6 دستور غذای سالم برای پر کردن تعطیلات


فهرست مطالب[Hide][Show]

نحوه درست کردن چاشنی سالم به شش روش مختلف برای رفع نیازهای غذایی مختلف که کاملاً مکمل منوی شکرگزاری و تعطیلات شما باشد.

کلاژ دستور العمل های چاشنی سالم برای شکرگزاری و تعطیلات

علاوه بر بوقلمون، چاشنی شاید غذای اصلی شکرگزاری باشد.

از قضا، معمولاً به عنوان عامل اصلی (همراه با پای کدو تنبل و سایر دسرهای غنی) در وعده غذایی پس از تعطیلات “کما روی کاناپه” دیده می شود.

هضم‌تر کردن قیمه با خواب‌آلودگی بعد از غذای بزرگ به طور موثری مقابله می‌کند.

غذای مغذی تر و با دقت تهیه شده به معنای کمتر خوردن بدون احساس کمبود است و در نتیجه احتمال پرخوری و افزایش وزن را کاهش می دهد.

در این روز شکرگزاری، چرا چاشنی های سنتی را امتحان نکنید و نتایج سالم را بر روی هضم و دور کمر خود ارزیابی نکنید!

اگر دستور العمل هایی را در ذهن ندارید که این معیارها را برآورده کند، من شش دستور غذای پر کردن سالم را که در طی دهه ها در خانه خود استفاده کرده ایم، فهرست کرده ام.

ما معمولاً دو مورد از شش مورد زیر را برای مهمانانی که ممکن است از رژیم غذایی محدود پیروی کنند، درست می‌کنیم… یک چاشنی با غلات و یک چاشنی کم کربوهیدرات، سبزی تازه یا میوه.

امیدوارم یک یا چند مورد از اینها برای منوی شکرگزاری امسال شما کار کند!

قیمه خمیر مایه

قیمه خمیر مایه در یک ظرف پخت سفید

این دستور قیمه خمیر مایه سنتی، سالم و آسان هضم است.

فقط مطمئن شوید که نان خمیر مایه واقعی تهیه کنید … و مراقب باشید … بسیاری از مارک های خمیر ترش تقلبی در بازار وجود دارد.

نانوایی خانوادگی که من از آن حمایت می کنم نان تازه پخته شده را به درب شما می فرستد. چندین نوع خمیر مایه با قیمت های بسیار مناسب موجود است.

خط کامل نان خمیر ترش را اینجا ببینید.

  • خمیر مایه روستایی (مورد علاقه خانواده ما)
  • خمیر مایه جو دوسر
  • خمیر مایه چاودار
  • خمیر مایه املا
  • خمیر مایه گندم کامل
  • خمیر مایه زردچوبه
  • خمیر مایه جوانه زده
  • خمیر مایه جو دوسر جوانه زده
  • خمیر ترش املای جوانه زده

هنگامی که نان خمیر مایه خود را در دست دارید، درست کردن قیمه مقوی با یک نان یک ضربه فوری است!

چاشنی جوانه زده

دیوانه بافت و طعم نان خمیر ترش نیستید؟ سپس این دستور قیمه جوانه زده را به جای آن امتحان کنید.

قابل هضم و مغذی، پر کردن با نان جوانه زده مطابق با شیوه های سنتی است.

چاشنی جوانه زده شاید نزدیکترین نسخه سالم از نظر طعم و بافت به دستور العمل های مرسوم چاشنی تهیه شده با نان تصفیه شده باشد.

مراقب باشید که اکثر مارک های نان جوانه زده در فروشگاه سالم نیستند! آنها یا شامل سویای جوانه زده (که ناسالم تر از سویای معمولی است) یا حاوی گلوتن حیاتی گندم (با نام مستعار “سیتان”) به عنوان یک افزودنی هستند که در وهله اول هدف از استفاده از آرد جوانه زده را نادیده می گیرند.

