5 اشتباهی که اکثر مردم در رژیم دوکان مرتکب می شوند

رژیم دوکان یکی از رژیم‌های غذایی جدید است که سریع‌ترین رشد را دارد. با عجله افراد زیادی برای شروع و تجربه برنامه کاهش وزن سریع و گرسنگی کم، اشتباهات کمی در عجله آنها برای کاهش وزن ممکن است. در این مقاله، پنج اشتباه رایجی که هنگام تلاش برای انجام رژیم دوکان مرتکب می شوید را پوشش می دهم.

1. نخوردن به اندازه کافی و گرسنگی

افرادی که به رژیم های گرسنگی و کالری شماری عادت دارند، به سختی به این ایده عادت می کنند که رژیم دوکان به آنها اجازه می دهد تا هر اندازه که می خواهند غذا بخورند. این تصور غلط وجود دارد که برای کاهش وزن باید همیشه گرسنه باشید. بر این اساس، برخی از افرادی که تازه وارد رژیم دوکان شده اند، ناخودآگاه اندازه وعده های خود را کاهش می دهند تا احساس سیری نکنند و احساس کنند در حال رژیم گرفتن (و کاهش وزن) هستند. برای کاهش وزن لازم نیست همیشه گرسنه باشید! رژیم دوکان یک رژیم کم گرسنگی است. هنگام دنبال کردن این برنامه کاهش وزن، نباید احساس گرسنگی کنید. اگر گرسنه هستید، چیزی برای خوردن داشته باشید (اگر در لیست غذاهای مجاز است!)

2. تنوع بسیار کم در رژیم غذایی

اولین بار که رژیم دوکان را شروع می کنید، ممکن است لازم باشد چندین بار به کتاب رژیم دوکان مراجعه کنید. ناگفته نماند که باید به دقت بررسی کنید که کدام غذاها مجاز و کدام غیر مجاز هستند. ممکن است یک یا دو هفته طول بکشد تا لیست را حفظ کنید تا بتوانید رژیم دوکان را شروع کنید دوستانه وعده های غذایی با هم تبدیل به طبیعت دوم می شوند. برخی از مردم، هنگامی که غذای مورد علاقه خود را پیدا می کنند، به آن وعده غذایی می پردازند و فکر می کنند که راحت تر است فقط به چیزی که می دانند ایمن است و استفاده از آن آسان است، پایبند بمانند. نکته منفی این برنامه این است که زمان های غذا تکراری و کسل کننده است. راه حل غذایی که زمانی لذت بخش بود و مشتاقانه منتظرش بودیم، تبدیل به یک کار وحشتناک می شود. بنابراین، برای اینکه با دیدن سیخ های بوقلمون در سس تیکا و نعناع (مثلاً) سیر نشوید، برای آزمایش وقت بگذارید و به منوی رژیم غذایی دوکان خود اضافه کنید.

3. به پا گذاشتن روی ترازو ادامه دهید

کاهش وزن در رژیم دوکان، به ویژه در مرحله حمله، می تواند بسیار سریع باشد. کسانی که رژیم می گیرند وقتی روی ترازو می روند تا وزنشان را کاهش دهند، صدای انگیزشی خواهند داشت. با این حال، وزن در طول روز در نوسان است. ترازو می تواند کاهش هیجان انگیز چند پوندی را در صبح نشان دهد، اما می تواند نشان دهد که شما در واقع تا بعد از ظهر یک پوند وزن اضافه کرده اید! ممکن است یک روز وزن کم کنید و روزی دیگر چاق شوید. بی جهت آزاردهنده است.

شما همچنین باید در نظر داشته باشید که بیشتر ترازوهای خانگی ماشین های بسیار دقیقی نیستند. ترازو را کمی به چپ یا راست تغییر دهید و اگر روی آن قدم بگذارید احتمالاً نتیجه متفاوتی خواهید یافت.

وزن کشی نباید بیش از یک بار در هفته انجام شود. یک بار در ماه به نظر من بهتر است. کاهش وزن همیشه باید حداقل هفته به هفته، ترجیحا ماه به ماه بررسی شود. که مرا به اشتباه بعدی می رساند.

