چگونه برای کاهش خطر سرطان غذا بخوریم


بهترین توازن شواهد موجود در حال حاضر در مورد آنچه باید بخوریم و از چه چیزهایی اجتناب کنیم تا خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهیم، چه می گوید؟

در سال 1982، یک گزارش مهم در مورد رژیم غذایی، تغذیه و سرطان توسط آکادمی ملی علوم منتشر شد. این اولین گزارش مهم، نهادی و مبتنی بر علم در این زمینه بود. این گزارش در ابتدا با این جمله شروع شد که “دانشمندان باید در انتخاب کلمات خود دقت ویژه ای داشته باشند، زمانی که در مورد نتیجه گیری خود کاملاً مطمئن نیستند.” به عنوان مثال، در آن زمان، «کاملاً روشن» شده بود که سیگار مردم را می کشد. اگر اولین بار که ارتباط با سرطان ریه گزارش شد، مردم متقاعد شوند که سیگار را ترک کنند، این مرگ و میر ناشی از سرطان رخ نخواهد داد. اگر منتظر یقین مطلق باشید، میلیون‌ها نفر ممکن است در این بین بمیرند، به همین دلیل است که گاهی اوقات باید به اصل احتیاط استناد کنید.

به عنوان مثال، “تاکید بر میوه ها و سبزیجات برای کاهش خطر ابتلا به چندین نوع رایج سرطان.” ما کاملاً مطمئن نیستیم، اما شواهد خوبی وجود دارد – و چه جنبه منفی دارد؟ همانطور که در ویدیوی خود صحبت می کنم، “هیچ ضرری برای افراد سالم وجود ندارد که میوه ها و سبزیجات بیشتری بخورند.” بهترین توصیه در مورد رژیم غذایی و سرطان.

گزارش آکادمی ملی علوم در سال 1982 ادامه داد: “هم اکنون مردم در مورد علل سرطان هایی که با سیگار کشیدن مرتبط نیستند می پرسند. این علل چیست و چگونه می توان از این سرطان ها جلوگیری کرد؟ متأسفانه، هنوز نمی توان اظهارات علمی محکمی در مورد ارتباط بین رژیم غذایی و سرطان بیان کرد. ما در مرحله ای موقت از دانش هستیم که مشابه آن در مورد سیگار در 20 سال پیش بود. بنابراین، طبق قضاوت کمیته، اکنون زمان ارائه برخی دستورالعمل های موقت در مورد رژیم غذایی و سرطان است.

به عنوان مثال، کمیته نگرانی در مورد گوشت های فرآوری شده را مطرح کرد و 30 سال بعد، این نگرانی تایید شد. گوشت فرآوری شده رسما برای انسان “سرطان زا” اعلام شد. شاید اگر در اوایل دهه 1980، زمانی که پرچم قرمز برای اولین بار به اهتزاز در آمد، گوش داده بودیم، از Lunchables در امان می‌بودیم، که یکی از مدیران اجرایی فیلیپ موریس در مورد آن گفت: «یکی از مقاله‌ها چیزی شبیه به این بود: «اگر Lunchables را جدا کنید، سالم ترین وسیله موجود در آن دستمال سفره است.»

یافته‌های این گزارش برجسته رژیم غذایی و سرطان در سال 1982 “سطح قابل توجهی از ناباوری از سوی جامعه سرطان و خصومت آشکار از سوی افرادی که معیشتشان به غذاهای مورد بحث و صنایع غذایی که محصولات آنها مورد سوال قرار می‌گرفتند، ایجاد کرد.” در واقع، یکی از نویسندگان این گزارش «به کشتن افراد بیشتر از کسانی که نجات می‌یابند» متهم شده بود، و درخواست‌های رسمی سازمان‌دهی شده برای اخراج محققان از جوامع حرفه‌ای‌شان وجود داشت. در واقع، “به وضوح یک عصب بسیار حساس لمس شد.”

انجمن علوم گوشت آمریکا و سایر اعضای شورای علوم و فناوری کشاورزی این گزارش را مورد انتقاد قرار دادند و “رژیم غذایی، تغذیه و سرطان: نقد” را در سال 1982 منتشر کردند. آنها توافق کردند که شاید زندگی ها نجات یابد، اما استدلال کردند که توصیه شده ” کاهش مصرف گوشت به شدت درآمد دام و صنایع فرآوری گوشت را کاهش می‌دهد. اگر مصرف‌کنندگان دستورالعمل‌ها را اجرا کنند، صنایع میوه و سبزیجات به وضوح از افزایش تقاضا برای محصولات خود سود خواهند برد. با این حال، میوه ها و سبزیجات کمتر از 15 درصد از درآمدهای نقدی کشاورزی ایالات متحده را تشکیل می دهند. بیشتر پول در «گاو، گراز، محصولات طیور، غلات خوراک و محصولات روغنی» است. این من را به یاد یادداشت صنعت تنباکو می اندازد که در آن فیلیپ موریس از ورشکستگی صنعت تنباکو صحبت می کرد.

