چگونه یک رژیم غذایی وگان را شروع کنیم – بدون اینکه ذهن خود را از دست بدهیم

آیا در مورد شروع یک رژیم گیاهخواری فکر می کنید اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ رژیم گیاهخواری به این معنی است که شما هیچ گونه فرآورده حیوانی – گوشت، لبنیات، ماهی و حتی تخم مرغ را نمی خورید.

برای بسیاری از مردم، فکر کنار گذاشتن لبنیات و گوشت قطعاً می تواند بسیار طاقت فرسا باشد – به خصوص اگر عاشق غذا خوردن در بیرون از خانه هستید و در آشپزخانه نابغه نیستید.

یکی از راه هایی که برای بسیاری از افراد موثر است، شروع تدریجی است. 8 نکته زیر انتقال را آسان‌تر و روان‌تر می‌کند – بنابراین به احتمال زیاد به این انتقال پایبند خواهید بود:

1. با قطع کردن گوشت قرمز شروع کنید

قدم اول باید نسبتاً آسان باشد. و برای بسیاری از مردم، این کار با برش دادن گوشت قرمز شروع می شود (به نظر نمی رسد که ما به اندازه پنیر خود به آن وابسته نیستیم).

شروع به حذف گوشت خوک، گوشت گاو، بره و سایر گوشت های قرمز از رژیم غذایی خود کنید. با این حال، به خود اجازه دهید از گوشت های سفید مانند ماهی، مرغ و غذاهای دریایی استفاده کنید.

همچنین می‌توانید نسخه‌های بدون گوشت بیکن و سایر گوشت‌هایی را که می‌توانید در خواربار فروشی یا فروشگاه مواد غذایی بهداشتی محلی خود پیدا کنید، شروع کنید تا ببینید کدام نوع را دوست دارید. وقتی از نخوردن گوشت قرمز احساس خوبی پیدا کردید، می توانید به مرحله بعدی بروید.

2. مرغ را خرد کنید

مرغ را قطع کنید – اما همچنان غذاهای دریایی و ماهی مانند ماهی تن، سالمون، میگو و غیره را اضافه کنید.

شما همچنین می توانید شروع به تهیه برخی از دستور العمل های غذای گیاهی کنید (شما می توانید انواع غذاها را به صورت آنلاین پیدا کنید – و اغلب نظرات وگان های دیگر را نیز دریافت می کنند – بنابراین می توانید مواردی را پیدا کنید که واقعاً طعم خوبی دارند).

3. غذاهای دریایی و ماهی را حذف کنید

شما اکنون تقریباً گیاهخوار هستید – تبریک می گویم! اکنون وقت آن است که غذاهای دریایی و ماهی را برش دهید – اما به آزمایش جایگزین های گوشتی دیگر مانند نان های بر پایه سویا و غیره ادامه دهید.

پروتئین شما همچنین از حبوباتی مانند عدس، نخود و لوبیا سیاه به دست می آید. همچنین غلات کامل، گوشت چرخ کرده گیاهی، نان های گیاهی، برخی دیگر از اقلام بدون گوشت مانند بیکن وگان وجود دارد.

4. وداع با پنیر

خوب، این ممکن است برای بسیاری از ما دردناک‌تر باشد. ما عاشق پنیرمان هستیم. اما جایگزین های پنیر مانند پنیر برنج و پنیر سویا وجود دارد. شما باید در اینجا آزمایش کنید تا بفهمید کدام نوع پنیر برای شما مناسب است.

به عنوان مثال، من نمی توانم پنیر سویا را تحمل کنم – اما یک پنیر مبتنی بر برنج وجود دارد که می توانم از فروشگاه مواد غذایی خود بخرم که بسیار عالی است – حتی مانند پنیر واقعی آب می شود!

5. تخم مرغ را حذف کنید

این همچنین می تواند کمی چالش برانگیز باشد – به خصوص از آنجایی که تخم مرغ در بسیاری از محصولات پخته شده و دستور العمل ها استفاده می شود.

اما گزینه های زیادی برای تخم مرغ وجود دارد که می توانید هنگام پختن غذا از آنها استفاده کنید. برخی از افراد از مخلوط ژلاتین و آب (که برای دستور العمل هایی با کمتر از 3 تخم مرغ مناسب است) استفاده می کنند.