4. از لغزش های گاه به گاه بیش از حد استفاده کنید

خیلی آسان است که از رژیم غذایی خود خارج شوید و چیزی بخورید که نباید داشته باشید. یک نفر می تواند قبل از اینکه بدانید چه کار می کنید، یک بیسکویت به شما پیشنهاد دهد و بدون اینکه فکر کند دارید آن را می خورید. شما در موقعیتی هستید که امتناع از غذا یا نوشیدنی نامناسب و بی ادبانه است. همچنین لغزش های تصادفی جزئی با رژیم دوکان وجود دارد، به عنوان مثال. یادم می آید وقتی برای اولین بار در دوکان بودم، به طور تصادفی به جای بوقلمون کبابی یک بسته گوشت خوک کبابی برداشتم. چند دقیقه قبل از اینکه بتونم همه چیز رو در نظر بگیرم ویران شدم!

یک لغزش کوچک در رژیم دوکان چیزی نیست. تصور کنید روزی چند لیوان شراب بخورید. گستاخ، گستاخ، شراب در دوکان مجاز نیست. اما زیاده روی در این لغزش دیوانگی خواهد بود! فرض کنید کالری اضافی برای شراب 280 کیلو کالری بود. این 280 کیلوکالری است که مطمئناً نباید آن را می داشتید. اما به جای اینکه این را به عنوان 280 کالری اضافی برای روز در نظر بگیرید، آن را برای هفته اضافی در نظر بگیرید. این بدان معناست که این رسید منجر به مصرف 40 کیلوکالری اضافی در روز برای ماه بعد شده است.

بنابراین به جای اینکه وقت خود را صرف نگرانی در مورد نوشیدن آن لیوان های شراب و احساس ناراحتی کنید، به جای سوزاندن آن ۴۰ کیلو کالری اضافی هر روز به مدت یک ماه فکر کنید. خیلی سخت نخواهد بود! نوشیدن یک لیتر آب یخ تقریباً به همان اندازه می سوزاند (لازم نیست آن را یکباره بنوشید!) که بدن شما به سادگی با افزایش دمای آب کالری می سوزاند.

5. فکر کنید رژیم دوکان با جادو کار می کند

درک اینکه چرا بسیاری از مردم معتقدند رژیم دوکان با جادو کار می کند، سخت نیست. فقدان گرسنگی و کاهش وزن سریع آنقدر با هر رژیم دیگری متفاوت به نظر می رسد که به نظر می رسد ترکیبات غذایی مانند جادو عمل می کنند. برخی از افراد طوری در مورد رژیم غذایی صحبت می کنند که انگار شکمشان در کتری است و غذاهایی که می خورند مواد تشکیل دهنده یک معجون جادویی کاهش وزن است. آنها فکر می کنند اگر کار اشتباهی انجام دهند، زیاد بخورند یا این یا این یا خیلی کم یا آن، غذا یا نوشیدنی اشتباه بنوشند، طلسم شکسته می شود و کاهش وزن متوقف می شود!

این البته اینطور نیست. هیچ چیز جادویی در مورد نحوه عملکرد رژیم دوکان وجود ندارد. تمام آنچه اتفاق می افتد همان چیزی است که برای همه رژیم های غذایی موثر است. افرادی که رژیم دارند به سادگی کالری بیشتری نسبت به مصرف خود می سوزانند و کاهش وزن زمانی اتفاق می افتد که بدن آنها از چربی ذخیره شده برای انرژی استفاده کند. نکته مهم در مورد رژیم دوکان، این است که چرا بسیاری از مردم آن را ستایش می کنند، این است که کل فرآیند بسیار آسان تر و سریعتر از رژیم های دیگر است. منوهای پر پروتئین و کم کربوهیدرات Dukan به این معنی است که افراد به طور طبیعی کالری کمتری مصرف می کنند، زیرا آنها سریعتر احساس سیری می کنند و دیگر احساس گرسنگی نمی کنند یا هوس غذا نمی کنند. اگر غذای اشتباه بخورید یا غذای اشتباه بخورید، فقط کالری بیشتری در آن روز خورده اید، هیچ چیز خراب یا از بین نمی رود، تا زمانی که مستقیماً به برنامه برگردید، کاهش وزن مانند قبل ادامه خواهد داشت.