کاهش خطر افسردگی با مصرف قارچ – دکتر رویا خادمیان


199674 - کاهش خطر افسردگی با مصرف قارچ

کاهش خطر افسردگی با مصرف قارچ

قارچ ها به دلیل فواید بسیاری که برای سلامتی دارند، خبرساز شده اند. نتایج تحقیقات جدید به رهبری دانشکده پزشکی هرشی پنسیلوانیا نشان می دهد که این ابر غذا نه تنها خطر ابتلا به سرطان و مرگ زودرس را کاهش می دهد، بلکه ممکن است برای سلامت روان نیز مفید باشد و خطر افسردگی را کاهش دهد.

محققان داده‌های مربوط به رژیم غذایی و سلامت روان را از بیش از 24000 بزرگسال آمریکایی بین سال‌های 2005 تا 2016 جمع‌آوری کردند و دریافتند افرادی که قارچ مصرف می‌کردند شانس کمتری برای ابتلا به افسردگی داشتند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، محققان بیان کردند: قارچ حاوی ارگوتیونئین (آنتی اکسیدان) است که می تواند از بدن در برابر آسیب های سلولی و بافتی محافظت کند.

نتایج تحقیقات نشان داده است که آنتی اکسیدان ها از چندین بیماری روانی مانند اسکیزوفرنی، اختلال دوقطبی و افسردگی جلوگیری می کنند.

جبرئیل با محقق ارشد این مطالعه افزود: قارچ منبع عالی اسید آمینه ارگوتیونئین (ضدالتهابی که توسط بدن انسان سنتز نمی شود) است و مقادیر بالای این ماده ممکن است خطر استرس اکسیداتیو را کاهش دهد. که با کاهش علائم افسردگی همراه است.

قارچ دکمه ای خوراکی رایج ترین نوع قارچ در ایالات متحده است و حاوی پتاسیم است که باعث کاهش اضطراب می شود. علاوه بر این، برخی از گونه های دیگر قارچ های خوراکی، به ویژه هریکیوم اریناسیوس (قارچ یال) می توانند از اختلالات عصبی از جمله افسردگی پیشگیری کنند.

نتایج این مطالعه نشان داد که مصرف زیاد قارچ با فواید بیشتری همراه نیست.

محققان این مطالعه به دنبال این هستند که ببینند آیا جایگزینی یک وعده گوشت قرمز با یک وعده قارچ در روز می تواند خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد یا خیر.

این تیم تجزیه و تحلیل ثانویه ای انجام داد تا ببیند که آیا جایگزینی یک وعده گوشت قرمز یا فرآوری شده با یک وعده قارچ در روز می تواند خطر افسردگی را کاهش دهد یا خیر، و نتایج نشان داد که این جایگزینی با کاهش احتمال افسردگی مرتبط نیست.

پیش از این، تحقیقات کمی برای بررسی رابطه بین مصرف قارچ و افسردگی انجام شده بود و این مطالعه می تواند اهمیت مصرف قارچ را به عنوان ابزاری برای کاهش افسردگی و پیشگیری از بیماری ها برجسته کند.