5 نکته کلیدی برای تغذیه باروری


ما معمولا فکر می کنیم باردار شدن آسان است، درست است؟ حقیقت این است که نه لزوما این آسان نیست!
برخی از والدین ماه ها تلاش می کنند اما بارداری اتفاق نمی افتد. در حالی که بیشتر اوقات با تغییر برخی رفتارهای روتین زندگی و اضافه و حذف برخی از عملکردها، بچه دار شدن را آسان می کند.
تجربیات یک مادر:

زمانی که متوجه شدیم کاری وجود دارد که انجام می دهیم و انجام می دهیم ما نمی دانیم و ممکن است مانع از شانس بچه دار شدن ما شود، شروع به حل کردیمکردنشون. ما فقط 3 ماه در خانه ورزش کردیم و رژیم غذایی خود را تغییر دادیم
سپس من دوقلو باردار شدم.

قدرتی که تغذیه و تغییر سبک زندگی می تواند بر باروری داشته باشد باور کردنی نیست و یکی از رسالت های رژیم درمانی ما همین است
اطلاعات ما را با زوج هایی که به آن نیاز دارند به اشتراک بگذارید.

در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند در 6 تا 12 ماه آینده باردار شوید تغذیه می تواند کمک زیادی کند.
همه افراد باید سلامت سلول های جنسی خود (تخمک و اسپرم) را تقویت کنند. پس این نکات مهم را بخوانید و خود را در 90 روز آینده پیدا کنید باروری را آماده کنید!

برای اطلاعات بیشتر حتما از متخصص تغذیه و پزشک خود سوال کنید مشورت کردن.

روزانه 1.3 تا 4 وعده سبزی و میوه بخورید.

من می دانم که برای بسیاری از شما ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد، اما باور کنید که آنتی اکسیدان های موجود در سبزیجات معجزه می کنند! تخم مرغ و اسپرم بسیار شکننده است و استرس اکسیداتیو می تواند باعث تخریب شود تخمک و اسپرم. که این می تواند منجر به ناهنجاری شود کروموزومی (یکی از مهم ترین علل سقط جنین). میوه ها و سبزیجات منبع اصلی آنتی اکسیدان های غذایی و با 3-4 هستند واحد (لیوان) در رژیم غذایی روزانه می تواند یک راه عالی برای مصرف آنتی اکسیدان ها را افزایش دهید.
سبزیجات و میوه های خوب برای دریافت آنتی اکسیدان پرتقال، اسفناج، کلم، کلم بروکلی، سبزیجات برگ سبز، فلفل، گوجه فرنگی، هویج، هندوانه، توت، انار و انگور ذکر شده است.

فراموش نکن شریک زندگی خود را با خود ببرید 🙂

ویتامین D کافی دریافت کنید.

یکی از دلایل اصلی سقط جنین، کمبود ویتامین D مادر است. ویتامین D به نام ویتامین خورشید معروف است و توانایی ما در تولید ویتامین کافی است D در معرض آفتاب کم زمستان. اندازه رژیم غذایی معمول ما این ویتامین D کافی برای حفظ سطح مورد نیاز بدن ندارد، بنابراین اغلب گاهی اوقات راه حل مصرف مکمل ویتامین D است.
اگر می توانید، از پزشک خود در مورد سطح ویتامین D و بقیه بپرسید ویتامین ها را بررسی کنید. اینگونه نقشه راه به دست شما می رسد چگونه تمام ویتامین های بدن خود را بهتر انجام دهید.
بهترین منبع ویتامین D در ایران ماهی قزل آلا است. ماهی ها ماهی سالمون، ساردین، شاه ماهی، ماهی تن و میگو نیز منابع خوبی هستند آنها ویتامین D هستند (این ماهی هایی که گفتم ماهی های چرب آب سرد هستند و ما منابع دیگری مانند آن داریم). روغن کبد ماهی نیز منبع خوبی است به صورت کپسول تجویز می شود. شیر و لبنیات، زرده تخم مرغ و گوشت قرمز نیز منبع خوبی است. مقداری رول و غذا با غنی سازی ویتامین D

3. مصرف چربی های ضد التهابی امگا 3 را افزایش دهید.

