چگونه رفتار مخرب فرزند خود را در اسرع وقت و بدون استفاده از تنبیه متوقف کنید – 3 نکته برتر من

اولین مورد این است که در صورت امکان، مواد نگهدارنده را از رژیم غذایی کودک خود کاهش دهید.

تحقیقات نشان می دهد که افزایش قابل توجهی در رفتار بیش فعالی در میان کودکانی که رژیم غذایی آنها شامل رنگ های غذایی و مواد نگهدارنده است، در مقایسه با کودکانی که دارونما مصرف می کنند، وجود دارد و با کنار گذاشتن این رژیم، بیش فعالی به طور قابل توجهی کاهش یافت. متأسفانه، حتی والدینی که برای سرو وعده های غذایی سالم تلاش می کنند ممکن است قربانی رژیم غذایی محافظه کارانه ما شوند. میوه ها و سبزیجات کنسرو شده و خشک نیز دارای مواد نگهدارنده هستند تا بتوان آنها را برای توزیع بسته بندی کرد.

اولین گام در کاهش رفتار بد فرزندتان حذف مواد نگهدارنده در صورت امکان است. شما می توانید این کار را با اجتناب از غذاهای کنسرو شده و چسبیدن به غذاهایی که خودتان طبخ یا درست می کنید انجام دهید. در اینجا لیستی از محصولات حاوی مواد نگهدارنده وجود دارد که می توانید از آنها دوری کنید: میوه های خشک (مگر اینکه از فروشگاه های بهداشتی بخرید)، آب میوه، گوشت های پخته شده، نان، کیک، پنیر، سس سالاد (مگر اینکه طبیعی یا خانگی)، نوشابه، سس کچاپ، مصنوعی شیرین کننده ها، رنگ های خوراکی، کنسرو، گوشت ناهار، شیر. توصیه می شود که کودکتان غذاهای نزدیک به زمین بخورد، مثلاً به جای کنسرو میوه، میوه واقعی بخورد. به جای گوشت ناهار از مرغ واقعی استفاده کنید. به جای آب میوه، آب با لیمو و شهد آگاوه را امتحان کنید.

مورد دوم این است که موقعیت هایی را که ممکن است باعث ایجاد استرس یا ترس در کودک شما شود را بپذیرید و آنها را حذف کنید یا تا جایی که ممکن است کاهش دهید.

چیزی که ما به عنوان والدین متوجه نمی‌شویم این است که کارهای زیادی وجود دارد که باعث ایجاد استرس در فرزندانشان می‌شود. به عنوان مثال، اجرای یک برنامه تلویزیونی بزرگسالان با فرزندمان در اتاق. با صدای بلند “نه” گفتن. صحبت با یک بزرگسال دیگر در مورد رویدادهای استرس زا جلوی کودکان. این نوع استرس ها باعث ترس می شود که ممکن است منجر به رفتارهای ناپسند شود.

مشکل این است که ما این چیزها را استرس زا نمی دانیم زیرا به آنها عادت کرده ایم. در اینجا چند نمونه از چیزهایی وجود دارد که ممکن است آنها را استرس زا ندانیم، اما در واقع ممکن است برای جوانان ما بسیار استرس زا باشد: به زور او را بپوشانیم، به کودکمان بگوییم که وقتی غمگین یا عصبانی است دوست نداریم، و فرزندمان را رها کنیم. خودشان در اتاق گریه کنند و به کودکمان بگوییم که وقتی احساس خوشحالی نمی کند باید خوشحال باشد و مثال های بسیار بیشتری وجود دارد.

مورد سوم این است که وقتی کودک شما شبانه روز گریه می کند، هر کاری که انجام می دهید را متوقف کنید و عاشقانه به او گوش دهید.

این بسیار مهم است و نکته اصلی این است که چه چیزی می‌تواند جلوی رفتار ناپسند کودک شما را بگیرد. بچه ها باید بدانند که بدون توجه به احساسی که دارند دوستشان دارند. آنها باید بتوانند احساسات خود را بدون طرد شدن یا پرت شدن بیان کنند.

این یک مثال است: فرض کنید شما با پسرتان در پارک هستید و پسری از راه می رسد و اسباب بازی پسر شما را می گیرد. به جای اینکه اسباب بازی را پس بگیرید یا پسرتان را آرام کنید، درست نزدیک او راه بروید و در حالی که عاشقانه به فرزندتان خیره می شوید نفس عمیق بکشید. بهترین کار این است که با کودک خود تماس فیزیکی داشته باشید، یا او را در آغوش بگیرید یا دور او ببندید. مهم و حیاتی است که به هیچ وجه، شکل و فرمی با تکان دادن، تکان دادن، ایجاد صداهای آرام بخش، حواس پرت نشوید! فرزند شما نیاز به شنیدن و گوش دادن دارد.

اگر هر روز این نکات را عملی کنید، به شما قول می دهم که رفتارهای مخرب متوقف می شود و فرزند بسیار شادتری خواهید داشت. یک کودک شادتر، کودکی تعاونی تر و دوست داشتنی تر است. بچه های دوست داشتنی می خواهند به شما کمک کنند و به همان اندازه که شما به آنها می دهید به شما کمک کنند. با پیروی از این نکات فرزندتان چندین برابر بیشتر به شما برمی گرداند.

این نکات تنها نوک کوه یخ چیزهایی است که در مورد پدر و مادر بودن می توان آموخت. بنابراین اگر فرزند شما در حال گاز گرفتن، ضربه زدن، کشیدن مو، لگد زدن، نیشگون گرفتن، خراشیدن یا هر رفتار مخرب دیگری است، می توانید از یک برنامه گام به گام که تمام قسمت های گم شده ای را که هیچکس به ما یاد نداده است، بهره زیادی ببرید. (به عنوان پدر و مادر).