کازئین چیست؟ | پروتئین کازئین را به طور کامل بشناسید


پروتئین یکی از مهمترین موادی است که بدن به آن نیاز دارد. در واقع پروتئین نقش حیاتی در بدن دارد. برای تنظیم سلامت بدن خود به پروتئین نیاز دارید. اما جالب است بدانید که انواع مختلف پروتئین تاثیرات متفاوتی بر عملکرد بدن شما دارند. در ادامه قصد داریم شما را با پروتئین کازئین یکی از مهم ترین انواع پروتئین آشنا کنیم.

کازئین چیست؟

پروتئین کازئین چیست؟

به عبارت ساده، کازئین یک پروتئین لبنی دیر هضم است. این پروتئین به آرامی مقداری آمینو اسید تولید می کند. بنابراین مصرف پروتئین کازئین قبل از خواب توصیه می شود. به این ترتیب پروتئین کازئین را می توان بهترین نوع پروتئین برای ریکاوری دانست.

شیر به طور کلی دو نوع پروتئین دارد. یکی از این پروتئین ها کازئین و دیگری آب پنیر نام دارد. 80 درصد شیر از پروتئین کازئین تشکیل شده و 20 درصد باقیمانده متعلق به آن است. کازئین به آرامی هضم می شود. اما او به سرعت در دستگاه گوارش تجزیه می شود. این تفاوت اصلی بین پروتئین آب پنیر و کازئین است. کازئین حاوی انواع مختلفی از مولکول های فعال زیستی است که تأثیر مهمی بر سلامت بدن دارند.

بررسی تفاوت بین کازئین و پروتئین او

کازئین به طور مستقیم از شیر به دست می آید. این در حالی است که پروتئین آب پنیر از آب پنیر به دست می آید. به همین دلیل کازئین در مقایسه با آن قیمت بالاتری دارد. همانطور که اشاره کردیم تفاوت اصلی کازئین و وی در سرعت جذب آنهاست. کازئین سرعت جذب پایینی دارد. بنابراین برای عضله سازی و چربی سوزی بسیار مفید است. شاید شما هم در مورد تاثیر شیر و لبنیات در رژیم لاغری شنیده باشید. در واقع، دلیل اهمیت شیر ​​و لبنیات برای کاهش وزن، کازئین است.

کازئین چیست؟

بهترین زمان برای مصرف این پروتئین چه زمانی است؟

همانطور که اشاره کردیم این پروتئین دیر جذب و دیر هضم است. بنابراین بهترین زمان استفاده از آن شب و قبل از خواب است. وقتی این پروتئین را قبل از خواب مصرف کنید، بدن شما در شب بهبود می یابد. از سوی دیگر، وقتی از دیر جذب و هضم کند کازئین صحبت می کنیم، به این معنی است که مدت بیشتری در دستگاه گوارش شما باقی می ماند. بنابراین اگر در طول روز و هنگام مصرف مواد غذایی دیگر در دستگاه گوارش شما کازئین وجود داشته باشد، احتمال بروز مشکلات گوارشی را افزایش می دهد. اما وقتی این پروتئین را قبل از خواب مصرف کنید و سپس بخوابید، دستگاه گوارش به آرامی آن را هضم می کند.

بنابراین، چگونه پروتئین کازئین را مصرف می کنید؟ به نظر شما شیر پروتئین کازئین بدن شما چقدر تامین می کند؟ افکارتان را با ما در میان بگذارید.