انتقاد صنعت ادامه داد: شاید این گوشت نیست که باعث سرطان می شود، اما همه مردم ماری جوانا این روزها سیگار می کشند. پس چگونه می توان استدلال کرد که چنین رژیم غذایی فراوان باعث سرطان می شود؟ یا این فقط یک حمله حسادت آمیز به خوبی رژیم غذایی ما است، مانند حمله کشیش جاناتان ادواردز در زمان پیوریتن ها که طعمه گذاری خرس را محکوم می کرد، نه به خاطر درد خرس، بلکه به دلیل لذت تماشاگران. آنها استدلال می کردند که نمی توانید به ما بگویید که گوشت را کم کنید، “یکی از معدود لذت های باقی مانده بشر لذت سفره است.”

روزی که گزارش مهم آکادمی ملی علوم منتشر شد، به گفته توماس جوکس، “روزی که غذا به عنوان سم اعلام شد” بود، مردی که متوجه شد می‌توانید با تغذیه مرغ‌ها با آنتی‌بیوتیک به رشد آنها سرعت دهید. چگونه آکادمی ملی علوم به مردم توصیه می کند روزانه میوه ها، سبزیجات و غلات کامل را مصرف کنند، که گفته می شود حاوی “ترکیبات ناشناخته ای هستند که ممکن است از ما در برابر برخی سرطان ها محافظت کنند.” چگونه می توان غذاهایی را انتخاب کرد که حاوی ترکیبات ناشناس هستند؟… این یک توصیه علمی نیست. شبیه ادبیات «فروشگاه مواد غذایی بهداشتی» است.»

با این حال، نقد مورد علاقه من به ما گفت که به سینه انسان فکر کنیم. چربی حیوانی چگونه می تواند برای ما مضر باشد اگر زنان شیرده مقدار زیادی از آن را ایجاد کنند؟ زنان حیوان هستند و غدد پستانی آنها چربی شیر مادر را می سازد. بنابراین، ما نباید مصرف همبرگر را کاهش دهیم. متعجب؟

بسه دیگه آخرین علم در مورد تغذیه و سرطان به ما چه می گوید؟ من فقط در مورد خوردن میوه و سبزیجات بیشتر صحبت کردم. پنج توصیه دیگر که به اصل احتیاط استناد می کنند کدامند؟ مصرف محصولات سویا نه تنها ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد، بلکه شانس زنده ماندن از آن را نیز افزایش می دهد. از نظر پیشنهادات راهنمای رژیم غذایی در مورد غذاهایی که باید آنها را کاهش دهید، در مواردی که شواهد به اندازه کافی قانع کننده باشد، توصیه هایی شامل «محدود کردن یا اجتناب از محصولات لبنی برای کاهش خطر سرطان پروستات است. محدود کردن یا اجتناب از الکل برای کاهش خطر ابتلا به سرطان های دهان، حلق [throat]حنجره، مری، روده بزرگ، رکتوم و سینه؛ اجتناب از گوشت قرمز و فرآوری شده برای کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و راست روده؛ [and] اجتناب از گوشت های کبابی، سرخ شده و آب پز برای کاهش خطر ابتلا به سرطان های روده بزرگ، رکتوم، سینه، پروستات، کلیه و لوزالمعده. در این زمینه، محققان در مورد همه گوشت ها از جمله مرغ و ماهی صحبت می کنند.

ببینید، همه ما باید هر روز تصمیمات غذایی بگیریم و «نمی‌توانیم منتظر تکامل اجماع علمی باشیم». تا زمانی که بیشتر بدانیم، تنها کاری که می‌توانیم برای محافظت از خود و خانواده‌مان انجام دهیم این است که «بر اساس بهترین شواهد موجود» در حال حاضر عمل کنیم.

سطح شواهد مورد نیاز برای تصمیم گیری به سطح ریسک بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر ما در مورد یک داروی جدید صحبت می کنیم، با توجه به این واقعیت که داروها سالانه بیش از صد هزار آمریکایی را می کشند. چرا پیشگیری ارزش یک تن درمان را دارد؟– می‌خواهید قبل از تجویز یا مصرف دارو مطمئن شوید که مزایای آن بیشتر از خطرات آن است. اما برای خوردن کلم بروکلی به چه سطحی از شواهد نیاز دارید؟ آیا به کارآزمایی های تصادفی، دوسوکور، کنترل شده با دارونما نیاز دارید؟ (حتی چگونه یک سبزی دارونما طراحی می کنید؟) حتی اگر تمام شواهدی که نشان می دهد کلم بروکلی چقدر قدرتمند است یک توطئه صلیبی دیوانه کننده است، بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد چیست؟ به هر حال سالم است! این زیبایی راه حل های ایمن، ساده و بدون عوارض جانبی است که توسط رویکرد پزشکی سبک زندگی ارائه شده است. آنها فقط می توانند کمک کنند.

من ویدیوهای بسیار بیشتری در مورد رژیم غذایی و سرطان برای شما دارم. چگونه در اثر سرطان نمردیم ممکن است قبل از اینکه موارد بیشتری را در ویدیوهای مرتبط بررسی کنید، مکان خوبی برای شروع باشد.