کاهش وزن با ویتامین های موثر




روش کاهش وزن با ویتامین های موثر

ویتامین ها به تنهایی نمی توانند نقش مهمی در کاهش وزن داشته باشند. با این حال، اگر آنها را در زمان مناسب مصرف کنید، می توانند متابولیسم شما را افزایش دهند. در مقاله امروز در سایت دکتر رضا اطمینانی متخصص تغذیه در اصفهان به بررسی راه های کاهش وزن با مصرف ویتامین های موثر می پردازیم.

بدن انسان به طور مداوم در حال انجام واکنش های شیمیایی بسیاری است که برخی از آنها در مراحل مختلف به ویتامین نیاز دارند. اگر ویتامین های لازم در این واکنش ها تامین نشود، ممکن است روند انجام آنها مختل شود و عملکرد بدن مختل شود. در نتیجه، اگر بدن شما به درستی کار نکند، تلاش شما برای کاهش وزن بیهوده خواهد بود. با مصرف ویتامین های ضروری، به بدن اجازه می دهید تا با پتانسیل کامل خود کار کند و در از بین بردن چربی های اضافی کارآمدتر باشد.

مقاله پیشنهادی: ارتباط بین چاقی و شدت بیماری عروق کرونر قلب

ویتامین دی.

یکی ویتامین هایی است که به راحتی در دسترس شما هستند. بدن شما می تواند به راحتی ویتامین D مورد نیاز خود را در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید دریافت کند. ویتامین D همچنین در انواع غذاها مانند ماهی تن، جگر گاو، پنیر، زرده تخم مرغ، غلات و شیر یافت می شود. مکمل ویتامین D نیز می تواند کمبود آن را جبران کند.

کاهش وزن با ویتامین های موثر متخصص تغذیه اصفهان

ویتامین B12

اگر کمبود ویتامین B12 دارید، بدن شما تصمیم می گیرد به جای سوزاندن مواد مغذی آنها را به بافت چربی تبدیل کند! برای جلوگیری از این اتفاق، می توانید این ویتامین را از طریق مکمل ها و محصولات حیوانی دریافت کنید.]ویتامین B12 در غذاهای گیاهی یافت نمی شود.

دکتر رضا اطمینانی را در اینستاگرام دنبال کنید

ویتامین سی

این ویتامین برای کاهش وزن مفید است; طبق تحقیقات، افرادی که ویتامین C بیشتری در بدن خود دارند، [نسبت به افرادی که دچار کمبود این ویتامین هستند]، سریعتر وزن کم کنید. مصرف مکمل ها می تواند راه خوبی برای بالا نگه داشتن سطح ویتامین C شما باشد، اما مصرف میوه ها و سبزیجات سرشار از این ویتامین علاوه بر تامین ویتامین C، سلامت رژیم غذایی شما را بهبود می بخشد.


بیشتر بخوانید:

بیماری واریس در کمین افراد چاق است

تغذیه مناسب برای التهاب عصب کمر