! بنابراین ما سفر خود را از طریق Willow Canyon به همان روشی که آمده بودیم، شروع کردیم، تقلا کردیم، از روی تخته سنگ پریدیم، از میان استخرها عبور کردیم، سپس از طریق آبشار از آن بالا رفتیم. با این حال، فقط زمان کوتاهی طول کشید و در عرض چند دقیقه همه ما با خیال راحت آن را بالا بردیم و به پایه کناره تپه ای که قبلاً روی آن “لغزیدیم” کردیم. در اینجا بود که دوباره با اریک ملاقات کردیم و سپس به دو گروه تقسیم شدیم. شما می توانید تصمیم بگیرید که صعود را در همان جایی انجام دهید که پایین آمدید با درجه 60٪ روی تمام خاک و شن های سست، جایی که اریک گفت که برای هر 3 پله بالا رفتن، یک یا دو سرسره به عقب است. یا دوستم دن به این نتیجه رسید که اگر آن را کمی پایین‌تر به سمت چپ بالا ببرید، راحت‌تر می‌توانید مستقیماً از صخره‌ها و صخره‌ها بالا بروید و تا بالای آن بالا بروید. بنابراین من به همراه چند عضو دیگر از دن پیروی کردیم و با پای گذاشتن، به آرامی و با احتیاط بخش به بخش از آن بالا رفتیم تا با خیال راحت به آن رسیدیم. وای، برای من و کسی که از ارتفاع می ترسیم، و در صخره نوردی تجربه ای نداشتیم، چالش برانگیز بود، اما تمرین بسیار سرگرم کننده و باورنکردنی نیز بود!

پس از بازگشت به بالا و در پارکینگ Seven Cataracts Vista، منتظر ماندیم تا اعضای نهایی با خیال راحت برگردند، سپس در ساعت 12:15 بعد از ظهر دوباره سوار ماشین‌هایمان شدیم تا بقیه راه را برای صرف ناهار به کوه لمون برانیم. رستوران درب آهنی. مناظر در طول مسیر دوباره تماشایی بود، زیرا از ارتفاع 5000 فوتی به سمت دره کوه لمون آسمان، ارتفاع تقریباً 8200 فوتی می‌روید. اگرچه نشانه های آتش سوزی ویرانگر آسپن در سال 2003 قابل توجه بود، اما هنوز هم بسیار زیبا بود و دما در این زمان از روز، پایین تا اواسط دهه 80 و بسیار خنک و با طراوت بود.

با این حال، با 2.5 ساعت انتظار در رستوران، به دلیل تعطیلات آخر هفته و همچنین تعطیلات، به این نتیجه رسیدیم که بهتر است به جای آن برگردیم و به عقب برگردیم.

حدود ساعت 2 بعد از ظهر به توسان برگشتیم و پس از صرف ناهار عالی در رستوران کوچکی به نام Renee’s Organic Oven در جاده Tanque Verde، تا ساعت 4 بعد از ظهر به استراحتگاه Westin La Paloma بازگشتیم، جایی که آنهایی از ما که به تازگی برای آن روز آمده بودیم. ، از آنجا به فینیکس بازگشت تا حدود ساعت 6 بعد از ظهر دوباره به خانه بازگردد.

در مجموع، واقعاً یک ماجراجویی دره نوردی خارق‌العاده در کاوش دره نوردی و پیاده‌روی در آبشار با گروه پیاده‌روی TLC بود که توسط خود اریک کینمن با دقت تحقیق، برنامه‌ریزی و تا آخرین جزئیات فکر شده بود. واقعاً همه چیز را داشت، شگفت‌انگیز زیبا، هیجان‌انگیز، در عین حال بسیار چالش برانگیز. من فکر می‌کنم که این پیاده‌روی به بهترین وجه در سخنان خود اریک کینمن خلاصه می‌شود که در آن نقل قول می‌کند: «پیاده‌روی ماجرایی آبشار هفت آب مروارید یک پیاده‌روی شگفت‌انگیز است که من به شدت آن را به مردم توصیه می‌کنم. ترس‌های شما را آزمایش می‌کند، تمرینی باورنکردنی به شما می‌دهد و شما را از میان دره‌های باشکوه و یک آبشار 100 فوتی و چاله شنا که به ندرت کسی می‌بیند، می‌برد. کسی بیشتر از این چه می‌تواند بخواهد!»