کلوچه های میوه و سبزیجات – برای هوس خواران


این مافین های مرطوب و کرکی پر از میوه ها و سبزیجات هستند و کودکان نوپا، بچه ها و حتی بزرگسالان آن را دوست دارند! پایه غلات کامل با ماست خامه ای، 3 سبزی مختلف و 2 میوه ترکیب شده و با طعم های خوشمزه دارچین و جوز هندی چرخانده می شود.

* دستور غذا و پست به روز شده در ژوئن 2022

مافین های سالم برای خورنده ها

تقریباً هر روز با یکی از والدین مواجه می‌شوم که در مورد غذاخورشان برایم نامه می‌نویسند. به عنوان یک والدین، گاهی اوقات واداشتن فرزندتان به خوردن هر چیزی، چه برسد به خوردن غذای سالم، می تواند بسیار استرس زا باشد!

در حالی که من از طرفداران بزرگ آموزش به فرزندان شما برای دوست داشتن غذاهای سالم، به ویژه میوه ها و سبزیجات هستم، گاهی اوقات شما باید یک برنامه پشتیبان داشته باشید.

این مافین های میوه و سبزیجات برای زمانی که روزهایی را سپری می کنید که خورنده شما چیزی نمی خورد، بهترین برنامه پشتیبان هستند! با میوه ها، سبزیجات (مانند کلم بروکلی، کدو سبز و هویج) و غلات کامل، می توانید مطمئن باشید که کودک شما در یک مافین کوچک، مقدار زیادی مواد مغذی دریافت می کند!

در بسیاری از مواقع، نحوه ارائه یا «بسته‌بندی» یک غذا می‌تواند تأثیر بگذارد که آیا کودک شما می‌خواهد آن را بخورد یا نه. وقتی این کلوچه ها را درست کردم به دخترانم گفتم کاپ کیک های شاهزاده خانم هستند. بقیه اش تاریخ است. هر کدام یکی را داغ از فر بیرون آوردند زیرا نمی توانستند صبر کنند تا یک کیک پرنسسی را امتحان کنند.

مزه کلوچه های میوه و سبزیجات چگونه است؟

ممکن است فکر کنید با تعداد زیادی میوه و سبزیجات در این کلوچه ها هیچ راهی روی زمین وجود ندارد که طعم خوبی داشته باشند! حتی وقتی خمیر را با هم مخلوط می کردم، هنوز کمی شک داشتم، و خمیر کمی دیوانه به نظر می رسد. اما این کلوچه ها خارج از این دنیا خوشمزه هستند! آنها طعم شیرین کره ای دارند و فوق العاده مرطوب هستند.

بچه‌هایم به من کمک می‌کنند آن‌ها را درست کنم و بدانم دقیقاً چه چیزی در آنها وجود دارد، اما اصلاً اهمیتی نمی‌دهند، زیرا طعم بسیار خوبی دارند. اغلب اوقات بچه ها میوه ها و سبزیجات را به دلیل بافت و نه لزوما طعم دوست ندارند. تمام میوه ها و سبزیجات موجود در این مافین ها آنقدر ریز خرد شده اند که بافت آن مشکلی ندارد!

هر وقت اینها را درست می کنم، همیشه مافین های سایز معمولی و همچنین مافین های کوچک درست می کنم. بچه های بزرگتر من دوست دارند کلوچه های اندازه معمولی بخورند، اما برای بچه های کوچک من کلوچه های کوچک اندازه مناسبی دارند. اینها خیلی خوب منجمد می شوند و فقط با 30 ثانیه در مایکروویو دوباره گرم می شوند.

طرز تهیه مافین میوه و سبزیجات

این یکی از محبوب ترین دستور العمل های موجود در سایت ما است. هزاران نفر این کلوچه ها را درست کرده اند و از اینکه بچه هایشان چقدر آنها را دوست دارند به وجد آمده اند. افراد زیادی هستند که گفته اند کلوچه هایشان تا آخر پخته نشده است. من این مافین ها را آزمایش و دوباره آزمایش کرده ام و این بهترین نکات من است تا مطمئن شوم که برای شما خوب است:

