7 فواید شگفت انگیز برای سلامتی


ما هفت فایده داریم

صدها سال است که انسان ها ماست مصرف می کنند. مواد مغذی بالا و مصرف منظم آن می تواند جنبه های مختلف سلامتی شما را تقویت کند. به عنوان مثال، ماست با کمک به کنترل وزن، خطر بیماری قلبی و پوکی استخوان را کاهش می دهد. این مقاله 7 مزیت شگفت انگیز پشتوانه علمی ما را دنبال می کند.

ماست چیست و چگونه تولید می شود؟

ماست یکی از محبوب ترین محصولات لبنی است که توسط باکتری های مخمر شیر تهیه می شود. باکتری هایی که برای تولید ماست استفاده می شوند، کشت ماست نامیده می شوند که لاکتوز، قند طبیعی شیر را تخمیر می کنند. این فرآیند اسید لاکتیک تولید می کند، محصولی که پروتئین های شیر را تجزیه می کند و طعم و بافت منحصر به فردی به ماست می دهد. ماست را می توان از هر نوع شیری تهیه کرد. این می تواند ماست بدون چربی باشد و نوعی که از شیر کامل تهیه می شود، ماست پرچرب است. ماست معمولی بدون رنگ افزودنی مایعی غلیظ و سفت سفید با طعم مطبوع است. متأسفانه اکثر برندها افزودنی هایی مانند شکر و طعم دهنده های مصنوعی را اضافه می کنند. این ماست ها برای سلامتی شما مفید نیستند. از سوی دیگر، ماست بدون شیرینی و معمولی فواید زیادی برای سلامتی شما دارد.

بدون مقدمه، در اینجا 7 فایده علمی شگفت انگیز ماست طبیعی آورده شده است.

1- ماست سرشار از مواد مغذی است.

ماست تقریبا تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را دارد. ماست سرشار از کلسیم است، یک ماده معدنی ضروری برای سلامت دندان ها و استخوان ها. تنها یک فنجان ماست 49 درصد نیاز روزانه شما به کلسیم را تامین می کند. ماست همچنین حاوی ویتامین های زیادی به خصوص ویتامین B12 و ریبوفلاوین است که هر کدام از این ویتامین ها از بیماری های قلبی و نقص های جدی کانال عصبی مادرزادی جلوگیری می کند. یک کاسه ماست همچنین 38 درصد از نیاز روزانه شما به فسفر، 12 درصد منیزیم و 18 درصد پتاسیم را تامین می کند. این مواد معدنی برای انواع فرآیندهای بیولوژیکی مانند تنظیم فشار خون، متابولیسم و ​​سلامت استخوان ضروری هستند.

یکی از مواد مغذی که ماست به طور طبیعی حاوی آن نیست ویتامین D است، اما ماست ها به طور کلی با ویتامین D غنی شده اند. ویتامین D باعث تقویت استخوان ها و سیستم ایمنی بدن می شود و ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند بیماری های قلبی و افسردگی را کاهش دهد.

ماست بیشتر مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کند. به خصوص سرشار از کلسیم، ویتامین های گروه B و مواد معدنی است.

۲- ماست سرشار از پروتئین است

ماست دارای مقدار شگفت انگیز پروتئین است، حدود 12 گرم پروتئین در هر 200 گرم ماست. نشان داده شده است که این پروتئین ها با افزایش انرژی دریافتی یا کالری دریافتی روزانه از متابولیسم حمایت می کنند. دریافت پروتئین کافی برای تنظیم اشتها نیز مهم است، زیرا باعث افزایش تولید هورمون هایی می شود که نشانه سیری هستند. این به طور خودکار کل کالری دریافتی شما را کاهش می دهد که برای کنترل وزن مفید است.

در یک مطالعه، افرادی که ماست را به‌عنوان میان‌وعده می‌خوردند، نسبت به افرادی که میان‌وعده‌ای کم‌پروتئین و کم کالری می‌خوردند و 100 کالری کمتر در شام مصرف می‌کردند، کمتر گرسنه بودند. اگر ماست یونانی بخورید که ماست بسیار غلیظ و سفت است، اثرات مفید ماست بسیار بیشتر می شود. این ماست نسبت به ماست معمولی پروتئین بیشتری دارد و در هر 200 گرم ماست 22 گرم پروتئین دارد. نشان داده شده است که ماست یونانی در کنترل اشتها و به تاخیر انداختن احساس گرسنگی نسبت به ماست معمولی کم پروتئین موثرتر است.

ماست، به خصوص ماست یونانی، سرشار از پروتئین است. و پروتئین برای کنترل اشتها و وزن مفید است.

