چگونه چاق شویم؟ (5 نکته ساده برای افزایش وزن سریع)


چگونه چاق شویم

بر خلاف بسیاری از افرادی که در دوره کاهش وزن و لاغری آیا برای برخی افراد دیگر سوال این است که چگونه چاق شویم؟
معمولا راه های مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد.
اما ابتدا باید در نظر بگیرید که آیا واقعاً یک فرد نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر؟
برای بررسی این موضوع بهتر است bmi را محاسبه کنید. به این ترتیب می توان متوجه شد که آیا فرد نیاز به افزایش وزن دارد یا خیر.
سپس به این خواهیم پرداخت که چه راه حل های درستی برای این موضوع وجود دارد. با ما بمان.

مطالب مرتبط با نحوه چاق شدن

چگونه بفهمیم که باید وزن اضافه کنیم؟

یکی از شاخص هایی که می تواند وضعیت سلامت وزن را تا حدودی مشخص کند، محاسبه شاخص توده بدنی است. وقتی با استفاده از قد و وزن به عدد خاصی رسیدیم، می توانیم به افزایش وزن فکر کنیم.

فرمول محاسبه Bmi: وزن بدن (به کیلوگرم)، تقسیم بر مجذور قد (به سانتی متر)

وقتی عدد به دست آمده کمتر از 18.5 باشد به این معنی است که فرد دچار کمبود وزن است. اگر عدد به دست آمده بیش از 25 باشد، فرد اضافه وزن دارد.
اما این معیار کاملاً دقیق نیست و بسیاری از عوامل دیگر مانند سن، جنسیت، فعالیت بدنی، ژنتیک و حتی شرایط آب و هوایی باید برای فرد در نظر گرفته شود. با این حال، تقریباً می تواند گزینه خوبی باشد.

چگونه در مدت زمان کوتاه وزن اضافه کنیم؟

چگونه چاق شویم

یکی از مهم ترین سوالاتی که همه افراد کم وزن با آن مواجه هستند این است که چگونه وزن خود را افزایش دهند تا در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه برسند.
قبل از هر چیز باید در نظر داشت که عواملی وجود دارند که منجر به کاهش وزن بیش از حد می شوند. در بیشتر موارد، زمانی که این عوامل حذف شوند، افزایش وزن شروع می شود:

  • مشکلات غددی مانند پرکاری تیروئید که باعث می شود متابولیسم بدن را افزایش دهید و در نتیجه منجر به کاهش وزن می شود.
  • مشکلات موثر خوردن مانند بی اشتهایی عصبی که یکی از عوامل روانی است.
  • بیماری سلیاک که اکثر مردم از آن بی خبرند. این بیماری باعث آسیب به پرزهای روده و اختلال در جذب ویتامین ها و مواد معدنی می شود.
  • ابتلا به دیابت، به خصوص اگر نوع 1 باشد و کنترل نشده باشد.
  • عفونت یا شرایطی مانند انگل، سل یا اچ آی وی و ایدز نیز می تواند باعث کاهش وزن شود.
  • وجود تومورهای سرطانی باعث افزایش کالری سوزی و کاهش وزن می شود.

اما یکی از دلایل کاهش وزن می تواند تغذیه نامناسب باشد. معمولا برخی از مواد غذایی هستند که باعث افزایش وزن می شوند. از این رو در ادامه بهترین غذاهایی که می توانند زمینه افزایش وزن را فراهم کنند را معرفی می کنیم تا با روش های سالم برای این امر آشنا شوید.

