چرا من عدس را در دستور غذای BROL خود قرار می دهم


عدس و نخود که به عنوان لوبیا گاربانزو نیز شناخته می شوند، مورد آزمایش قرار می گیرند.

اگر محتوای کل آنتی اکسیدان ده حبوبات مختلف را با هم مقایسه کنید، فکر می کنید کدام یک در صدر قرار می گیرد؟ محققان به “لوبیا چیتی، لوبیا لیما، لوبیا قرمز قرمز، لوبیا چشم بلبلی سیاه” پرداختند [what I believe we more commonly know as black bean]لوبیا چشم بلبلی، لوبیا قرمز کوچک، لوبیا چشم سیاه [black-eyed pea]ماش، عدس و نخود.» چه کسی می تواند برنده و بازنده را حدس بزند؟ همانطور که در 0:33 در ویدیوی من مشاهده می کنید فواید عدس و نخودلوبیا لیما در رتبه دهم در انتهای لیست قرار گرفت. سپس لوبیا، نخود سیاه و ماش که جوانه لوبیا معمولاً از آن تهیه می شود، در جایگاه هفتم قرار گرفتند. حرکت به دایره برنده، لوبیا چشم بلبلی. شرط می بندم که خیلی ها حدس می زنند آن ها شماره یک ما باشند، اما، نه. آنها در وسط دسته ششم شدند. پنج حبوبات آنها را شکستند: لوبیا چیتی، لوبیا سیاه، برنز به لوبیا قرمز کوچک، نقره به نخود (لوبیا گاربانزو)، و طلا به عدس. همانطور که در زیر و در 1:17 در من می بینید ویدئو چگونه عدس از نظر از بین بردن رادیکال های آزاد از بسته جدا می شود. عدس بر اساس معیارهای مختلف در صدر جدول قرار دارد. ممکن است به این دلیل باشد که آنها بسیار کوچک هستند و مواد مغذی آنها در پوشش دانه متمرکز شده است، بنابراین کوچکتر به معنای سطح بیشتر است؟ این حدس من خواهد بود.

هنگامی که عدس در برابر کلسترول در شرایط آزمایشگاهی برای جلوگیری از اکسیداسیون قرار می گیرد، به نظر می رسد که عدس نیز برجسته باشد، و شاید آن را در میان تمام حبوبات غذایی آزمایش شده برای توسعه یک مکمل غذایی برای ارتقای سلامت قلب و پیشگیری از سرطان، تبدیل کند. فقط کمی سوپ عدس بخور (آنها L در دستور غذای مخلوط پری بیوتیک BROL من هستند که در کتاب آشپزی چگونه رژیم نگیریم و چگونه رژیم غذایی نداشته باشیم.) “به غیر از عدس، لوبیا سیاه، سویا سیاه، و لوبیا قرمز قرمز” نیز در صدر فهرست قرار گرفتند.

همانطور که در زیر می بینید و در ساعت 2:05 در من ویدئومواد تشکیل دهنده یک صبحانه از نان شیرینی، پنیر خامه ای، مارگارین، تخم مرغ، طالبی و شیر کامل تشکیل شده است. چه اتفاقی می‌افتد اگر یک کاسه سوپ لوبیا سیاه را نیز سرو کنید، فقط مقدار فیبر موجود در آن کاسه سوپ، یا فقط مقدار آنتی اکسیدان موجود در آن کاسه سوپ؟ به نظر شما کدام بهتر عمل می کند؟

غذاهای گیاهی کامل می توانند بیشتر از مجموع اجزای آنها باشند. امروزه جداسازی و فروش اجزای عملکردی غذاها به عنوان مکمل های غذایی رایج است و بسیاری از مکمل ها به دلیل خواص آنتی اکسیدانی شان به بازار عرضه می شوند. با این حال، ترکیبات کاربردی – مواد استخراج شده – ممکن است وقتی خارج از یک ماتریس کامل غذا تحویل داده شوند، اثرات یکسانی نداشته باشند. برای مثال، در یک مطالعه، محققان توانایی لوبیا سیاه را در کاهش پس از غذا مقایسه کردند. [after-meal] واکنش های متابولیک، استرس اکسیداتیو و التهابی [to a crappy breakfast] و سهم نسبی فیبر غذایی و ظرفیت آنتی اکسیدانی را در اثر کلی تعیین کنید. خوب، این یک جورهایی بیهوده است. به طور کلی، گنجاندن لوبیا سیاه در یک وعده غذایی باعث بهبود پاسخ‌های متابولیک پس از غذا شد… که نمی‌توان آن را به تنهایی با فیبر یا بخش آنتی‌اکسیدانی توضیح داد.

حبوبات حتی می توانند بر پاسخ ما به وعده های غذایی بعدی تأثیر بگذارند. وقتی بدن ما نشاسته را در روده کوچک ما تشخیص می دهد، سرعت تخلیه معده را کاهش می دهد. این منطقی است، زیرا بدن می‌خواهد هضم خود را قبل از اینکه وعده غذایی بعدی به پای پیک برسد تمام کند. بنابراین، محققان فرض کردند که خوردن یک نشاسته آهسته قابل هضم، مانند عدس، ممکن است این مکانیسم‌های قوی را تحریک کند تا منجر به تأخیر مداوم بر معده شود. [stomach] خالی کردن.» می توانید در زیر و در ساعت 3:34 در من ببینید ویدئونموداری که سرعت تخلیه معده را در وعده غذایی دوم نشان می دهد که چهار ساعت و نیم پس از خوردن یک “پیش غذا عدس یا نان” مصرف می شود، نشاسته ای که سریع هضم می شود. نمودار نشان نمی دهد که معده شما با چه سرعتی خود را از قبل از غذا خالی می کند، اما با چه سرعتی غذای دوم را که چند ساعت بعد از خوردن آن عدس یا آن نان خورده اید خالی می کند. پس چه اتفاقی افتاده؟ قبل از غذا خوردن عدس به طور قابل توجهی تخلیه معده در وعده دوم را در مقایسه با قبل از غذا نان زود هضم کند کرد. در واقع، قبل از غذا عدس تخلیه معده را حدود یک ساعت کاهش داد، به این معنی که شما پس از ناهار مدت زمان بیشتری احساس سیری خواهید کرد، فقط به این دلیل که مقداری لوبیا برای صبحانه میل کرده اید.

و وقتی تمام فیبرها و نشاسته مقاوم به روده بزرگ می رسند، می توانند باکتری های خوب روده بزرگ را تغذیه کنند. محققان روزانه کمی بیش از یک فنجان نخود کنسرو شده به مردم غذا دادند و تنها در عرض سه هفته، برخی از باکتری‌های بد، «باکتری‌های بیماری‌زا» و «باکتری‌های پوسیدگی» از بین رفتند و تقریباً تعداد افرادی را که مستعمره کردند به نصف رسید. باکتری های تولید کننده آمونیاک، نشان می دهد که نخود “پتانسیل تعدیل میکروبیوم روده را برای ارتقای سلامت روده در انسان” در عرض چند هفته دارد.

از آن زمان، من ترکیب پربیوتیک BROL خود را گسترش دادم تا جو بنفش پوست کنده و توت چاودار را نیز در بر گیرد. آنها همراه با بلغور جو دوسر و عدس بلوگا، پایه بسیاری از غذاهای شیرین و خوش طعم در خانواده گرگر را تشکیل می دهند.