  1. حتما از میوه ها و سبزیجات موجود در این دستور استفاده کنید. می‌دانم که میوه‌ها و سبزیجات دیگری نیز وجود دارد که در این دستور غذا خوشمزه هستند، اما من آنها را آزمایش نکرده‌ام و بنابراین واقعاً نمی‌دانم که چگونه در دستور غذا واکنش نشان می‌دهند. میزان رطوبت میوه ها و سبزیجات در نحوه پخت مافین تفاوت ایجاد می کند.
  2. اگر مافین های سایز معمولی درست می کنید، از آستر مافین استفاده نکنید، فقط مستقیماً در قالب مافین بپزید. اگر با آستر پخت می‌کنید، زمان پخت طولانی‌تری طول می‌کشد، و حتی در این صورت گاهی اوقات کف آن کمی خیس می‌شود.
  3. قالب های مافین خود را فقط 3/4 پر کنید.
  4. مطمئن شوید که کلم بروکلی و کدو سبز بخارپز شده باشند. شما می خواهید کدو سبزی که استفاده می کنید در اندازه کوچکتر باشد – کدو سبزهای سایز بزرگتر آب بیشتری دارند و این دستور غذا این را در نظر نمی گیرد.
  5. وقتی همه محصولات را با هم مخلوط کنید، کمی شبیه غذای کودک یا پستو می شود… نترسید. اگر دوست ندارید تکه های هویج در کلوچه هایتان قرار بگیرد، هویج را با بقیه مواد مخلوط کنید.
  6. لازم نیست هویج ها را پوره کنید، می توانید آنها را رنده کنید. من فکر می کنم هویج رنده شده در کلوچه بسیار زیبا به نظر می رسد. من آنها را با رنده ریز رنده کردم و بعد از اینکه همه چیز مخلوط شد آنها را داخل آن قرار دادم.

مواد تشکیل دهنده مافین میوه و سبزیجات

  • ارد – توصیه می‌کنم در این مافین‌ها از نصف گندم کامل و نیمی از آرد همه منظوره استفاده کنید تا به آن‌ها غلات سبوس‌دار و بافت مافین سبک‌تر و پف‌دارتری بدهد.
  • کلم بروکلی – برای این دستور از کلم بروکلی تازه استفاده کنید. منجمد مایع زیادی دارد و مافین شما را خیلی لطیف می کند.
  • کدو سبز – کدو سبز کوچک برای این دستور غذا بهتر عمل می کند.
  • هویج – هویج معمولی (نه هویج بچه) چیزی است که شما نیاز دارید.
  • موز – هر چه رسیده تر باشد، بهتر است شیرینی طبیعی را اضافه کنید!
  • سیب – می توانید از هر نوع سیبی که در دست دارید برای این مافین ها استفاده کنید. شما همچنین به سس سیب نیاز دارید – من بدون شیرینی توصیه می کنم.
  • ماست یونانی – ماست یونانی ساده – می توانید از پر چرب یا کم چرب استفاده کنید.
  • کره – رطوبت و طعم شگفت‌انگیز کره را اضافه می‌کند که کلوچه‌های نانوایی را بسیار خوشمزه می‌کند.
  • ادویه ها – جوز هندی و دارچین طعمی گرم و غنی به این کلوچه ها می دهند.

سوالات متداول در مورد مافین میوه و سبزیجات

آیا قرار است ابتدا سبزیجات را بخارپز کنید؟

فقط کلم بروکلی سبزیجات دیگر را می توان به صورت خام اضافه کرد.

آیا می توانم شکر را جایگزین عسل کنم؟

بله – می توانید از عسل یا شربت افرا به عنوان جایگزین شکر استفاده کنید. بسته به چیزی که استفاده می کنید طعم آن کمی متفاوت خواهد بود.

آیا می توانید ماست را کنار بگذارید؟

شما باید ماست را با مقدار مساوی سس سیب، موز یا توفوی ابریشمی برای رطوبت اضافه کنید.

آیا اینها باید در یخچال نگهداری شوند؟

خیر، وقتی مافین ها پخته شدند، می توان آنها را در دمای اتاق نگهداری کرد. برای نگهداری طولانی‌تر می‌توانید آن‌ها را در یخچال یا فریزر در ظرف دربسته نگهداری کنید.

آیا می توانم تخم مرغ را با تخم کتان جایگزین کنم؟

آره! تعداد کمی از خوانندگان از تخم کتان به عنوان جایگزین استفاده کرده اند و موفقیت خوبی در این دستور العمل داشته اند.

آیا می توانم به جای غذاساز از مخلوط کن استفاده کنم؟

بستگی دارد – اگر یک مخلوط کن با قدرت بالا دارید، ممکن است پوره در مخلوط کن خیلی مایع شود. اگر می توانید مخلوط کن را در مخلوط کن به پوره غلیظ تری تبدیل کنید، باید کار کند.