چربی های امگا 3 (به خصوص DHA و EPA) دارای خواص ضد التهابی هستند و شما یک رژیم غذایی مناسب برای باروری بسیار مهم و ضروری است. قصد الانلازم نیست زیاد در مورد خواص امگا 3 صحبت کنیم، فقط باید بدانید که آیا در 2-3 هفته و ماهی های چرب معمولی مانند سالمون، ساردین، شاه ماهی و … نخورید، بهتر است به دنبال مکمل امگا 3 با کیفیت باشید خوب نگاه کن

4. استرس را کاهش دهید.

من میفهمم. در این شرایط عادی، اگر کسی به شما بگوید آرام باشید اتفاقا دوست داری به یه مشت حواله خوشگل تبریک بگی 😀 و تو دلت تو به من فحش می دهی، اما این به هورمون استرس برمی گردد، یعنی کورتیزول! زمانی که بدن بخواهد از منابع مورد نیاز کورتیزول بسازد تولید پروژسترون، که برای تخمک گذاری لازم است، می دزدد (هر دو هورمون های استروئیدی هستند). بنابراین، تولید کورتیزول را پایین نگه دارید منابع بیشتری برای تولید هورمون استروژن در اختیار بدن قرار می دهد بمب ها

ویتامین C و ویتامین B برای کاهش استرس مفید هستند. بخور و شاد باشید 😀 (برای کاهش استرس می توانید به مقاله در یک سایت وجود دارد، ببینید) اما صادقانه بگویم، بخش بزرگی از آرام باشید، کارهایی را که دوست دارید و لذت می برید انجام دهید داره برمیگرده یوگا کار کن. ورزش . موسیقی گوش کن کتاب خواندن. مراقب گلدان های خود باشید. همدیگر را در آغوش بگیرید. عبادت.
دوستان خود را ملاقات کنید و هر کاری که می خواهید انجام دهید.

5. مکمل پری ناتال مصرف کنید.

این مولتی ویتامین حاوی 13 نوع ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز برای بارداری و شیردهی. اگر اول منتظر باردار شدن هستید، پس شروع کنید شما یک فرصت طلایی را برای مصرف این مکمل از دست دادید. ما عادت کرده ایم مشتریان توصیه می کنند این مکمل را حداقل 3 ماه قبل از باردار شدن مصرف کنند مصرف کردن.

ما اغلب به تخمک هایی فکر می کنیم که در تخمدان آنها متولد می شوند ما تا آخر ثابت هستیم و نمی‌توانیم کار سالم‌تری انجام دهیم بودن !! خب این یک تصور اشتباه بسیار بزرگ است!! چرخه بلوغ تخم مرغ حدود 3 ماه است و در این مدت انتخاب ها و روش های تغذیه ای است زندگی ما نقش مهمی در سلامت تخمک های ما و احتمال بروز ناهنجاری ها دارد دارای سلول های کروموزومی است. این به خصوص اگر قبل از آن است شما مدتی تحت کنترل هورمونی بدن خود بوده اید و در واقع در حال تحلیل رفتن بوده اید مواد مغذی مورد نیاز شما در دوران بارداری (استروئیدها) از اهمیت ویژه ای برخوردار است لذت بردن. (کنترل هورمونی مانند مصرف قرص های ضد بارداری یا قرص های تنظیم کننده و حتی برخی از داروهای پوستی که کنترل می کنند هورمون داشته باشید).

زنای محصنه که از مکمل های مولتی ویتامین در حوالی زمان لقاح استفاده می کند نسبت به سایرین کمتر در معرض خطر مسمومیت بارداری هستند.
بهتر است این مکمل را 6 ماه قبل از بارداری مصرف کنید انجام دادن. پس اگر قصد بارداری در تابستان را دارید، لطفا مطمئن شوید این مولتی ویتامین را از فردا دریافت کنید!

یادداشت مهم :

برای مصرف این مکمل قبل از تولد با پزشک یا متخصصبا تغذیه خود مشورت کنید به طور معمول ما یک روز عادی با غذا داریم
تجویز می کنیم. در برخی موارد، این مکمل ممکن است اثراتی شبیه حالت تهوع داشته باشد حتما مراحل را با مشورت متخصص ادامه دهید و به مصرف خودسرانه آن را قطع نکنید. اگر دارو مصرف می کنید خاص، در حضور عامل جراحی، مشکل خونریزی، درمان می شود قبل از مصرف دارو با داروهای انعقاد خون حتما به پزشک مراجعه کنید مشورت کردن.
سعی می کنیم به زودی پستی در مورد مراقبت های تغذیه ای ارسال کنیم سلامت اسپرم مردان را به اشتراک بگذارید

شاد باش خوش