کمبود اسیدهای چرب تهدیدی برای سلامت بدن – دکتر رویا خادمیان


7HealthyFats Inline - کمبود اسیدهای چرب تهدیدی برای سلامت بدن است.

کمبود اسیدهای چرب تهدیدی برای سلامت بدن است

اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 اجزای ضروری ساختار سلولی بدن ما هستند. اسیدهای چرب در بسیاری از محصولات غذایی مانند آووکادو، ماهی، بادام زمینی، تخم مرغ و زیتون وجود دارد، اما به دلیل ترس از افزایش وزن، بسیاری از افراد از مصرف آنها اجتناب می کنند. در این میان اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 برای بسیاری از فرآیندهای حیاتی از جمله متابولیسم ضروری هستند و کمبود اسیدهای چرب تهدیدی برای سلامت بدن محسوب می شود.

از همین امروز مصرف این دو اسید چرب را شروع کنید تا 5 علامت هشدار دهنده کمبود آنها را مشاهده نکنید:

خستگی شدید:

حذف اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 از رژیم غذایی و انتخاب رژیم های غذایی بدون چربی باعث خستگی مفرط همراه با کمبود انرژی می شود. بنابراین لازم است هر روز مقادیر متعادل و مناسبی از این چربی ها را در بشقاب غذای خود بگنجانید.

احتمال ابتلا به بیماری های التهابی:

آرتریت روماتوئید یکی از بیماری های التهابی است که علائم آن با کمبود اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 بدتر می شود. سفتی صبحگاهی مفاصل و التهاب آنها همراه با درد از جمله علائم بیماران است که با مصرف اسیدهای چرب ضروری به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. بیماران مبتلا به بیماری های التهابی باید اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 را از طریق منابع طبیعی به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

خشکی پوست:

بدون شک یکی از شایع ترین علائم بالینی کمبود اسیدهای چرب ضروری، خشکی پوست است. امگا 3 به جذب مواد مغذی به پوست کمک می کند و مواد زائد و مضر را از پوست دفع می کند. در نتیجه تامین امگا 3 مورد نیاز بدن سلامت و درخشندگی را به پوست باز می گرداند.

تولد زودرس:

اگرچه علل افزایش نرخ زایمان زودرس هنوز مشخص نیست، اما عواملی مانند سن مادر، سیگار کشیدن، استرس و سطوح پایین امگا 3 و امگا 6 در این زمینه موثر هستند. این نوع چربی ها در رشد واقعی جنین در دوران بارداری مفید بوده و باعث عملکرد صحیح سلول ها می شوند. چربی های ذکر شده به همراه ویتامین D و کلسیم برای بارداری سالم ضروری هستند.

مشکلات قلبی:

خوردن غذاهای غنی از امگا 6 مانند دانه ها، روغن آفتابگردان و میوه های خشک اثر محافظتی باورنکردنی بر قلب دارد. این چربی ها علاوه بر افزایش سطح انرژی، کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش می دهند. از سوی دیگر، اسیدهای چرب امگا 3 خطر ترومبوز و تصلب شرایین را کاهش داده و به کاهش التهاب کمک می کند.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

یک برنامه غذایی دریافت کنید