کدام سبزیجات را می توانم در رژیم کاندیدا مصرف کنم؟

بار کردن سبزیجات یک استراتژی رژیم غذایی عالی است. سبزیجات سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی ضروری، انتخاب های عالی برای هر رژیم غذایی سالمی هستند، اما آیا همه سبزیجات یکسان هستند؟ باور کنید یا نه، برخی از سبزیجات ممکن است برای انواع خاصی از رژیم غذایی مناسب نباشند. رژیم کاندیدا یکی از آن رژیم‌هایی است که در آن باید مراقب باشید که چه نوع و چه مقدار از سبزیجات خاص مصرف می‌کنید. برای درک اینکه چه نوع و چرا باید برخی از سبزیجات را حذف یا کاهش دهید، ابتدا باید بدانید که هدف رژیم کاندیدا چیست.

رژیم کاندیدا سنگ بنای درمان بیماری کاندیدیازیس است. کاندیدیاز وضعیتی است که در آن کاندیدا آلبیکنس، یک نوع معمولی مخمر خوش خیم، به یک ارگانیسم فرصت طلب در سیستم روده تبدیل می شود. کاندیدا آلبیکنس بخشی ذاتی از میکرو فلور سیستم روده است که به طور ایده آل با انواع “دوستانه” باکتری برای حفظ سلامت بدن کار می کند. متأسفانه، عوامل خارجی مانند استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها، استروئیدها، داروهای ضد بارداری خوراکی، استرس و رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده / محصولات قندی اغلب باعث رشد بیش از حد کاندیدا آلبیکنس می شوند. وقتی این اتفاق می‌افتد، مقدار زیادی سموم در بدن ترشح می‌شود که باعث ایجاد مشکلات سلامتی به ظاهر نامرتبط می‌شود. علائم کاندیدیازیس شامل، اما نه محدود به، عفونت های مزمن قارچی، عفونت های مزمن سینوسی، سندرم روده تحریک پذیر، اضطراب، افسردگی و خستگی است. هدف رژیم کاندیدا حذف مواد غذایی کاندیدا آلبیکنس با پرهیز از غذاهایی است که باعث رشد آنها می شود. در حالی که مقصر اصلی قندها، سرکه، غذاهای تخمیر شده، غلات چسبنده و کربوهیدرات های سریع الاثر هستند، غذاهای دیگری نیز وجود دارند که توصیه می شود طبق دستورالعمل های رژیم کاندیدا در حد اعتدال مصرف شوند. غلات پیچیده و سبزیجات با نشاسته بالا در این دسته قرار می گیرند، زیرا در حالی که به سرعت کربوهیدرات های ساده به قند تجزیه نمی شوند، در واقع به قند تجزیه می شوند و کاندیدا را تغذیه می کنند. بنابراین، ما مجاز به خوردن آزادانه کدام سبزیجات هستیم و در رژیم کاندیدا کدام سبزیجات را به اعتدال می خوریم؟

سبزیجات برای خوردن رایگان

سبزیجات پیاز مانند پیازچه، سیر، تره فرنگی، پیاز، پیاز سبز، موسیر و شاه بلوط آبی همگی انتخاب های خوبی برای رژیم کاندیدا هستند. این گروه از سبزیجات را می توان برای افزودن طعم و بافت به وعده های غذایی استفاده کرد و به ویژه پیاز و سیر دارای خواص ضد قارچی هستند که به مبارزه با کاندیدا آلبیکنس کمک می کند. سبزیجات سرشار از گل مانند کنگر فرنگی، کلم بروکلی، کلم بروکلی ریون و گل کلم غذاهای جانبی عالی هستند. استفاده کنید سبزیجات برگ دار مانند موشک، کلم بروکسل، کلم، کاسنی، کلم، اندیو، کاهو، کلم پیچ و اسفناج مکمل غذاهای اصلی هستند و سالادهای خوشمزه را تداعی می کنند.

سبزی میوه، حاوی آووکادو، خیار، بادمجان، بامیه، فلفل دلمه ای و کدو تنبل به شما کمک می کند تا غذاهای خوشمزه ای بدون مخمر تهیه کنید. سبزیجات ساقه ای مانند مارچوبه، کرفس، شاتوت سوئیس، رازیانه و سرمه نیز در تغذیه کاربردهای گوناگونی دارند.

سبزیجات را در حد اعتدال مصرف کنید

دو سبزی که باید در رژیم غذایی کاندیدا با احتیاط مصرف کنید عبارتند از سبزیجات ریشه ای و سبزیجات غده ای. این گروه شامل چغندر، هویج، ازگیل، تربچه، شلغم، کاساوا، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین و سیب زمینی شیرین است. شما همچنان می توانید در طول رژیم کاندیدا از این سبزیجات لذت ببرید، اما وعده های غذایی خود را طوری برنامه ریزی کنید که این سبزیجات را بیش از حد مصرف نکنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد زندگی بدون مخمر پس از رژیم کاندیدا، به زندگی بدون مخمر مراجعه کنید.