کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده لوبیا


آیا حبوبات – لوبیا، نخود، نخود خرد شده و عدس – فقط برای پیشگیری از بیماری کار می کنند یا می توانند به درمان و معکوس کردن آن نیز کمک کنند؟

حبوبات – انواع لوبیا، نخود، نخود فرنگی و عدس –هستند “منبع عالی بسیاری از مواد مغذی ضروری، از جمله ویتامین ها، مواد معدنی، فیبرها، آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات فعال زیستی” و نه فقط یک منبع عالی، بلکه آنها هستند شاید ارزان ترین منبع باشد، همانطور که می توانید در 0:19 در ویدیوی من مشاهده کنید فواید لوبیا برای بیماری عروق محیطی. در واقع، از نظر تراکم تغذیه در هر پنی، چهار مورد واقعاً کشیدن دور از بسته هستند لوبیا چیتی، عدس، لوبیا سیاه و لوبیا چشم بلبلی.

علاوه بر این، تمام آن کیفیت تغذیه ای ممکن است دارند اثرات مفید بر وزن اضافی بدن، مقاومت به انسولین، کلسترول بالا، التهاب و استرس اکسیداتیو – همه عوامل خطر اصلی قلبی عروقی. بنابراین، آیا مردان و زنانی که بیشتر لوبیا می‌خورند کمتر دچار بیماری قلبی می‌شوند؟ بله، که «نشان می‌دهد که افزایش مصرف حبوبات ممکن است بخش مهمی از رویکرد رژیم غذایی برای پیشگیری اولیه از CHD باشد. [coronary heart disease] در جمعیت عمومی.” اما، صبر کن شاید اونایی که بیشتر میخورن لوبیا بوریتوها فقط کمتر می خورند گوشت گاو بوریتو؟ محققان این را در نظر گرفتند و مصرف گوشت، میوه ها و سبزیجات و همچنین عادات سیگار کشیدن و ورزش را کنترل کردند، با این حال، حتی هنوز هم، به نظر می رسید که مصرف کنندگان لوبیا حفاظت شده، همانطور که در ساعت 1:05 در من می بینید ویدئو.

در این مطالعه، گروهی که در بالاترین رده قرار داشتند، چهار بار یا بیشتر در هفته حبوبات می‌خوردند. در Daily Dozen من به مردم توصیه می کنم روزی سه بار حبوبات بخورند! در کاستاریکا، محققان توانستند افراد کافی را پیدا کنند غذا خوردن لوبیا هر روز، بنابراین حتی پس از کنترل بسیاری از عوامل مشابه، مانند مصرف چربی اشباع شده و کلسترول، آنها دریافتند که فقط یک وعده روزانه لوبیا مرتبط است با کاهش 38 درصدی خطر حمله قلبی. علاوه بر این، ممکن است واقعاً به آن برسید زنده طولانی تر، بیش از حد. محققان دریافتند افرادی که لوبیا می‌خورند ۸ درصد مرگ‌ومیر ناشی از همه علل را کاهش می‌دهند، دوباره پس از تطبیق با سایر عوامل غذایی. با این حال، شما نمی توانید همه چیز را کنترل کنید. تا زمانی که آن را آزمایش نکنید، نمی توانید علت و معلول را ثابت کنید.

کارآزمایی‌های مداخله‌ای تصادفی‌سازی و کنترل‌شده نشان داده‌اند که مصرف لوبیا در رژیم غذایی به میزان قابل توجهی انجام می‌شود کاستن سطح کلسترول بد LDL در واقع، ما بیش از نیم قرن می‌دانیم که قدمت آن به سال 1962 بازمی‌گردد. ویدئو وقتی تو اندازه گرفتن سطح کلسترول در ابتدا، لوبیا را به رژیم غذایی اضافه کنید و سپس لوبیا را از رژیم غذایی حذف کنید. میزان کلسترول در سرم خون کاهش و افزایش می یابد.

لوبیا نیزدارند دارای شاخص گلیسمی پایین و محتوای چربی اشباع شده و سرشار از فیبر، پتاسیم و پروتئین گیاهی است که هر کدام به طور مستقل BP- را ایجاد می کنند. [blood pressure-] کاهش اثرات آیا شواهد کافی برای تأکید بر حبوبات رژیمی وجود دارد یا خیر [beans] با این حال، کاهش فشار خون به تنهایی مشخص نیست. بنابراین، چیزی که ما نیاز داریم یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز آزمایشات تغذیه کنترل شده است، و ما دقیقاً به آن رسیدیم. پژوهشگران چه چیزی را یافتند؟ حبوبات در واقع فشار خون را کاهش می دهند مهم نیست از کجا شروع می کنید.

