11 میوه کم قند که خوشمزه و سرشار از مواد مغذی هستند


11 میوه کم قند که خوشمزه و سرشار از مواد مغذی هستند

اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی ها به اندازه کافی میوه نمی خورند. با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، تنها 12 درصد از بزرگسالان مقدار توصیه شده روزانه را مصرف می کنند.

میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان ها، فیتوکمیکال ها، ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند. برخی از میوه ها مانند زغال اخته می توانند به بهبود سلامت مغز و قلب و کاهش خطر ابتلا به بیماری های دیگر مانند سرطان کمک کنند.

یکی از دلایلی که ممکن است برخی از میوه ها اجتناب کنند این است که می ترسند قند موجود در میوه بر سلامت آنها تأثیر منفی بگذارد. برخلاف شکر اضافه شده در غذاهای بسیار فرآوری شده، قند موجود در میوه به طور طبیعی وجود دارد و جای نگرانی نیست. با این حال، اگر دیابت دارید یا می‌خواهید افزایش قند خون را به حداقل برسانید، دانستن اینکه کدام میوه‌ها قند پایینی دارند می‌تواند مفید باشد تا بتوانید از مزایای تغذیه‌ای آن‌ها بدون افزایش قند خون لذت ببرید.

برای این منظور، 11 میوه فهرست شده در زیر، همگی قند کمی دارند و در عین حال سرشار از مواد مغذی هستند.

انجیر یک میوه کم قند عالی است که می توانید آن را به لیست خرید خود اضافه کنید. انجیر سرشار از فیبر، کلسیم و پتاسیم است. برای شیرینی بیشتر، دارچین را روی آن بپاشید و همچنین سطح قند خون را ثابت نگه می دارد.

کیوی یکی دیگر از میوه های کم قند است که بهتر است در رژیم غذایی خود قرار دهید. یکی از فواید کیوی این است که سرشار از ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند، به خصوص در حال حاضر با ویروس کرونا.

اگر اهل کیوی نیستید، اما می خواهید میوه ای کم قند که از سیستم ایمنی بدن شما حمایت کند، نارنگی را توصیه می کنیم. برخی از نارنگی‌های کنسرو شده ممکن است سرشار از شکر باشند، بنابراین اگر تازه آن‌ها را نمی‌خرید، حتماً فهرست مواد تشکیل دهنده کمپوت روسی را بخوانید.

یکی دیگر از میوه های کم قند زردآلو است، میوه ای که اغلب دست کم گرفته می شود. آنها نه تنها قند کمی دارند، بلکه سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان ها و ویتامین A هستند که به طور مستقیم از سلامت چشم حمایت می کنند. آنها را به ماست یا بلغور جو دوسر اضافه کنید یا در سالاد قرار دهید.

زغال اخته یکی دیگر از میوه هایی است که قند کمی دارد اما سرشار از مواد مغذی است. آنها به خصوص سرشار از آنتی اکسیدان هستند که برای قلب و مغز مفید هستند. زغال اخته ممکن است کوچک باشد، اما فواید آن بسیار زیاد است.

اگر تا به حال گوجی بری را امتحان نکرده اید، بهتر است آن را امتحان کنید. این توت ها به طور علمی به کاهش التهاب کمک می کنند. گوجی بری طعم کمی ترش دارد و می تواند به سالادها و کاسه های غلات طعم بدهد.

یکی از فواید تمشک این است که سرشار از پتاسیم است که از سلامت قلب و عروق حمایت می کند. آنها همچنین حاوی منگنز هستند که به ثابت نگه داشتن سطح قند خون کمک می کند.

سیب و کره بادام زمینی یک میان وعده سیر کننده و کم قند هستند. خود سیب قند کمی دارد و فیبر و پروتئین موجود در کره آجیل نیز به ثابت نگه داشتن سطح قند خون کمک می کند.

مطالعات علمی نشان داده است که خوردن گیلاس بعد از ورزش می تواند به ریکاوری عضلات کمک کند و همچنین می تواند به استقامت کمک کند. این به این دلیل است که آنها سرشار از پلی فنول هستند، نوعی آنتی اکسیدان که به جریان خون کمک می کند.

هندوانه دارای محتوای آب بالایی است که آن را به میوه ای فوق العاده آبرسان تبدیل می کند. یک فنجان هندوانه فقط نه گرم شکر دارد. این میوه همچنین حاوی کلسیم، منیزیم و پتاسیم است.

معمولاً ریواس را فقط در پای ها می شناسند، اما راه های زیادی برای لذت بردن از این میوه کم قند وجود دارد. مخلوط کردن آن در کباب، سالاد یا مخلوط کردن آن با ماست یکی از مواردی است که باید امتحان کنید. وقتی این کار را انجام دهید، از مواد مغذی آن، که شامل ویتامین K (مفید برای سلامت استخوان)، فیبر و آنتی اکسیدان ها است، بهره مند می شوید.

ترکیب میوه ها با غذاهای غنی از پروتئین به ثابت نگه داشتن سطح قند خون کمک می کند. اما اگر به دنبال میوه‌ای هستید که با خوردن آن به تنهایی قند خونتان را افزایش ندهد، لیست بالا شما را پوشش می‌دهد. آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید و از مزایای آن بهره مند شوید.