کاهش چربی 4 احمق – کاهش وزن با کاهش تدریجی کالری

وقتی بیش از حد غذا بخورید، چاق خواهید شد. این اساسی ترین و رایج ترین اصل در بحث در مورد موضوع چاقی است. اما، وقتی بیش از حد غذا می خورید دقیقاً چه اتفاقی برای بدن می افتد؟ اساساً، شما در نهایت کالری بسیار بیشتری از آنچه می سوزانید دریافت می کنید. در نتیجه، مازاد آن به عنوان چربی ذخیره می شود. به همین دلیل است که وقتی باید 10 پوند وزن کم کنید، باید مقدار زیادی کالری اضافی را حذف کنید، درست است؟ در واقع، نیازی نیست که کالری زیادی را در یک زمان کاهش دهید. همیشه می توانید مقدار کمی کالری را در مدت زمان طولانی کاهش دهید. این امر منجر به کاهش آهسته و آهسته و تدریجی چربی می شود. چنین برنامه‌ای باید برای مردم کاملاً منطقی باشد زیرا روند آهسته و تدریجی دریافت کالری بیش از حد است که منجر به افزایش وزن می‌شود.

کالری کمی که اضافه می شود

فرض کنید با خوردن یک تکه کیک بعد از شام به شادی پایان می دهید. زیاد به نظر نمی رسد. به هر حال، این فقط یک تکه کیک کوچک است. و علاوه بر این، شما حتی آن را هر شب نمی خورید. واقعا اینجا ضرری داره؟ خوب، آن تکه کوچک کیک در واقع می تواند در دراز مدت مشکلات زیادی ایجاد کند. این به این دلیل است که یک “تکه کوچک کیک” ممکن است 400 کالری داشته باشد. و “فقط” خوردن یک عدد 4 شب در هفته 1600 کالری به رژیم غذایی شما در هفته وارد می کند. این بدان معناست که در یک دوره یک ساله 80000 کالری بی فایده دریافت می کنید! حالا تصور کنید روزی یک قوطی نوشابه به این رژیم اضافه کنید. یک قوطی نوشابه حاوی حدود 100 کالری است که بیشتر از شکر بدست می آید. 100 کالری در روز یعنی 36500 کالری اضافی در سال! بنابراین، آن یک کالری نوشابه و چهار تکه کیک به 116000 کالری در سال انباشته می شود! در نظر بگیرید که یک پوند چربی ذخیره شده 3600 کالری است، که «کمی» غذای ناسالم می تواند 32 پوند چربی در یک سال به بدن برساند. بله، این کالری های اندک به سرعت در طول زمان اضافه می شوند و یک مشکل بزرگ ایجاد می کنند.

کاهش کالری

صرفاً حذف قوطی نوشابه و تکه کیک باعث کاهش وزن قابل توجهی در طول زمان می شود. این فقط یک موضوع ریاضی ساده است. اگر کالری را کم کنید، وزن کم خواهید کرد. این دقیقاً نحوه عملکرد بدن انسان است. البته، بهتر است یک رژیم غذایی سالم در کل ایجاد کنید. صرفاً حذف کمی از غذاهای ناسالم در اینجا و آنجا دقیقاً طراحی یک رژیم غذایی عالی نیست. با این حال، اگر مقداری کالری بیهوده (یا کالری بیهوده زیاد) را حذف کنید، متوجه خواهید شد که اهداف کاهش وزن شما بسیار بیشتر از آنچه در ابتدا تصور می کردید قابل دستیابی هستند.

بله، وسوسه انگیز است که وقتی گرسنه هستید، به سراغ یک میان وعده بروید. اما، چنین عادات غذایی عواقب طولانی مدتی خواهد داشت. به همین دلیل است که بهتر است این عادات را محدود کنید. اگر نه، هرگز نمی توانید از نفرین چاقی رهایی پیدا کنید.