10 بهترین غذای چربی سوزی شکم را بشناسید


غذاهای چربی سوز شکم

یکی از بدترین اشکال چاقی که بیشتر افراد از آن رنج می برند، چاقی شکمی است. وجود چربی در اطراف شکم باعث می شود که جذابیت و تناسب اندام کلی مختل شود. راه های مختلفی برای کاهش سایز شکم وجود دارد. راهکارهایی مانند رژیم های سخت یا رژیم غذایی اولیه که توسط پزشک تنظیم می شود، ورزش، جراحی و بسیاری راهکارهای غلط و درست دیگر برای کاهش سایز شکم وجود دارد. اما برای اینکه بتوانید کمر باریکی داشته باشید یکی از راه حل ها کمک گرفتن از غذاهای چربی سوز شکم است.

غذاهای چربی سوز شکم

شما می توانید از این غذاها برای کاهش چربی شکم برای پیشگیری از بیماری هایی مانند فشار خون بالا، دیابت، بیماری های کبدی و قلبی استفاده کنید. اما قبل از اینکه با آنها آشنا شوید، به خاطر داشته باشید که این دسته از غذاها به تنهایی نمی توانند شما را به سمت کاهش وزن و لاغری سوق دهند. در عوض بهتر است در کنار تغذیه مناسب و برنامه ورزشی مناسب از آنها کمک بگیرید.
در ادامه این مقاله از کوییک فیت همراه باشید تا بهترین غذاهای چربی سوز شکم را به شما معرفی کنیم.

مقالات پیشنهادی مرتبط با غذاهای چربی سوز شکم

1. کرفس; یکی از بهترین مواد غذایی برای چربی سوزی شکم

کرفس نوعی سبزی است که فیبر و آب زیادی به بدن می رساند که از بروز یبوست در بدن جلوگیری می کند. اگر آن را به صورت خام مصرف کنید، خواص آنتی اکسیدانی بیشتری در بدن خواهید داشت.

غذاهای چربی سوز شکم

تا بتواند:
ابتدا چربی سوزی خود را افزایش دهید.
دوم، کالری کمتری بسوزانید و احساس سیری بیشتری کنید.
سوما خواص آنتی اکسیدانی دارد.
باید کرفس بخوری این به شما کمک می کند تا مقدار مناسبی از کلسیم و ویتامین C را وارد بدن خود کنید. به عبارت دیگر، علاوه بر کاهش وزن و افزایش چربی شکم، مقادیر فراوانی ویتامین و مواد معدنی را نیز در اختیار بدن قرار داده اید.

چگونه از کرفس برای افزایش چربی سوزی استفاده کنیم؟

برای اینکه بتوانید از این ماده غذایی برای سوزاندن چربی های شکم و پاکسازی دستگاه گوارش خود استفاده کنید، باید قبل از ناهار و شام نصف لیوان آب کرفس بنوشید. البته بهتر است برای تهیه سالاد و غذاهای مختلف از کرفس استفاده کنید.

2. گوشت بدون چربی; راهی برای جلوگیری از پرخوری

غذاهای چربی سوز شکم

یکی از بهترین چربی سوزهای شکم گوشت قرمز است. گوشت قرمز به دلیل داشتن پروتئین بالا به کالری بیشتری برای هضم نیاز دارد. بهتر است روزانه گوشت قرمز بدون چربی مصرف کنید. نیازی به مصرف زیاد ندارید. فقط یک یا دو قوطی گوشت قرمز در وعده های غذایی اصلی بخورید.
گوشت قرمز به دلیل دیر هضم بودن باعث می شود کمتر احساس گرسنگی کنید و کمتر در معرض پرخوری قرار بگیرید. این راه حل به شما در روند کاهش سایز شکم کمک می کند.

سایر منابع پروتئین

یکی از گزینه های عالی که اسیدهای آمینه زیادی نیز برای بدن دارد و می تواند در روند کاهش سایز شکم به شما کمک کند، گوشت بوقلمون است. سعی کنید سینه بوقلمون را بدون پوست درست کنید و کباب کنید، بخارپز یا کباب کنید. به این ترتیب کالری اضافی نمی سوزانید.

ماهی یکی دیگر از بهترین منابع پروتئین برای تقویت چربی شکم است. سرشار از امگا 3 است و فرآیندهای شیمیایی را که باعث استرس و چاقی شکمی می شود، مهار می کند.

3. سرکه; راهی برای افزایش سریع چربی سوزی

طبق تحقیقات، افرادی که اضافه وزن دارند و روزانه 2 قاشق غذاخوری سرکه می خورند در مقایسه با افرادی که شرایط مشابهی دارند، کاهش وزن قابل توجهی دارند. سرکه را با سالاد سرو کنید تا نه تنها احساس سیری کنید، بلکه متوجه کاهش قابل توجه سایز شکم شوید.
سرکه حاوی اسید استیک است که برای افزایش چربی سوزی پروتئین تولید می کند.

4. تخم مرغ؛ منبع پروتئین برای کاهش وزن

یکی از منابع عالی پروتئین تخم مرغ است.
تخم مرغ سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. ویتامین B12 یکی از ترکیبات موجود در تخم مرغ است که تاثیر زیادی در چربی سوزی دارد. افرادی که هوس خوردن تخم مرغ برای صبحانه می کنند نسبت به افرادی که هوس مربا یا سایر شیرینی ها برای صبحانه می کنند وزن بیشتری از دست می دهند. اندازه شکم را سریعتر کاهش می دهند.
البته اگر کلسترول بالایی دارید بهتر است با پزشک مشورت کنید تا بیش از یک عدد تخم مرغ در روز مصرف کنید.