آجیل و کره بادام زمینی

آجیل و مغزها می توانند به تامین مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن شما کمک کنند.
از طرفی گزینه خوبی برای افزایش وزن است. زیرا کالری بالایی در اختیار بدن قرار می دهند. از این دسته از غذاها می توان به عنوان بهترین میان وعده استفاده کرد. انواع مغزهایی که می توان برای افزایش وزن استفاده کرد شامل موارد زیر است:

  • بادام (مخصوصاً کره بادام زمینی)
  • گردو
  • هتل
  • بادام زمینی

انواع میوه ها و خشکبار مصرف کنید

دریافت کالری بیشتر می تواند به افزایش وزن شما کمک کند. جالب است بدانید که میوه های خشک به دلیل از دست دادن آب و کاهش حجم، کالری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارند.
بهتر است میوه هایی را انتخاب کنید که کربوهیدرات و قند بالایی دارند مانند موز. گزینه های زیر نیز برای میوه های خشک بهترین هستند:

  • تاریخ
  • کشمش و کشمش
  • انجیر خشک
  • آلو خشک

چگونه با مصرف بیشتر برنج چاق شویم؟

برنج یکی از منابع کربوهیدرات است که می تواند ساده ترین راه برای افزایش وزن باشد. یک وعده برنج پخته شده حدود 200 کالری، مقداری چربی و حدود 45 گرم کربوهیدرات دارد.
برنج برای افرادی که سریع هستند و اشتهای کمی دارند گزینه خوبی است.
البته باید در نظر داشته باشید که نباید تنها منبع کربوهیدرات باشد. گزینه های دیگر، مانند غلات کامل، باید در نظر گرفته شود.

چگونه با اسموتی چاق شویم؟

چگونه در مدت زمان کوتاه وزن اضافه کنیم؟

گروه دیگری از غذاهایی که به افزایش وزن کمک می کنند اسموتی ها هستند.
اسموتی های خانگی با انواع ویتامین ها عرضه می شوند. همچنین بسته به مواد به کار رفته در آنها، مقادیر مختلفی پروتئین به بدن می رسد. آنها می توانند به عنوان میان وعده های سالم برای چاقی استفاده شوند.

طرز تهیه چند اسموتی خوشمزه برای چاقی

اسموتی شکلاتی
برای تهیه این اسموتی باید مواد مغذی زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
یک عدد موز
یک قاشق شکلات
یک قاشق از آجیل خام مورد علاقه شما

اسموتی وانیلی
برای تهیه اسموتی وانیلی، باید مواد زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
یک وعده توت تازه یا توت یخ زده
یک وعده ماست پروتئینی پرچرب
وانیل به مقدار دلخواه

اسموتی فندقی
برای اینکه بدانید چگونه چاق شوید، بهتر است اسموتی فندقی را از دست ندهید:
دو لیوان شیر شکلات پرچرب
یک قاشق عسل
یک قاشق غذاخوری فندق خام بدون پوست
به مقدار دلخواه شکلات

اسموتی کاراملی
برای تهیه این اسموتی باید مواد مغذی زیر را در مخلوط کن ترکیب کنید:
دو لیوان شیر پرچرب
نصف سیب
یک قاشق عسل
کرم کارامل به مقدار دلخواه

به مصرف پروتئین توجه کنید

مهمترین ماده مغذی که بدن برای ساختن و حفظ بافت عضلانی باید دریافت کند پروتئین است.
وقتی کالری زیاد باشد، بدن آنها را به عنوان بافت چربی ذخیره می کند. اما وقتی کالری اضافی از پروتئین دریافت می شود، بدن آن را به شکل بافت ماهیچه ای ذخیره می کند.

با این حال، بهتر است مقدار متعادل پروتئین مصرف شود. زیرا علاوه بر سیر کننده بودن و جلوگیری از خوردن سایر غذاها، می تواند باعث برخی موارد شود مشکلات گوارشی بودن.
از جمله بهترین منابع دریافت پروتئین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع گوشت قرمز
  • مرغ و مرغ
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • محصولات لبنی
  • آجیل و دانه ها
  • لوبیا

مطالب مرتبط با نحوه چاق شدن

نتیجه

در این مقاله به مهم ترین راهکارها برای پاسخ به این سوال می پردازیم که چگونه وزن اضافه کنیم. اما افرادی که به شدت کم وزن هستند، بهتر است ابتدا علت اصلی عدم افزایش وزن را بررسی کنند و سپس رژیم غذایی و رژیم غذایی خود را دریافت کنند.