چرا رژیم مدیترانه ای برای شما خوب است؟

رژیم مدیترانه ای سال هاست که توسط متخصصان تغذیه و متخصصان پزشکی توصیه می شود، به لطف تمام فوایدی که رژیم غذایی برای سلامتی ارائه می دهد. همچنین به دلیل گزینه های خوشمزه و ارزانی که این رژیم ارائه می دهد، این رژیم غذایی تا حد زیادی توسط افراد در هر سنی ترجیح داده می شود. با این حال، برای شرکت کنندگان مسن تر و مسن تر، رژیم مدیترانه ای فواید زیادی دارد از جمله: ب. کاهش خطر ابتلا به آلزایمر.

چگونه مطالعه شد؟

در اوایل سال 1980، پروفسوری به نام Ancel Keys در حال مطالعه مرگ های مرتبط با قلب در بسیاری از کشورهای مختلف بود. کیز دریافت که مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی در یونان، ایتالیا و ژاپن بسیار بیشتر است، در حالی که این میزان در ایالات متحده و فنلاند بسیار بیشتر است. سپس سبک زندگی و رژیم غذایی مدیترانه ای را مورد بررسی قرار داد تا بهتر بفهمد چرا مردم این منطقه زندگی طولانی تر و سالم تری دارند. مشخص شد که رژیم غذایی نقش مهمی دارد.

چه چیزی را شامل می شود؟

رژیم غذایی مدیترانه ای سرشار از سبزیجات، میوه ها، حبوبات، غلات و نخود فرنگی است و شامل بسیاری از غذاهای بسیار ترجیح داده شده از جمله مرغ و ماهی است. گوشت قرمز معمولا از رژیم غذایی مدیترانه ای و همچنین چربی های اشباع شده حذف می شود. چربی های خوب روغن زیتون و آجیل تشویق می شوند. شراب قرمز نیز به دلیل خواص ضد التهابی آن گاهی اوقات مجاز است. سبک زندگی نیز بخشی از این رژیم است و ورزش، فعالیت و عدم استعمال دخانیات توصیه می شود. اجتناب از شیرینی ها نیز بخش مهمی از این تغییر سبک زندگی است، زیرا اعتقاد بر این است که شکر تصفیه شده التهاب را در بدن افزایش می دهد. این رژیم شامل غذاهای سالم در طول روز است. آنهایی که فواید تغذیه ای را ارائه می دهند و در عین حال برای شما سالم هستند.

نسبت ها

رژیم مدیترانه ای علاوه بر خوردن مقدار زیادی سبزیجات، میوه ها، غلات و پروتئین های بدون چربی، کنترل وعده غذایی را توصیه می کند. به جای خوردن سه وعده غذایی بسیار زیاد در روز، مصرف وعده های غذایی کم حجم در طول روز توصیه می شود. هر وعده غذایی باید شامل جزئیات رژیم غذایی باشد، اما قسمت های آن باید کم باشد. اساساً به اندازه ای است که گرسنگی را برطرف کند اما بدن را تحت تأثیر قرار ندهد. نه تنها پرخوری منجر به چاقی می شود، بلکه قلب باید برای هضم یک وعده غذایی بزرگ بیشتر کار کند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که وعده غذایی حاوی چربی های اشباع شده و مواد هضم سخت مانند گوشت قرمز باشد.

افراد بیشتری که در جامعه غربی زندگی می کنند می توانند استرس زا و ناسالم باشند. از آنجایی که بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است و مشکلاتی مانند زوال عقل و آلزایمر بسیار شایع است، تعداد فزاینده ای از سالمندان، مراقبان و متخصصان پزشکی برای مبارزه با مشکلات، تغذیه سالم را توصیه می کنند. آپنه خواب، چاقی، فشار خون بالا و سرطان نیز مشکلات رایجی هستند، اما اغلب می توان با رژیم غذایی مانند رژیم مدیترانه ای از آنها پیشگیری کرد.