5. سبزیجات; راهی برای سیر شدن و دریافت فیبر بیشتر

غذاهای چربی سوز شکم

اگر می خواهید ویتامین ها و مواد معدنی را به بدن خود برسانید، باید سبزیجات بخورید. سبزیجات سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. آنها حتی فیبر زیادی دارند که می تواند عملکرد گوارش شما را بهبود بخشد.
گزینه هایی مانند کلم بروکلی و اسفناج فیبر بالایی دارند اما کالری کمی دارند. می توانید از آنها برای تهیه سالاد استفاده کنید تا کالری کمتری بسوزانید. آنها حتی از پرخوری در وعده های غذایی اصلی جلوگیری می کنند.

6. فلفل قرمز؛ لاغری با غذاهای تند

غذاهای چربی سوز شکم

طبق تحقیقات، افرادی که بتاکاروتن و لیکوپن بیشتری دریافت می کنند، چربی شکمی کمتری خواهند داشت و کمر باریک تری خواهند داشت. فلفل قرمز یکی از بهترین چربی سوزهای شکم است. بتاکاروتن و لیکوپن دو ترکیب آنتی اکسیدانی بسیار قوی هستند. آنها به حذف ترکیباتی که باعث ذخیره چربی در بدن می شوند کمک می کنند.
فلفل قرمز همچنین سرشار از ویتامین C است که گزینه بسیار مهمی برای افزایش چربی سوزی است.

7. سیب; میوه های ضروری برای چربی سوزی

یکی دیگر از چربی سوزهای شکم سیب است.
سیب خواص زیادی دارد. حاوی ترکیبات بسیار مفیدی مانند فلاونوئیدها، بتاکاروتن، فیبر غذایی و فیتواسترول ها است. این ترکیبات برای جلوگیری از پرخوری باعث سیری بیشتر در بدن می شوند.

طبق تحقیقات، زنانی که روزانه 3 یا بیشتر سیب می‌خورند، نسبت به زنانی که سیب نمی‌خورند، وزن بیشتری از دست می‌دهند. همچنین اسید پکتین موجود در سیب می تواند تاثیر زیادی در کاهش وزن داشته باشد. هنگامی که پکتین وارد معده می شود، یک ترکیب ژله مانند ایجاد می کند تا کلسترول و چربی را از بدن خارج کند.

8. شکلات تلخ; چربی سوز خوشمزه

غذاهای چربی سوز شکم

گزینه دیگری که می تواند در افزایش چربی سوزی بسیار موثر باشد، شکلات تلخ است.
این غذای چربی سوز خوشمزه مقدار زیادی روی یا روی به بدن می رساند. روی به گردش بهتر لپتین در بدن کمک می کند. در نتیجه افزایش چربی سوزی، کاهش ذخیره چربی و کاهش اشتها. با این کار چربی های شکم سریعتر از بین می رود. برای کاهش چربی سوزی می توانید روزانه مقداری شکلات تلخ بخورید. اما بهتر است انواع کم چرب را انتخاب کنید.

9. روغن زیتون; در کاهش چربی بدن موثر است

چربی های مفید به جذب ویتامین های محلول در چربی کمک می کنند. یکی از بهترین غذاها برای از بین بردن چربی های خوب روغن زیتون است. چربی های مفید به کاهش کلسترول بد بدن و کاهش اشتها کمک می کنند. اما به هیچ وجه نمی خواهم این را به مادر بگویم که غیرفعال باشد.

10. هندوانه; چربی سوز کم کالری

هندوانه یکی دیگر از بهترین مواد غذایی برای چربی سوزی شکم است. خواص زیادی برای بدن دارد. بیش از 90 درصد این میوه از آب تشکیل شده است. وقتی هندوانه را قبل از غذای اصلی خود می خورید، بدون مصرف کالری اضافی شکم خود را پر می کنید.

هندوانه به شما کمک می کند احساس سیری بیشتری داشته باشید. از تجمع آب اضافی در بدن جلوگیری می کند. اگر می خواهید ویتامین C و B1، B6 و مواد معدنی مانند منیزیم و پتاسیم دریافت کنید، حتما هندوانه بخورید. این میوه بسیار کم کالری است و باعث سیری بیشتر شما می شود.
اگر روزی دو لیوان آب هندوانه بنوشید، بدون از دست دادن حجم عضلانی، در عرض دو ماه وزن کم خواهید کرد.

مقالات پیشنهادی مرتبط با غذاهای چربی سوز شکم

پیشنهاد شما چیست؟

در این مقاله به 10 مورد از بهترین مواد غذایی چربی سوز شکم اشاره کردیم. حتی اگر این غذاها در حد اعتدال مصرف نشوند، می توانند منجر به افزایش وزن شوند. بنابراین سعی کنید از آنها در رژیم غذایی خود به میزان متعادل استفاده کنید.
در قسمت نظرات، حتما توصیه های تغذیه ای یا غذاهایی که به چربی سوزی کمک می کنند را با ما و سایر همراهان QuickFit در میان بگذارید. حتی بگویید از کدام غذاها برای کاهش وزن و نتیجه گرفتن استفاده کرده اید.