کاهش خطر افسردگی با قارچ، داروی جادویی افسردگی


قارچ ممکن است به کاهش خطر افسردگی کمک کند

کارشناسان می گویند قارچ حاوی پتاسیم، ویتامین B و سایر مواد مغذی سالم است. یک مطالعه جدید کاهش خطر افسردگی را با قارچ مرتبط دانسته است. نویسندگان این مطالعه معتقدند که آنتی اکسیدانی به نام ارگوتیونئین ممکن است مسئول این اثر ضد افسردگی باشد. قارچ ها بهترین منبع غذایی ارگوتیونئین هستند. قارچ همچنین حاوی چندین ماده مغذی تقویت کننده سلامتی دیگر از جمله ویتامین های مختلف B، ویتامین D و روی است. به گفته گروهی از محققان، قارچ ها نه تنها یک غذای مغذی برای خوردن هستند، بلکه ممکن است برای سلامت روان شما نیز مفید باشند. در یک مطالعه جدید، گزارش شده است که افرادی که قارچ مصرف می کنند کمتر دچار افسردگی می شوند. این ممکن است به این دلیل باشد که قارچ حاوی مواد معدنی مانند پتاسیم و اسید آمینه ارگوتیونئین است که می تواند خطر اضطراب و افسردگی را کاهش دهد.

آیا ارتباطی بین مصرف قارچ و خطر افسردگی وجود دارد؟

یک مطالعه جدید ارتباطی بین مصرف روزانه قارچ و کاهش خطر افسردگی پیدا کرده است. قارچ حاوی چندین ماده است که خاصیت ضد افسردگی دارند. این تحقیق زمینه را برای مطالعه بیشتر در مورد رابطه کاهش خطر افسردگی با قارچ فراهم می کند.

محققان در حال بررسی فواید بالقوه سلامتی خوردن قارچ هستند. در ماه مه 2021، آنها مطالعه ای را منتشر کردند که نشان می داد بین مصرف قارچ و کاهش خطر ابتلا به سرطان ارتباط وجود دارد. آنها همچنین مطالعه ای را منتشر کردند که نشان داد بین خوردن قارچ و کاهش مرگ زودرس ارتباط وجود دارد. اکنون محققان مطالعه سومی را در مورد این قارچ منتشر کرده اند.

این مطالعه نشان می دهد افرادی که به میزان متوسط ​​قارچ مصرف می کنند کمتر دچار افسردگی می شوند. تحقیقات کمی در مورد خواص ضد افسردگی احتمالی قارچ انجام شده است. مطالعات قبلی کارآزمایی های بالینی کوچک با کمتر از 100 شرکت کننده بود.

کاهش خطر افسردگی با قارچ

آنچه تحقیقات نشان داد

برای این مطالعه، هر یک از 24699 شرکت کننده، پرسشنامه ها را در دو نوبت تکمیل کردند. برای این پرسشنامه ها، آنها تمام غذاهایی را که در 24 ساعت گذشته خورده بودند، به یاد آوردند.

شرکت کنندگانی که قارچ خوردند، زنان سفیدپوست تحصیل کرده و غیر اسپانیایی بودند. بروز کلی افسردگی در کل گروه مورد مطالعه 9/5 درصد بود. قارچ خواران 5.2 درصد از شرکت کنندگان را تشکیل می دادند. محققان این قارچ خواران را با توجه به میزان مصرف قارچ به سه گروه تقسیم کردند.

کسانی که مقادیر متوسطی از قارچ (9.4 گرم در روز) مصرف کردند، تنها گروهی بودند که با کاهش احتمال افسردگی مواجه شدند. جالب اینجاست که محققان کاهش مشابهی در افسردگی برای کسانی که بیشترین قارچ را می‌خوردند (۱۹.۶ گرم در روز) مشاهده نکردند، که نشان می‌دهد مصرف متوسط ​​آن نقطه خوبی برای تسکین افسردگی است.

از سوی دیگر، پزشکان حدس می‌زنند که تعداد شرکت‌کنندگان در مطالعه که نصف وعده قارچ یا بیشتر مصرف کرده‌اند بسیار کم بود، بنابراین تأثیر آن تنها بر اساس تغییرات آماری است. اگر کاهش خطر افسردگی با قارچ درست باشد، در افرادی که بیشترین مقدار قارچ را مصرف می کنند، تأثیر بیشتری انتظار می رود، بنابراین یا اثر محافظتی در گروه مصرف متوسط ​​واقعی نیست، یا عوامل دیگری وجود دارد که نامشخص هستند. .

