یک فنجان زغال اخته روزانه برای بهبود شناخت یافت شد


زغال اخته می تواند عملکرد شناختی را در چند ساعت پس از مصرف به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

هنگامی که در ادبیات پزشکی برای مطالعات روی انواع توت ها جستجو می کنید، مقالاتی مانند این ظاهر می شود: “یک کودک 3 هفته ای با راش “مفین بلوبری” ایزوله.” یا، تصاویری از زبان‌های توت‌فرنگی را می‌بینید یا در مورد راهی برای توصیف ظاهر مدفوع مطالعه می‌کنید، اگرچه «مدفوع واقعاً شبیه ژله توت فرنگی» چندان رایج نیست. رابطه عاشقانه آسیب شناسان با اصطلاحات غذایی چیست؟ بدترین ممکن است روشی باشد که عفونت قفسه سینه آمیب را توصیف می کند – “برداشتن چرک شبیه سس آنچوی”، که حتی بدون وجود چرک هم بد به نظر می رسد.

مطالعات واقعی در مورد مکمل های توت وجود دارد، مانند اینکه چگونه می توانند اثرات منفی رژیم غذایی با چربی اشباع بالا بر مغز و رفتار را کاهش دهند، اما این مورد به ویژه در موش ها بود. شاید یک راه بهتر برای کاهش این مشکل این باشد که در وهله اول به موش حیوان خانگی خود یک چوب کره ندهید.

سپس، مطالعاتی در مورد مکمل های غذایی مبتنی بر توت اختصاصی وجود دارد که ادعا می شود عملکرد شناختی را بهبود می بخشد. در ساعت 1:11 در ویدیوی من جمعه فلش بک: فواید زغال اخته برای مغز و در زیر، می‌توانید ببینید که چگونه گروه مکمل نسبت به گروه دارونما افزایش شدیدتری در عملکرد شناختی دارند. چشمگیر به نظر می رسد، درست است؟ آه، اما کلاه های قدیمی فوراً این را به عنوان ترفندی بی انتها که در کلاسیک دهه 1950 ارائه شده است، تشخیص می دهند. چگونه با آمار دروغ بگوییم. اگر به نمودار دقت کنید، متوجه می شوید که محور Y از صفر شروع نمی شود. این برای باد کردن ظاهر است. وقتی نمودار را تصحیح می‌کنید و آن محور را از صفر شروع می‌کنید، می‌بینید که اثر چندان چشمگیر به نظر نمی‌رسد.

مطالعاتی در مورد انواع توت‌ها بر روی انسان‌های واقعی وجود دارد، اما زمانی که آنها توسط گروه‌های تجاری صنعت توت تامین می‌شوند، مطالعاتی مانند این دریافت می‌کنید: «یک میان وعده بعد از ظهر از توت‌ها در مقایسه با یک میان‌وعده شیرینی‌ای انرژی‌زا انرژی دریافتی بعدی را کاهش می‌دهد.» عالی به نظر می رسد، اما “شیرینی ایزوانرژیک” چیست؟ آب نبات. محققان توت فرنگی، تمشک، شاه توت و زغال اخته را با تعداد انگشت شماری از نوزادان ژله ای مقایسه کردند که درست مانند خرس های آدامسی پوشیده شده هستند. آیا انواع توت ها آنقدر کم هستند که مجبور شوید آنها را با آب نبات مقایسه کنید تا خوب به نظر برسند؟

شاید به خاطر داشته باشید که قبلاً در مورد آن مطالعه معروف هاروارد صحبت کرده بودم که در آن به نظر می رسید خوردن توت ها پیری مغز را تا دو سال و نیم به تاخیر می اندازد. با این حال، تا زمانی که آن را آزمایش نکنید، نمی دانید علت و معلولی است یا خیر. محققان دریافتند که “مکمل زغال اخته حافظه را در بزرگسالان مسن بهبود می بخشد” تنها در مدت 12 هفته، اما این به آن ها تا 6 فنجان زغال اخته وحشی در روز می خورد. اکنون، این یک مطالعه آزمایشی اثبات مفهوم بود فقط برای اینکه ببینیم آیا آنها می توانند تأثیری داشته باشند یا خیر. ما فقط هیچ مطالعه ای با دوزهای واقعی تر نداشتیم… تا به حال.

فقط یک فنجان زغال اخته در روز چطور؟ محققان دریافتند که “افزودن مقادیری از بلوبری که به راحتی قابل دستیابی است به رژیم غذایی افراد مسن می تواند برخی از جنبه های شناختی مانند حافظه بلند مدت را بهبود بخشد.” از نظر تعداد خطا، گروه دارونما بدتر شد و گروه بلوبری بهتر شد، همانطور که در زیر و در ساعت 3:03 در من مشاهده می کنید. ویدئو.

حتی می‌توانید با استفاده از فناوری اسکن مغزی فانتزی، بهبودهای شناختی را با افزایش فعال‌سازی مغز مرتبط کنید تا در واقع جریان خون بهبود یافته در همان مناطق مغز ناشی از مصرف بلوبری را تجسم کنید.

در بچه ها هم جواب میده؟ خوب، «درمان‌های زغال اخته تأثیرات مثبتی بر شناخت هم در حیوانات و هم در انسان‌های بالغ نشان داده‌اند»، اما آیا این فواید به کودکان یعنی کودکان انسان منتقل می‌شود؟ محققان یک مطالعه تصادفی، دوسوکور و کنترل شده با دارونما را گردآوری کردند که در آن حدود یک فنجان زغال اخته را با دو فنجان مقایسه کردند و اصلاً زغال اخته نداشتند. چه چیزی پیدا کردند؟ مهمتر از همه، عملکرد شناختی در تمام معیارها بهبود یافته است، و هر چه تعداد توت ها بیشتر باشد، بهتر است. این هم بعد از 12 هفته خوردن توت نبود، بلکه در عرض چند ساعت فقط یک وعده غذایی با زغال اخته بود. به نظر می رسد که ما باید بلوبری را به صبحانه اضافه کنیم، به خصوص در روزهایی که فرزندانمان امتحان دارند.

یه لحظه صبر کن سالم و خوشمزه – لذیذ؟ این همان چیزی است که گیاهخواری به آن نیاز دارد.