3- برخی از انواع آن برای سلامت دستگاه گوارش مفید است

برخی از انواع ماست حاوی باکتری های زنده یا پروبیوتیک هایی هستند که بخشی از مخمر اولیه هستند یا پس از پاستوریزه شدن به ماست اضافه می شوند. اینها در صورت مصرف ممکن است برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشند. متأسفانه بسیاری از ماست ها با روش حرارتی پاستوریزه می شوند که باکتری های مفید را از بین می برد. برای اطمینان از اینکه ماست شما دارای پروبیوتیک های موثر است، به دنبال کشت های زنده و فعال باشید که باید در برچسب ماست ذکر شوند. برخی از پروبیوتیک های موجود در ماست، مانند بیفیدوباکتری ها و لاکتوباسیل ها، علائم آزاردهنده سندرم روده تحریک پذیر را کاهش می دهند. این سندرم یک اختلال شایع است و روده بزرگ را درگیر می کند.

در یک مطالعه، بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) که به طور منظم شیر تخمیر شده یا ماست حاوی بیفیدوباکتری را مصرف می کردند. تنها پس از سه هفته، بیماران بهبودی در نفخ و دفعات مدفوع – و همچنین اثرات مشاهده شده پس از شش هفته را گزارش کردند.

مطالعه دیگری نشان داد که ماست حاوی بیفیدوباکتری باعث بهبود علائم گوارشی و کیفیت زندگی مرتبط با سلامت در زنانی شد که تشخیص قطعی اختلالات گوارشی نداشتند.

علاوه بر این، چندین مطالعه نشان داده اند که پروبیوتیک ها می توانند از اسهال مرتبط با آنتی بیوتیک و همچنین یبوست جلوگیری کنند.

برخی از انواع ماست که حاوی پروبیوتیک هستند می توانند با کاهش علائم اختلالات گوارشی رایج مانند نفخ، اسهال و یبوست، سلامت دستگاه گوارش را بهبود بخشند.

4- ماست می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند

مصرف منظم ماست – به خصوص اگر ماست پروبیوتیک باشد – می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و شانس ابتلا به بیماری را کاهش دهد. نشان داده شده است که پروبیوتیک ها التهاب را کاهش می دهند، که با طیف گسترده ای از بیماری ها، از عفونت ویروسی گرفته تا بیماری های گوارشی مرتبط است. تحقیقات نشان داده است که در برخی موارد پروبیوتیک ها می توانند بروز، مدت و شدت سرماخوردگی را کاهش دهند. علاوه بر این، خاصیت افزایش ایمنی بدن تا حدودی به دلیل وجود منیزیم، سلنیوم و روی است که از مواد معدنی موثری هستند که در سلامت سیستم ایمنی نقش دارند. ماست های غنی شده با ویتامین D باعث تقویت بیشتر سیستم ایمنی بدن می شود. پتانسیل ویتامین D برای پیشگیری و محافظت در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مورد مطالعه قرار گرفته است.

ماست های پروبیوتیک، ویتامین ها و مواد معدنی را فراهم می کند که همگی می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در برابر بیماری ها محافظت کنند.

5- ماست می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند.

ماست حاوی مواد مغذی کلیدی برای حفظ سلامت استخوان ها از جمله کلسیم، پروتئین، پتاسیم، فسفر و گاهی اوقات ویتامین D است. همه این ویتامین ها و مواد معدنی به ویژه در پیشگیری از پوکی استخوان، وضعیتی که در آن استخوان ها ضعیف می شوند، موثر هستند. پوکی استخوان در افراد مسن شایع است. افراهای مبتلا به پوکی استخوان تراکم استخوان پایینی دارند و در معرض خطر بیشتری برای شکستگی هستند. با این حال، تحقیقات نشان داده است که خوردن حداقل سه میان وعده، مانند ماست، به طور منظم و روزانه می تواند توده و استحکام استخوان را حفظ کند.

ماست سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که نقش کلیدی در سلامت استخوان ها دارند. مصرف منظم آن خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد.

6- ماست می تواند برای سلامت قلب مفید باشد

میزان چربی موجود در ماست یکی از دلایلی است که در مورد فواید آن برای سلامتی بحث می شود. بیشتر ماست ها چربی اشباع شده با مقدار کمی اسیدهای چرب غیراشباع هستند. قبلاً اعتقاد بر این بود که چربی های اشباع شده باعث بیماری قلبی می شوند، اما تحقیقات اخیر نشان داده است که این چربی موردی نیست. با این حال، ماست های کم چرب و بدون چربی همچنان در ایالات متحده محبوب هستند. هیچ مدرک روشنی مبنی بر مضر بودن ماست برای سلامتی وجود ندارد. در واقع، حتی ممکن است برای قلب شما مفید باشد. برخی تحقیقات نشان داده اند که خوردن چربی های اشباع شده از محصولات شیر ​​کامل، کلسترول خوب HDL را افزایش می دهد که می تواند از بیماری قلبی جلوگیری کند. تحقیقات دیگر نشان داده است که مصرف ماست به طور کلی خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. همچنین نشان داده شده است که محصولات لبنی مانند ماست در کمک به کاهش فشار خون، که یک عامل خطر اصلی برای بیماری قلبی است، موثر هستند. است.