مکانیسم های احتمالی زمینه ای

محققان فرض می کنند که خواص ضد افسردگی قارچ ممکن است مربوط به ترکیبات خاصی باشد که در قارچ وجود دارد. قارچ ها بالاترین منبع غذایی اسید آمینه ارگوتیونئین هستند. ارگوتیونئین یک ضد التهاب است که توسط انسان قابل سنتز نیست. داشتن سطوح بالای این ماده ممکن است خطر استرس اکسیداتیو را کاهش دهد که می تواند علائم افسردگی را نیز کاهش دهد. به گفته نویسندگان این مطالعه، قارچ ها همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که برخی معتقدند خواص ضد افسردگی دارند.

یکی دیگر از تأثیرات احتمالی ممکن است وجود پتاسیم باشد. این اثر در قارچ دکمه ای که محبوب ترین نوع قارچ در ایالات متحده است وجود دارد. برخی تحقیقات پتاسیم را با کاهش اضطراب مرتبط دانسته اند.

محققان همچنین توضیح می‌دهند که برخی از قارچ‌ها مانند یال شیری یا Hercyum erinaceus می‌توانند بیان عوامل نوروتروفیک، مانند سنتز فاکتور رشد عصبی (NGF) را تحریک کنند که می‌تواند تأثیر بالقوه‌ای در پیشگیری از اختلالات عصبی روانی، از جمله افسردگی اساسی داشته باشد.

کاهش خطر افسردگی با قارچ

هشدارهای محققان

محققان در مطالعه خود به چندین محدودیت اشاره می کنند.

اولاً، داده‌های تجزیه‌وتحلیل‌شده دقیقاً مشخص نمی‌کنند که مردم چه قارچ‌هایی مصرف می‌کنند و هیچ شانسی برای شناسایی ارزش نسبی ضد افسردگی انواع مختلف قارچ وجود ندارد.

دوم، مصرف قارچ شرکت‌کنندگان با استفاده از کدهای دستور غذای USDA محاسبه شد، که ممکن است دقیقاً منعکس کننده دستور العمل‌های خود شرکت‌کنندگان باشد یا نباشد. به گفته نویسندگان مطالعه، این شامل طبقه بندی نادرست قارچ به عنوان سبزیجات و قضاوت نادرست محتوای قارچ است.

در نهایت، به گفته محققان، وابستگی به مصرف غذای 24 ساعته گزارش شده ممکن است به اندازه کافی دقیق نباشد. آنها خاطرنشان می کنند که چنین خطای اندازه گیری غیر افتراقی ممکن است کاهش خطر افسردگی با قارچ و ارتباط بین مصرف قارچ و خطر افسردگی را دست کم گرفته باشد.

با این حال، ارزش خواندن در مورد آن را دارد. به گفته محققان، ما بهترین شواهد علمی را از کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده به‌دست می‌آوریم که گروه‌های مداخله را با گروه‌های کنترل در یک دوره زمانی مقایسه می‌کنند.

این مطالعه مطمئناً نقطه شروعی برای درک بهتر تأثیر قارچ های رژیمی بر بهبود علائم افسردگی است. این به تقویت این ایده کمک می کند که غذاهای گیاهی غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها با سلامت روانی مثبت مرتبط هستند و راه های جدیدی را برای تحقیقات سطح بالاتر باز می کند.

آخرین کلمه

قارچ ها حاوی پتاسیم هستند که ممکن است به کاهش خطر اضطراب کمک کند. قارچ علاوه بر ارگوتیونئین و پتاسیم، فواید سلامت دیگری نیز دارد، از جمله کاهش سطح چربی. قارچ یک غذای کم کالری و کم چرب است که سرشار از پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است. همانطور که گفته شد، قارچ ها دارای ویتامین D بسیار بالایی هستند، به خصوص اگر در مناطقی با اشعه ماوراء بنفش زیاد رشد کنند، و این یکی از آن مواد مغذی است که اکثر ما در آن کمبود داریم. قارچ به عنوان جایگزینی برای منبع گوشت توصیه می شود. یک فنجان قارچ دکمه ای سفید حاوی 2.2 گرم پروتئین است. به عنوان مثال، می‌توانید قارچ‌ها را خرد کرده و با کوفته مخلوط کنید، یا به جای برگر گوشت گاو، قارچ پورتوبلو را انتخاب کنید. قرار نیست تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را تنها از قارچ دریافت کنید، اما خوردن قارچ راه دیگری برای بهبود رژیم غذایی شماست. برخی از قارچ‌هایی که به عنوان «قارچ جادویی» شناخته می‌شوند، به طور طبیعی حاوی سیلوسایبین هستند. این یک ماده توهم زا است که ممکن است به اندازه داروهای ضد افسردگی قوی باشد، اما دانشمندان هنوز در حال تحقیق در مورد اثرات مختلف قارچ در کاهش خطر افسردگی هستند.

منابع

https://www.verywellhealth.com/mushroom-lower-risk-depression-5205838

https://www.healthline.com/health-news/managing-depression-and-anxiety-may-be-harder-during-covid-19-thise-12-tips-can-help

https://www.medicalnewstoday.com/articles/why-is-nutrition-so-hard-to-study#A-changing-world