اگر پوره باقی مانده باشد، آیا می توانم آن را فریز کنم و در آینده استفاده کنم؟

مطمئناً می توانید پوره را فریز کنید و از آن برای یک دسته کلوچه در آینده استفاده کنید. من توصیه می کنم قبل از استفاده اجازه دهید کاملاً یخ شود و قبل از اضافه کردن به خمیر مافین آن را دوباره اندازه گیری کنید.

مافین ها به کاغذهای مافین من می چسبند – چه کار کنم؟

برای این مافین ها توصیه می کنم یا از لیوان مافین سیلیکونی استفاده کنید یا اصلا کاغذ نگیرید و قالب مافین خود را با اسپری پخت نچسب اسپری کنید.

آیا می توانم سبزیجات دیگری را در پوره جایگزین کنم؟

من این کلوچه ها را با سبزیجات دیگر خارج از آنچه در این دستور غذا گفته می شود امتحان نکرده ام. سایر خوانندگان امتحان کرده اند و با پختن کلوچه ها مشکل داشته اند. من توصیه می کنم به سبزیجاتی که مورد نیاز است پایبند باشید.

دستور العمل های بیشتر مافین سالم

کلوچه های میوه و سبزیجات روی یک قفسه خنک کننده با سبزیجات در پس زمینه در کاسه های رنگارنگ
  • فر را با دمای 375 درجه فارنهایت گرم کنید.

  • در یک کاسه با اندازه متوسط، آرد، جوش شیرین، نمک، جوز هندی و دارچین را با هم مخلوط کنید. کنار بگذارید.

  • شکر، کره نرم شده، تخم مرغ، وانیل و ماست یونانی را در یک میکسر یا کاسه دیگری با هم مخلوط کنید. خوب بزن

  • بروکلی را بخارپز کنید تا چنگال نرم شود. کدو سبز را خرد کرده و با یک حوله خشک فشار دهید تا مایع اضافی آن گرفته شود. هویج را خرد کنید.

  • در غذاساز، بروکلی بخارپز، کدو سبز و هویج رنده شده، سیب، موز و سس سیب را با هم ترکیب کنید. نبض بزنید تا کاملا مخلوط شود و به پوره غلیظی تبدیل شود.

  • پوره میوه و سبزیجات را در مخلوط مواد مرطوب ترکیب کنید و آنقدر هم بزنید تا مخلوط شوند.

  • در آخر مواد خشک را اضافه کنید و فقط مخلوط کنید تا یکدست و خیس شود.

  • قالب مافین را با اسپری آشپزی اسپری کنید یا از فنجان های مافین سیلیکونی استفاده کنید.

  • مخلوط را در قالب مافین آماده شده بریزید. هر فنجان را تقریباً 3/4 پر کنید.

  • برای مینی مافین: در فر 375 درجه فارنهایت به مدت 15 تا 20 دقیقه برای مینی مافین بپزید.برای کلوچه های سایز معمولی: در فر 375 درجه فارنهایت به مدت 20 تا 25 دقیقه بپزید.
  • تا زمانی که رویه ها کمی قهوه ای شوند و یک خلال دندان تمیز بیرون بیاید بپزید یا وقتی با انگشت آنها را لمس می کنید به عقب برگردند.

*اگر نمی خواهید تکه های هویج و کدو سبز در مافین هایتان باشد، می توانید آنها را با کلم بروکلی بخارپز کرده و سپس پوره کنید.

خدمت رسانی: 1مینی مافین | کالری: 77کیلو کالری | کربوهیدرات ها: 13g | پروتئین: 2g | چربی: 2g | چربی های اشباع شده: 1g | چربی های چند غیر اشباع: 1g | چربی اشباع شده: 1g | چربی ترانس: 1g | کلسترول: 18میلی گرم | سدیم: 103میلی گرم | پتاسیم: 62میلی گرم | فیبر: 1g | قند: 5g | ویتامین A: 640IU | ویتامین سی: 3میلی گرم | کلسیم: 10میلی گرم | اهن: 1میلی گرم

ناتالی مونسون

من یک متخصص تغذیه ثبت شده، مادر 4 فرزند، عاشق مشتاق غذا و مروج قوی عادات سالم هستم. در اینجا بسیاری از دستور العمل های خوشمزه پر از میوه ها و سبزیجات، نکاتی برای ترغیب بچه هایتان برای بهتر غذا خوردن و تبدیل شدن به خورندگانی بصری و منابع زیادی برای تغذیه خانواده خود خواهید یافت.

درباره ناتالی بیشتر بدانید