گوشت گاو در مقابل مرغ – کدام پروتئین برای عضله سازی بهتر است؟

همانطور که همه ما می دانیم سینه مرغ یک عضله ساز آزمایش شده و واقعی است که توسط بسیاری از رقبای حرفه ای تناسب اندام، بدنساز و فیگور در سراسر جهان استفاده می شود. با این حال، گوشت گاو (مخصوصاً گوشت گاو تغذیه شده با علف) فواید زیادی برای عضله سازی دارد، همانطور که بسیاری از بدنسازان حرفه ای برنده مسابقات گذشته بودند. در واقع، دلایل زیادی وجود دارد که چرا گوشت گاو حتی ممکن است پروتئین عضله ساز برتر در مقایسه با مرغ باشد! بیا یک نگاهی بیندازیم…

در حالی که به نظر می رسد اکثر بدنسازان و بسیاری از علاقه مندان به تناسب اندام فکر می کنند که بیشتر وعده های غذایی آنها باید حول محور سینه مرغ خسته کننده یا کنسرو ماهی تن باشد، ممکن است منبع مهمی از تغذیه حیاتی برای ساختن بدنی لاغرتر، سالم تر و قوی تر را از دست بدهند. گوشت گاو با کیفیت خوب یکی از مزایای سینه مرغ این است که یک منبع پروتئین بدون چربی با کیفیت بالا است که برای ایده های وعده غذایی بسیار متنوع است.

با این حال، گوشت گاو (گوشت گاو ارگانیک با علف با کیفیت خوب) مزایای تغذیه‌ای بالقوه متنوع‌تری نسبت به مرغ دارد. همانطور که در عرض یک دقیقه خواهید دید، گوشت گاو از گاوهای آزاد که علف می خورند حتی می تواند نوع خاصی از چربی را فراهم کند که در واقع به شما کمک می کند عضله بسازید و چربی بدن را از دست بدهید.

گوشت گاو حاوی سطوح بالایی از کراتین، مواد معدنی و ویتامین‌های B است که به تولید گلبول‌های قرمز خون و متابولیسم پروتئین کمک می‌کند – همه اینها به ساخت بافت عضلانی بدون چربی کمک می‌کنند. گوشت گاو همچنین می تواند به شما در شکستن روال رژیم غذایی مرغ یا ماهی کمک کند. فقط انتخاب برش های مناسب برای شما مهم است.

برش های “گرد” کم چرب ترین برش های گوشت گاو موجود است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که وقتی از گوشت گاو GF به جای گوشت گاو تغذیه شده با دانه استفاده می کنید، محتوای چربی آنقدر مهم نیست (اکثر فروشگاه های مواد غذایی گوشت گاو تغذیه شده با غلات را حمل می کنند). این به این دلیل است که چربی های گوشت های تغذیه شده با علف برای شما سالم تر از گوشت های تغذیه شده با غلات است.

به عنوان مثال، محتوای اسید چرب امگا 3 گوشت گاو تغذیه شده با علف چند برابر بیشتر از گوشت گاو تغذیه شده با غلات است. و همه ما می دانیم که نسبت امگا 3 به امگا 6 در رژیم غذایی شما بسیار مهم است. گوشت گاو به شما کمک می کند تا تعادل چربی را در رژیم غذایی خود بهبود بخشید. علاوه بر این، یک چربی سالم به نام اسید لینولئیک مزدوج موجود در گوشت گاو تغذیه شده با علف می تواند به ساخت توده عضلانی و کاهش چربی بدن کمک کند (و حتی شواهدی از مزایای احتمالی کاهش خطر سرطان CLA وجود دارد).

بنابراین مهم است که بدانیم چربی سالم موجود در گوشت گاو تغذیه شده با علف در واقع می تواند آزادسازی چربی ذخیره شده در بدن را تحریک کرده و سطح قدرت را افزایش دهد. همه اینها علاوه بر این واقعیت است که گوشت گاو تغذیه شده با علف یکی از با کیفیت ترین منابع پروتئینی است که احتمالاً می توانید آن را با فراهمی زیستی بسیار بالا در بدن بخورید.

اینها تنها بخشی از مزایایی است که بسیاری از افراد را به سمت این غذای عضلانی عالی می کشاند. بنابراین از قرار دادن تنوع در رژیم غذایی بدنسازی خود نترسید و از گوشت گاو تغذیه شده با علف به عنوان یکی از بهترین منابع پروتئین و سالم ترین گوشت های موجود استفاده کنید.