5 نکته مفید برای رژیم اسموتی سبز برای اولین بار

اگر این اولین باری است که رژیم اسموتی سبز را انتخاب می‌کنید، در اینجا چند نکته مفید وجود دارد که می‌توانید برای شروع کار از آنها پیروی کنید:

1. روز خود را با یک لیوان اسموتی سالم شروع کنید

چه ساعت ۶ صبح صبحانه می خورید و چه درست قبل از ظهر، روز خود را با یک لیوان اسموتی میوه و سبزیجات شروع کنید. این به این دلیل است که مواد مغذی موجود در اسموتی ها با معده خالی بهتر عمل می کنند. علاوه بر این، ویتامین ها و مواد معدنی در زمان گرسنگی سریعتر توسط بدن جذب می شوند.

2. اطمینان حاصل کنید که اسموتی های شما حاوی مجموعه کاملی از درشت مغذی ها هستند

مهم است که مطمئن شوید هر لیوان اسموتی شما دارای کربوهیدرات، چربی و پروتئین است. در حالی که همه میوه ها و سبزیجات دارای مقدار مناسبی کربوهیدرات هستند، افزودن برخی منابع سالم چربی و پروتئین نوشیدنی شما را از نظر تغذیه ای کامل می کند. آووکادو و روغن نارگیل منابع عالی چربی های سالم هستند، در حالی که تخم مرغ خام، آجیل و دانه ها پروتئین مورد نیاز شما را تامین می کنند.

3. تغذیه سالم را تمرین کنید

در حالی که نوشیدن یک یا دو لیوان اسموتی سبز ساده در روز فواید بسیاری برای بدن دارد، اما نباید به تنهایی به آنها اعتماد کرد. رژیم غذایی اسموتی سبز فقط برای حمایت از سبک زندگی سالم شما است – حتماً وعده های غذایی متعادل و مغذی را همراه با اسموتی های خود میل کنید. همچنین به داشتن یک برنامه ورزشی روزانه خوب برای حفظ سلامت قلب کمک می کند.

4 از انواع مختلف سبزیجات برای اسموتی های سالم خود استفاده کنید

در حالی که همه از خوردن سبزیجات لذت نمی برند، کارشناسان توصیه می کنند در اسموتی های خود از سبزیجات بیشتر از میوه ها استفاده کنید. مخلوط کردن سبزیجات با هم می تواند انواع مختلفی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را به همراه داشته باشد. فراموش نکنید که سبزیجات برگدار مانند اسفناج، کلم پیچ، کلم پیچ، جعفری، کلم و کاهو را در اسموتی های سبز ساده خود بگنجانید – این نیروگاه های تغذیه ای سلامت شما را کنترل می کنند.

5. با ترکیب اسموتی میوه و سبزیجات خود خلاق باشید

در طول رژیم اسموتی سبز، مهم است که از طعم یکسان خسته نشوید – این فقط باعث می شود که علاقه خود را به رژیم غذایی از دست بدهید. ترکیب میوه و سبزیجات مناسب را در نظر بگیرید و انواع مختلف محصولات را برای دستیابی به طعم های مختلف ترکیب کنید. هر بار از یک پایه اسموتی متفاوت استفاده کنید – از بین آب تصفیه شده، انواع مختلف شیر، یا طعم های مختلف آب میوه و ماست تازه انتخاب کنید. همچنین می توانید آجیل و دانه ها را اضافه کنید تا بافت اسموتی هایتان تغییر کند.

همانطور که در بالا ذکر شد، هر کسی می تواند رژیم اسموتی سبز را دنبال کند، به شرطی که یک رژیم غذایی سالم داشته باشد و هر روز یک برنامه ورزشی خوب انجام دهد. بدون این دو، اسموتی های سبز ساده نمی توانند جادوی خود را در بدن شما اعمال کنند.