این مارک نان جوانه زده یکی از معدود موارد قابل قبول است. یک نکته منفی این است که مواد تشکیل دهنده آن شامل عسل است که برای پخت ممنوع است.

قیمه بدون دانه، بدون آجیل

پخت قیمه کتو بدون آجیل در فر

این دستور العمل آسان و خوشمزه برای چاشنی بدون دانه و بدون آجیل برای کسانی که رژیم کم کربوهیدرات یا کتو دارند و به آجیل حساس هستند عالی است.

شوهر من این نسخه خلاقانه را ابداع کرد که از رشته فرنگی کدو سبز برای دستیابی به بافت مشخصی از چاشنی بدون آجیل یا آرد آجیل استفاده می کند که به طور گسترده در غذاهای کتو استفاده می شود.

اگر قیمه را از دست داده اید، زیرا بدون دانه هستید و همچنین به آجیل حساس هستید، آن را امتحان کنید!

پر کردن کتو کم کربوهیدرات

چاشنی جوانه زده سالم در یک کاسه سرو سفید

این دستور پخت کتو آسان و خوشمزه مورد علاقه شوهر من است.

این نه تنها بدون غلات و مناسب برای کسانی است که از رژیم کتو پیروی می کنند، بلکه برای کسانی که از هر نوع پروتکل بهبودی روده مانند GAPS یا رژیم غذایی کربوهیدرات خاص استفاده می کنند نیز قانونی است.

با این حال، از آجیل به عنوان پایه استفاده می کند، بنابراین اگر حساس هستید یا از رژیم کم اگزالات استفاده می کنید، چاشنی کم کربوهیدرات بدون آجیل را امتحان کنید.

چاشنی گیاهان تازه

قرقاول کباب شده با سبزیجات روی تخته برش چوب

یکی دیگر از گزینه های چاشنی سالم استفاده از گیاهان تازه است.

این دستور پخت قرقاول کباب شده از پر کردن شاخه های رزماری و آویشن تازه مخلوط شده با سیر، قیمه، نمک دریایی و فلفل برای یک غذای سبک و خوش طعم استفاده می کند که به حداقل مقدار آماده سازی نیاز دارد.

گیاهان خشک شده برای چاشنی خوب کار نمی کنند، بنابراین حتماً از قبل برای سفر به بازار کشاورز برنامه ریزی کنید تا آنها را تازه چیده شده برای بهترین طعم و تغذیه تهیه کنید.

پر کردن میوه

اردک تعطیلات پر شده با میوه تازه

برای پر کردن پرنده ای که چربی بسیار بالایی دارد مانند اردک یا غاز، قیمه با نان خوب جواب نمی دهد.

این به این دلیل است که نان در حین پختن پرنده آنقدر چربی جذب می کند که به یک آشفتگی تبدیل می شود.

بهترین راه برای تهیه قیمه در این شرایط استفاده از میوه های خشک و/یا پرتقال یا سیب تازه است.

چون میوه خشک سالم گران است، استفاده از آن را به تنهایی پیشنهاد نمی کنم. در عوض، من پیشنهاد می کنم از پرتقال یا سیب خرد شده با پوست باقی مانده به عنوان پایه استفاده کنید.

سپس یک طعم مکمل را در میوه خشک انتخابی خود در مقادیر کمتر انتخاب کنید تا با آن مخلوط کنید.

ترکیب مورد علاقه ما برش های پرتقال تازه و گیلاس خشک است.

برای یک پرنده 6 تا 7 پوندی، از 2 فنجان پرتقال ارگانیک (خرد شده با پوست باقی مانده) و 1/2 فنجان گیلاس خشک (ترجیحا ارگانیک بدون شکر اضافه شده) استفاده کنید.

قلوه ها را بردارید، حفره را با نمک دریایی و فلفل بپاشید، با مخلوط میوه پر کنید و طبق دستور بپزید.

تصاویری از ظروف چاشنی سالم