صرف نظر از محتوای چربی، نشان داده شده است که ماست با افزایش کلسترول خوب HDL و کاهش فشار خون برای سلامت قلب مفید است.

7. ماست می تواند کنترل وزن را بهبود بخشد

ماست خواص متعددی دارد که می تواند به کنترل وزن کمک کند. برای شروع، پروتئین زیادی دارد که همراه با کلسیم باعث افزایش هورمون های سرکوب کننده اشتها مانند پپتید YY و GLP-1 می شود. علاوه بر این، چندین مطالعه نشان داده است که مصرف ماست کمتر با وزن بدن، درصد چربی بدن و دور کمر مرتبط است. یک مقاله مروری نشان داد که مصرف لبنیات پرچرب، مانند ماست، می تواند بروز چاقی را کاهش دهد. این برخلاف باورهای قبلی درباره مصرف چربی و اضافه وزن است. مطالعات دیگر نشان داده‌اند که افرادی که ماست می‌خورند به طور کلی بهتر از کسانی که ماست نمی‌خورند، غذا می‌خورند. ماست تا حدی به این دلیل است که ماست دارای محتوای تغذیه ای متعادل نسبت به محتوای کالری آن است.

ماست سرشار از پروتئین است که بسیار سیر کننده است و ممکن است رژیم غذایی شما را بهبود بخشد. هر دوی این جنبه ها به کنترل وزن کمک می کنند.

ماست ممکن است برای همه مناسب نباشد

برخی از افراد باید بدانند که مصرف ماست آنها ممکن است عوارض جانبی داشته باشد، به خصوص در کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند یا به شیر حساسیت دارند.

من نمی توانم لکتور را تحمل کنم

عدم تحمل لاکتوز زمانی رخ می دهد که بدن فاقد لاکتوز باشد، آنزیمی که برای تجزیه لاکتوز، قند موجود در شیر لازم است. عدم تحمل لاکتوز باعث ایجاد تعدادی از علائم گوارشی مانند درد شکم و اسهال پس از مصرف لبنیات می شود. بنابراین کسانی که عدم تحمل لاکتوز دارند نباید ماست مصرف کنند.

با این حال، برخی از افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند ممکن است قادر به تحمل آن باشند. این به این دلیل است که برخی از لاکتوز در طول تولید ماست تجزیه می شود و پروبیوتیک ها ممکن است برای هضم آن با یکدیگر همکاری کنند. اگر به عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستید، احتمالاً این مشکل است که ببینید آیا می توانید ماست بخورید یا خیر.

حساسیت به شیر

محصولات شیر ​​حاوی کازئین و آب لوله کشی هستند، پروتئین هایی که برخی افراد به آن حساس هستند. در این موارد، شیر واکنشی را ایجاد می‌کند که می‌تواند از کهیر گرفته تا التهاب و آنافیلاکسی تهدیدکننده زندگی متغیر باشد.

شکر افزودنی

بسیاری از انواع ماست دارای قند افزوده زیادی هستند، به خصوص آنهایی که برچسب کم چربی دارند. مصرف بیش از حد قند با تعدادی از مشکلات سلامتی مانند دیابت و چاقی همراه است. بنابراین، خواندن برچسب مواد غذایی و اجتناب از مارک هایی که از شکر استفاده می کنند بسیار مهم است.

ماست می تواند عوارض جانبی برای کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند یا به شیر حساسیت دارند داشته باشد. اکثر انواع ماست دارای قند افزوده زیادی هستند که می تواند نقش ویژه ای در سلامتی داشته باشد.

چگونه بهترین ماست را برای سلامتی خود انتخاب کنیم؟

وقتی نوبت به انتخاب ما می رسد، هر چه ساده تر، بهتر. ماست های ساده و شیرین نشده بهترین هستند، زیرا شکر اضافه ای ندارند. اینکه از ماست کم چرب یا پرچرب استفاده می کنید یک انتخاب شخصی است. انواع پرچرب کالری بیشتری دارند، اما این بدان معنا نیست که آنها ناسالم هستند. فقط مطمئن شوید که نسبت اندازه توصیه شده را رعایت کنید. همچنین باید به دنبال ماست هایی باشید که به صورت زنده و فعال کشت می شوند تا مطمئن شوید که پروبیوتیک هایی دریافت می کنید که سلامت شما را بهبود می بخشد.

بهترین ماست برای سلامتی شما حاوی اجزای کمتر و بدون قند اضافه است. برندی را انتخاب کنید که دارای پروبیوتیک باشد.

نامه ها دیگر

ماست سرشار از مواد مغذی است و با مصرف منظم می تواند سلامت صورت شما را بهبود بخشد. همچنین می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش دهد و در عین حال به سلامت گوارش و کنترل وزن شما کمک کند. مطمئن شوید که ماستی را که مصرف می کنید عاقلانه انتخاب کنید. برای حداکثر فواید سلامتی، انواع ساده و شیرین نشده حاوی پروبیوتیک را انتخاب کنید.

رژیم آنلاین