گزینه های دیگر شامل سس سیب و پودر جایگزین تخم مرغ است که اغلب می توانید آن ها را در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی سالم پیدا کنید.

6. خامه و کره را برش دهید

باز هم، این می تواند یک چالش باشد، زیرا خامه معمولاً در قهوه استفاده می شود – و کره معمولاً در دستور العمل های محصولات پخته شده استفاده می شود.

اما خبر خوب این است که جایگزین های گیاهی عالی وجود دارد. روغن نارگیل یک جایگزین عالی برای کره در دستور العمل ها است (در اصل نسبت جایگزین 1:1 است). همچنین می توانید هنگام تهیه شام ​​مانند سرخ کردنی از روغن زیتون استفاده کنید.

و برای خامه، چند جایگزین عالی خامه غیر لبنی مانند شیر سویا، شیر نارگیل (بسیار غلیظ و خامه ای) یا حتی کره نارگیل وجود دارد.

در اطراف خواربارفروشی خود خرید کنید زیرا در بخش غذاهای طبیعی گزینه های خامه ای غیر لبنی با فرمول خاص وجود دارد. (گاهی اوقات شیر ​​نارگیل معمولی یا شیر بادام در قهوه شما جدا می شود – آن کوزه های شیر عادت داشتن به طور جداگانه در قهوه شما).

7. شیر را آزاد کنید

این ممکن است دشوار به نظر برسد – اما شما در اینجا گزینه های زیادی دارید، بنابراین واقعاً بد نیست (من پنیر را بسیار سخت تر دیدم!).

جایگزین های وگان برای شیر شامل شیر برنج، شیر سویا، شیر نارگیل و شیرهای آجیلی مانند شیر بادام یا بادام هندی است.

شما همچنین می توانید از این شیر برای پخت و پز یا پخت و پز استفاده کنید، آن را با غلات خود بخورید یا فقط آن را از یک لیوان بنوشید.

8. بهترین دستور العمل ها و رستوران های گیاهی را بیابید

خبر خوب – شما اکنون کاملاً گیاهخوار هستید. اما هنوز باید زندگی خود را بدون زنجیر به آشپزخانه خود بگذرانید.

و شما باید یک زندگی اجتماعی را حفظ کنید – که به معنای غذا خوردن است!

اکنون زمان آن رسیده است که دستور العمل های بیشتری را که دوست دارید پیدا کنید (تا بتوانید آنها را در طول هفته در دسترس داشته باشید). من معمولاً یک روز مانند یکشنبه را انتخاب می کنم و تمام غذای خود را برای هفته آماده می کنم و وعده های غذایی را که تا پایان هفته استفاده می شود، فریز می کنم.

همچنین، شروع به تحقیق کنید که چه چیزی می توانید در رستوران داشته باشید. بسته به منطقه خود، ممکن است در واقع یک رستوران یا کافه گیاهی پیدا کنید.

مطمئن نیستید در یک رستوران خاص چه بخورید؟ بیشتر مکان‌ها منوهای خود را به صورت آنلاین دارند، بنابراین می‌توانید آنچه در منو است را بررسی کنید. شما همچنین می توانید از قبل تماس بگیرید و بپرسید که چه چیزی ممکن است داشته باشند، چه چیزی می توانید بخورید. بسیاری از رستوران‌ها اگر به آن‌ها اشاره کنید (به هر حال آنها کسب‌وکار شما را می‌خواهند) بیشتر از آن استقبال می‌کنند.

بنابراین این 8 مرحله برای شروع یک رژیم غذایی گیاهخواری بدون دیوانه شدن است. برخی از افراد دوست دارند کارها را قدم به قدم پیش ببرند.

با این حال، اگر ترجیح می دهید با هر دو پا وارد شوید، گزینه دیگر استفاده از خدمات تحویل غذای گیاهی برای یک یا دو ماه است. این تضمین می کند که غذای خوشمزه می خورید (بنابراین انتقال آنقدرها سخت نیست) و می توانید به آرامی سبک زندگی را با سرعت خود یاد بگیرید.

وگان شدن می تواند چالش برانگیز باشد – اما راه هایی وجود دارد که می توانید آن را بسیار آسان تر کنید. امیدوارم این نکات کمک کرده باشد. به زودی احساس سلامتی و قدرت بیشتری خواهید کرد! موفق باشید و برای سلامتی شما!