پیشگیری از آلزایمر با رژیم غذایی


چه شواهدی وجود دارد که نشان دهد رژیم غذایی شیرین گوشت ما نقش علت و معلولی در زوال عقل ایفا می کند؟

آنچه پشت دراماتیک است افزایش دادن در زوال عقل در ژاپن در دهه های اخیر؟ همانطور که در ابتدای ویدیو من می بینید چگونه با رژیم غذایی از آلزایمر پیشگیری کنیم؟، نرخ ها دارند صعود کرد به طور قابل ملاحظه. آیا این به دلیل افزایش نرخ چاقی است یا “افزایش کلسترول، چربی اشباع شده و آهن ناشی از افزایش محصولات حیوانی و عرضه گوشت برای ژاپن”؟ به طور کلی در ژاپن، کالری فقط حدود 10 درصد افزایش یافت، اما مصرف چربی حیوانی و گوشت 500 درصد افزایش یافت که حدود ده برابر افزایش مصرف ناخواسته های شیرین بود. در این بازه زمانی مصرف برنج کاهش یافت. آیا برنج سفید به نوعی محافظت کننده بود بنابراین کاهش مصرف مقصر است؟ در عوض، فکر این است که آنها چیزی می خوردند بدتر: «به نظر می رسد که ارتباط بین عرضه برنج و AD [Alzheimer’s disease] در ژاپن بیشتر به دلیل جایگزینی برنج با محصولات حیوانی است. مانند زمانی است که مشخص شود مصرف ماهی با بیماری کمتری مرتبط است، بنابراین باید فکر کنید که آیا این کاهش واقعاً به دلیل محافظت در ماهی است یا در عوض، به این دلیل است که ماهی به اندازه سایر انواع گوشت بد نیست.

اگر شما نگاه کن در چندین کشور، الگوی مشابهی را مشاهده می‌کنید: «به نظر می‌رسد مهم‌ترین پیوند غذایی با بیماری آلزایمر مصرف گوشت است که تخم‌مرغ و لبنیات پرچرب نیز نقش دارند.» همانطور که در ساعت 1:02 در من می بینید ویدئوآنجا ظاهر می شود ارتباط بسیار تنگاتنگی بین آلزایمر و عرضه سرانه گوشت وجود دارد. مطالعات در کشورها یافته‌های مشابهی را نشان داده‌اند که آلزایمر و زوال شناختی با رژیم‌های گوشتی، شیرین و چرب مرتبط است، در حالی که بیشتر غذاهای گیاهی با کاهش خطر مرتبط هستند.

این می تواند به دلایل مختلفی باشد. محصولات حیوانی تمایل بیشتری به مس، جیوه، سرب و کادمیوم و بدون فولات دارند و همچنین حاوی چربی اشباع شده، کلسترول و محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته پیش التهابی هستند. در واقع، “مکانیسم های زیادی وجود دارد که گوشت به طور خاص و رژیم غذایی را به طور کلی با خطر بیماری AD مرتبط می کند” بنابراین اصلاح رژیم غذایی ممکن است بهترین گزینه برای کاهش خطر ابتلا به آلزایمر باشد. با این حال، چگونه بفهمیم که علت و معلولی است؟ شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف گوشت به طور علّی با بیماری آلزایمر مرتبط است؟ خوب، همانطور که در ساعت 1:49 در من می بینید ویدئومکانیسم‌های قابل قبولی وجود دارد: «قدرت ارتباط»، «انطباق یافته‌ها» در انواع مختلف مطالعات، این واقعیت که تغییرات رژیم غذایی مقدم بر خطر زوال عقل است، و پاسخ دوز گوشت بیشتر با خطر بیشتر مرتبط است. . ما می دانیم که گوشت یک عامل خطر برای سایر بیماری های مزمن است، اما هرگز کارآزمایی های تصادفی کنترل شده ای برای آزمایش اختلال عملکرد مغز انجام نشده است.

وقتی تو خواندن مروری بر “اثرات مخرب رژیم غذایی پرچرب بر مغز و شناخت”، “تعدادی از عوامل برای ایجاد آسیب ناشی از رژیم غذایی پرچرب به مغز، به ویژه با افزایش سن، از جمله استرس اکسیداتیو، مقاومت به انسولین پیشنهاد شده است. “، التهاب، و تغییر در عروق/ یکپارچگی BBB، یعنی عروق خونی و یکپارچگی سد خونی مغزی – اما اینها بیشتر بر اساس مطالعات روی جوندگان است. بله، بر اساس تکنیک های MRI، رژیم های غذایی پرچرب نشان داده شده است علت اختلال در عملکرد انرژی در مغز موش ها.