لوبیا ممکن است بتواند از بیماری عروقی جلوگیری کند، اما معکوس کردن آن چیست؟ آیا مصرف روزانه لوبیا (به غیر از سویا) می تواند اختلالات عروقی ناشی از بیماری عروق محیطی را معکوس کند؟ بیماری شریان محیطی (PAD) نتایج از کاهش جریان خون به اندام ها به دلیل وجود پلاک آترواسکلروتیک. ما می دانیم که سویا ممکن است کمک کند، اما در مورد سایر لوبیاها چطور؟ محققین داشته است 26 فرد مبتلا به بیماری عروق محیطی روزانه یک وعده ترکیبی از لوبیا، نخود، عدس و نخود را به مدت هشت هفته مصرف می کنند.

PAD اساساً با شاخص مچ پا-بازویی تشخیص داده شده و دنبال می شود، که فقط نسبت فشار خون در مچ پا نسبت به بازوی شما است. هنگامی که به زیر 0.9 رسید، به این معنی است که باید نوعی مسدود شدن جریان خون در قسمت پایین بدن وجود داشته باشد. اما، وقتی مقداری لوبیا می خورید، ممکن است افزایش قابل توجهی داشته باشید. در واقع، این برآمدگی کافی بود تا 4 نفر از 26 شرکت‌کننده را تنها پس از هشت هفته خوردن مقداری لوبیا، به محدوده طبیعی برساند. در حال حاضر، مطالعه گروه کنترل نداشت، اما افراد مبتلا به PAD معمولا بدتر می شوند، نه بهتر. محققان نتیجه گرفتند: “رژیم غذایی غنی از حبوبات می تواند باعث بهبود عملکرد شریان شود.”

برای من اهمیت زیادی داشت که بتوانم بیماری شریان محیطی را پوشش دهم. اگر داستان شخصی من را به خاطر داشته باشید، این یکی از شرایطی است که مادربزرگم را آزار می دهد و یکی از دلایلی که او روی ویلچر حبس شده بود. او منتظر مرگ بود – تا اینکه با تغذیه مبتنی بر شواهد نجات پیدا کرد، که به من انگیزه داد تا کاری را که ناتان پریتیکین برای من انجام داد، برای خانواده همه انجام دهم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مرکزی بیماری شریان را ببینید چگونه در اثر بیماری قلبی نمردیم، و نمرات ویدیوهای دیگری که در مورد بیماری قلبی دارم.

اقلام کلیدی

  • حبوبات (لوبیا، نخود، نخود فرنگی و عدس) نه تنها منبع عالی بسیاری از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند، بلکه ممکن است ارزان ترین منبع نیز باشند.
  • وقتی صحبت از تراکم تغذیه در هر پنی به میان می‌آید، لوبیا چیتی، عدس، لوبیا سیاه و لوبیا چشم بلبلی برجسته می‌شوند.
  • مصرف حبوبات حتی پس از کنترل مصرف گوشت، میوه ها و سبزیجات و ورزش و عادات سیگار کشیدن، اثرات مفیدی بر عوامل اصلی خطر قلبی عروقی از جمله وزن اضافی بدن، مقاومت به انسولین، کلسترول بالا، التهاب و استرس اکسیداتیو دارد. .
  • My Daily Dozen حداقل سه وعده حبوبات در روز را توصیه می کند.
  • محققان دریافته‌اند که یک وعده روزانه لوبیا با 38 درصد کاهش خطر حمله قلبی مرتبط است و افرادی که لوبیا مصرف می‌کنند، 8 درصد مرگ‌ومیر ناشی از همه علل را کاهش می‌دهند.
  • مصرف لوبیا در رژیم غذایی به طور قابل توجهی سطوح به اصطلاح کلسترول بد LDL را کاهش می دهد و شاخص گلیسمی پایین و محتوای چربی اشباع شده لوبیا، همراه با فیبر، پتاسیم و پروتئین گیاهی بالا، هر کدام به طور مستقل اثرات کاهش فشار خون را به همراه دارند.
  • لوبیا نه تنها می تواند از بیماری شریان ها جلوگیری کند، بلکه آن را معکوس می کند، و محققان به این نتیجه رسیده اند که “رژیم غذایی غنی از حبوبات می تواند باعث بهبود عملکرد شریانی شود.”

لوبیا چه کار دیگری می تواند انجام دهد؟ دیدن:

شما همچنین ممکن است علاقه مند باشید فلاش بک جمعه: کنسرو لوبیا یا لوبیا پخته؟ و لوبیا و گاز: پاکسازی هوا.

این «دوجین روزانه» که گفتم چیست؟ این از کتاب من است چگونه نمرد. دیدنچگونه بمیریم: خلاصه ای متحرک. همچنین دو درمان مختلف وجود دارد که می توانید بررسی کنید: فلاش بک جمعه: چک لیست روزانه دوجین دکتر گرگر و خیالی تر چک لیست روزانه دوجین دکتر گرگر.

در سلامتی،

مایکل گرگر، دکتر

PS: اگر هنوز این کار را نکرده اید، می توانید در ویدیوهای رایگان من مشترک شوید اینجا و ارائه های زنده من را تماشا کنید: