رژیم کتوژنیک چیست؟

دلیل اصلی این حالات این است که بدن سوزاندن چربی را جایگزین سوزاندن قند میکند و همین انتقال کافی است تا فرد چند روز احساس برنامه رژیم کتوژنیک در کتوز خستگی مفرط کند. چربی ها باید جایگزین کربوهیدرات ها شوند و به طور کلی ۷۵ درصد از کالری مصرفی روزانه را تشکیل دهند. اولین اصل برای وارد شدن به حالت کتوزیس این هست که بدن هیچ منبع انرژی جز چربی ها نداشته باشه. دلیل این موضوع هم استفاده از غذاهای چرب هست که میتونه برای این دسته از افراد مشکل ساز باشه. اما در رژیم کتوژنیک این موضوع دقیقا برعکس هستش.

رژیم کتوژنیک ۱ درمان پیشنهادی برای والدین نیست که نمی خواهند به روش های معمول پزشکی نظیره دارو درمانی و جراحی به مقابله با تشنج کودکان شان بپردازند. برای اینکه بدن بتواند از چربی های ذخیره شده به عنوان منبع انرژی استفاده کند باید مصرف کربوهیدرات محدود شود. این رژیم ادعا میکند که میتواند به کاهش وزن نیم کیلوگرم در روز کمک کند و در عین حال انرژی و تمرکز را افزایش دهد.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

روغن MCT به تأمین انرژی و افزایش سطح کتونها کمک میکند. درواقع کربوهیدرات ها هستند که وظیفه اصلی تأمین انرژی مورد نیاز بدن، برای سوخت و ساز را بر عهده دارند. هرچه انسولین پایینتر باشد انرژی کمتری به شکل چربی ذخیره میشود و شما قادر به مصرف ذخایر چربی به عنوان منبع انرژی هستید. این کاهش مصرف کربوهیدرات باعث میشود که بدن شما انرژی روزانه خود را به جای گلوکز که با عنوان کتوز شناخته می شود از چربی های ذخیره شده تامین نماید.

رژیم های غذایی دیگری نیز وجود دارد که بسیار سخت تر از این رژیم است و منجر به کاهش وزن بیشتری میشود. رژیم غذایی کتوژنیک به شما کمک می کند تا تمام چربی اضافی ذخیره شده در طول سال های متمادی را از دست بدهید. زمانی که بدن شما از ذخیره گلیکوژن خلاص میشه، دنبال شکل های دیگه ی سوخت میگرده تا از طریق تولید کتوز و آب کردن چربی های انبار شده، انرژی لازمش رو (در رژیم کتوژنیک) به دست بیاره. توی این بخش یک نمونه دیگه براتون قرار داده شده، با این تفاوت که این رژیم 14 روزه هستش.

نظرات درباره رژیم کتوژنیک

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

رژیم کتوژنیک برای بلغمی ها

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

توی بخش قصد داریم تا یک برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری ( یک هفته ای ) رو براتون قرار بدیم. در قسمت قبل نمونه برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری در 7 روز براتون قرار داده شد. به همین خاطره که افراد در مدت زمان 21 روز بین 7 تا 10 کیلوگرم وزن و تا 2 سایز رو کم میکنن. درشت مغذیهای رژیم غذایی به حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد چربی، ۳۰ تا ۳۵ درصد پروتئین و ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات تقسیم میشوند. در این بخش لیست کاملی از غذاهایی که مجاز به مصرف اونها در رژیم غذایی کتوژنیک نیستین قرار داده شده.

در ادامه برای شما لینک دانلود رایگان کتابچه رژیم کتوژنیک زیبیتو قرار داده شده که میتونید اون رو مطالعه کنید. شما توی رژیم کتوژنیک با کربوهیدرات کم، به نمک بیشتری نیاز دارین. اگر هم دوست دارین خیلی سریع این از رژیم لاغری کتوژنیک برای کاهش وزن استفاده کنید، پیشنهاد ما استفاده از یک مرجع درست برای دریافت رژیم هست. در صورتی که تمایل به استفاده از برنامه کتوژنیک با غذاها و ذائقه ایرانی رو دارین پیشنهاد میکنم سری به صفحه رژیم Z217 بزنید.

درباره رژیم کتوژنیک

در نگاه اول ممکنه با مطالعه مطالب مربوط به رژیم کتوژنیک احساس کنید استفاده از این رژیم خیلی سخت و آزار دهندس. • ابتلا به بیماریهایی مثل فشار خون بالا، گرفتگی و سختی عروق، سکته قلبی و سایر بیماریهای مربوط به قلب کمتر میشود. دلیلش هم اینه که هورمون استرس باعث بالا رفتن سطح قند خون شما میشه. اگر شما هم بهتازگی تصمیم گرفتهاید این رژیم را برای کاهش وزن امتحان کنید اما از جزئیات و نکات مهم آن بی خبر هستید، حتما تا انتهای مقاله با آرتابالانس همراه باشید.

[catlist name= post_type=”post”]

فروشگاه کتوژنیک

این برای اطمینان از این است که فرد رژیم غذایی بی خطر با بیشترین مزایا را کسب می کند. اگر شما به دنبال کسب اطلاعاتی درباره رژیم های غذایی و کاهش وزن باشید، مطمئناً درباره رژیم غذایی کتوژنیک برای لاغری یا “کتو” مطالبی را شنیده اید. نسخه های اصلاح شده رژیم ممکن است برای بزرگسالان و نوجوانان مناسب تر باشد. توجه به این نکته ضروری است که یک پزشک متخصص باید به کسی که از رژیم کتوژنیک استفاده می کند نظارت داشته تا به بهبود صرع کمک کند.

به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان تغذیه نگران افرادی هستند که از رژیم کتوژنیک استفاده میکنند ، خصوصاً افرادی که بدون راهنمایی پزشک یا متخصص تغذیه آن را امتحان می کنند. اما اگر جزو این دسته از افراد نیستین و از نظر سلامتی عمومی بدن مشکل خاصی ندارین میتونید از این رژیم استفاده کنید. برای خارج شدن از این رژیم، باید آرام آرام پیش روید. خون حالت اسیدی پیدا کرده و کلیه ها برای دفع مواد زاید تولید شده ، دفع ادرار را افزایش می دهند و به اعتقاد برخی محققان، حتی تا ۲ گالن (حدود ۷.۵ لیتر) مایعات طی هفته اول رعایت این رژیم ها، می تواند از بدن دفع شود و وزن کاهش یابد؛ و اینگونه است که استفاده کنندگان این رژیم ها (کم کربوهیدرات، کتوژنیک) فریب خورده و علاوه بر تداوم رژیم، آن را به سایرین نیز پیشنهاد می کنند..

رژیم کتون بر روی درصد بالایی از افراد جواب میدهد زیرا که عوامل کلیدی افزایش وزن را نشانه میگیرد. سپس میزان کلی چربی، پروتئین و قند روزانه را مابین وعدههای غذایی پخش میکنند. اما در صورتی که آگاهی داشته باشید با خوردن مواد غذایی سرشار از پتاسیم، منیزیم، سدیم و نوشیدن آب کافی می توانید به تسکین علائم آنفولانزای کتو کمک کنید. رژیم کتوژنیک هدفمند : برای مثال، می توانید کربوهیدرات ها را فقط در طول زمان تمرین خود مصرف داشته باشید. به همین دلیله که خیلی ها سر خود عمل میکنن و درنهایت نتیجه نمیگیرن. This da ta w​as cre᠎ated ​with t he help  of G SA Con tent Ge᠎ne ra tor DEMO​!

در مطلب مکمل های رژیم کتوژنیک توضیح دادهایم که چه مکمل هایی باید استفاده کرد. پلی فنول: ترکیبات گیاهی هستند که با کاهش التهاب و بهبود عملکرد شریان های خونی از سلامت قلب بیشتر محافظت می کند. این برنامه بیشتر بر اساس غذاهای خارجی و طبق اصولی آورده شده که در منابع ( وب سایت ها و کتاب ها ) انگلیسی زبان وجود داره. با کاهش مصرف کربوهیدرات، مولکول های کتوز در کبد تولید شده و بدن مجبور می شود از چربی ها به عنوان یک منبع سوخت جایگزین استفاده کند.

برنامه غذای کتوژنیک

کتوز در دوره های روزه نیز رخ می دهد. در صورتی هم که به کاهش وزن بیشتری نیاز داشته باشین میتونید دوره های 21 رژیم رو تا رسیدن به وزن و استایل ایده آلتون ادامه بدین. اگر در حال حاضر توی دوره ای از زندگیتون هستید که مجبورین استرس بالایی رو تحمل کنید، شروع برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری اصلا پیشنهاد نمیشه. در مورد استرس و تاثیری که روی جلوگیری از ورود به حالت کتوزیس میزاره هم توی مورد قبلی توضیح داده شد. بنابراین، مردم می توانند با مصرف عصاره بادمجان به طور منظم از برخی بیماری های لاعلاج جلوگیری کنند.

بهترین غذاهای کتوژنیک

[arpw limit=”10″]

البته نمونه رژیم های کتوژنیک در سایت های مختلف کم نیستند. این مقاله نمونه رژیم کتوژنیک برای لاغری را به شما معرفی می کند و یک رژیم غذایی یک هفته ای را متناسب با شرایطتان به شما ارائه می دهد. لازمه که این رو گوشزد کنیم که اگر اصول رعایت نشه نمیشه اسم هر برنامه غذایی که توش کربوهیدرات محدود شده باشه رو رژیم کتوژنیک بزاریم. مشاهده این برنامه، درصورتی که تمایل داشته باشید خودتون رژیم کتوژنیک رو تنظیم کنید، میتونه مفید باشه.

اگر قرار باشه شما نقش کارشناس رو بازی کنید و خودتون رژیم رو تنظیم کنید دقیقا همین اتفاق میوفته. شما میتونید برنامه سبک و سنگین ورزش خودتون رو به طور یک روز در میون تنظیم کنید. محققان دریافته اند که مصرف مکمل اسپیرولینا به طور قابل توجهی کلسترول LDL را در خون کاهش می دهد. اول از همه باید بگوییم شما باید همه قوانین این رژیم را انجام دهید! اما نکته اصلی اینجاست که هدف شما از این موضوع چیه؟

دلیل این موضوع به هم خوردن تعادل آب و مواد معدنیه. این موضوع در مورد رژیم کتوژنیک هم صدق میکنه. این نکات برای افرادی که قصد دارن اطلاعاتشون در این مورد بیشتر بشه میتونه خیلی مفید باشه. دربخش بعدی در مورد این که ورزش کردن چقدر میتونه به کاهش وزن شما در کنار رژیم کمک کنه، توضیح دادیم. ما در کنار شما هستیم تا اعتماد به نفستون رو به بالاتری حد ممکن برسونیم. رژیم کتوژنیک استاندارد: ابتدایی ترین و رایج ترین نسخه، نسبت کلان برای این رژیم معمولاً 55٪ تا 60٪ چربی، 30٪ تا 35٪ پروتئین، و 5٪ تا 10٪ کربوهیدرات است.