در مورد مغز انسان چطور؟ در ساعت 2:46 در من ویدئو، تو می توانی دیدن دو مجموعه از شریان‌های مغزی انسان، شریان‌های عمیق داخل جمجمه، در کالبد شکافی افراد مسن غیر دمانس در مقایسه با بیماران آلزایمر. همانطور که می بینید، شریان های مغزی افراد مبتلا به آلزایمر با پلاک آترواسکلروتیک مملو از چربی و کلسترول آنقدر مسدود شده است که تقریباً به طور کامل بسته شده اند. با سی تی اسکن می توانید دنبال کردن منتنگی شریان داخل جمجمه – یعنی گرفتگی عروق مغز – در طول زمان و مشاهده پیشرفت از اختلال شناختی خفیف به بیماری آلزایمر. همانطور که در ساعت 3:17 در من می بینید ویدئو، کسانی که داشته است تنها تنگی‌های با درجه پایین در طول زمان از نظر عملکرد شناختی و توانایی لباس پوشیدن و انجام سایر فعالیت‌های زندگی روزمره نسبتاً پایدار بودند، در حالی که آنهایی که گرفتگی عروق بیشتری داشتند در طول سال‌ها شروع به لغزش کردند. در مقابل، کسانی که با بیشترین آترواسکلروز مغزی شروع به کار کردند، به سرعت به سراشیبی رفتند و دو برابر بیشتر احتمال داشت که به آلزایمر کامل پیشرفت کنند.

“مصرف مزمن رژیم های غذایی به سبک غربی غنی شده در SFA [saturated fat] و کلسترول به خطر افتادن یکپارچگی عروق مغزی” – یکپارچگی رگ های خونی در مغز ما. بنابراین، البته، “تعدیل دارویی” اختلال عملکرد ناشی از رژیم غذایی توصیه می شود، اما، به جای مصرف دارو، چرا در وهله اول سعی نکنید سالم تر غذا بخورید؟

اقلام کلیدی

  • افزایش چشمگیر زوال عقل در ژاپن در دهه های اخیر با افزایش محصولات حیوانی از جمله گوشت و کاهش مصرف برنج همراه بوده است.
  • مصرف چربی و گوشت حیوانی در ژاپن 500 درصد افزایش یافته است، در حالی که کالری مصرفی تنها حدود 10 درصد افزایش یافته است.
  • در سراسر کشورها، مصرف گوشت، به ویژه، و همچنین تخم مرغ و لبنیات پرچرب، به نظر می رسد “مهم ترین پیوند رژیم غذایی” برای بیماری آلزایمر باشد.
  • آلزایمر و زوال شناختی با رژیم های غذایی سرشار از گوشت، شیرینی و چربی مرتبط است، در حالی که بیشتر غذاهای گیاهی با کاهش خطر مرتبط هستند.
  • عوامل زیادی به عنوان علت آسیب های پرچرب و ناشی از رژیم غذایی به مغز، به ویژه با افزایش سن، از جمله التهاب و تغییرات رگ های خونی و یکپارچگی سد خونی مغزی پیشنهاد شده است.
  • در کالبد شکافی، شریان‌های مغزی بیماران آلزایمر با پلاک‌های آترواسکلروتیک مملو از کلسترول و چربی مسدود شده است که تقریباً بسته شده‌اند.
  • رژیم غذایی استاندارد آمریکایی، غنی از چربی های اشباع، کلسترول و محصولات حیوانی، نشان داده است که یکپارچگی رگ های خونی در مغز را به خطر می اندازد.

برای کسانی که با سوابق علمی آشنا هستند، هیچ یک از اینها تعجب آور نیست. در واقع، من مطالعات مشابهی را در گذشته پوشش داده ام. وارسی:

در واقع، من حتی در مورد ساخت یا عدم ساخت این ویدیو بحث کردم. به عنوان مثال، وقتی یک مطالعه جدید بروکلی برای شما خوب است منتشر می شود، فقط فکر می کنم: آنجا بودم، این کار را انجام دادم. اما، به نظر می‌رسد بسیاری از مردم در مورد نقش رژیم غذایی و سبک زندگی در زوال عقل گیج شده‌اند که به این نتیجه رسیدم که تازه‌ترین مطالعه را پوشش می‌دهم، حتی اگر زمینه جدیدی وجود نداشته باشد.

در سلامتی،

مایکل گرگر، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده من را تماشا کنید: