8 افسانه و حقایق در مورد رژیم کتو: آنچه باید بدانید

اگرچه گفتگوها پیرامون رژیم کتوژنیک بسیار زیاد است، اما بسیاری از مردم هنوز تشخیص واقعیت یا تخیلی را دشوار می دانند. در این مقاله بینش هایی در مورد افسانه ها و حقایق پیرامون رژیم کتوژنیک خواهید داشت.

رژیم کتو دقیقا چیست؟?

رژیم کتو بر این اصل کار می کند که با تجزیه کربوهیدرات ها، چربی را برای سوخت می سوزانید و در نتیجه کاهش وزن را به حداکثر می رسانید. این شامل کاهش تدریجی دریافت کربوهیدرات و جایگزینی آنها با چربی است.

افسانه ها / حقایق رژیم کتو

در اینجا افسانه ها و حقایق رایج در مورد رژیم کتو آورده شده است.

افسانه 1: شما می توانید هر چربی را مصرف کنید

حقیقت: وقتی کتوژنیک باشد، افراد چربی های سالم مصرف می کنند. اگر می خواهید تناسب اندام بمانید، از چربی های اشباع شده اجتناب کنید و روی غذاهای ارگانیک با فیبر بالا تمرکز کنید. برای جلوگیری از ناراحتی معده، مقدار چربی مصرفی روزانه خود را تقسیم کنید.

باور غلط 2: کاهش وزن تنها مزیت رژیم کتو است

حقیقت: برخلاف آنچه بسیاری معتقدند، رژیم کتو علاوه بر کاهش وزن، فواید بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال، عملکرد شناختی را بهبود می بخشد، سلامت روده را بهبود می بخشد، هورمون های بدن را تنظیم می کند و سطح قند خون را تثبیت می کند.

باور غلط 3: شما مجبور نیستید ورزش کنید

حقیقت: هنگام پیروی از رژیم کتو، ورزش کردن به شدت توصیه می شود. با این حال، برای اینکه از تمرین خود بهره بیشتری ببرید، مطمئن شوید که به درستی غذا می خورید و زمان کافی برای ریکاوری در اختیار دارید. به منظور ورزش، ممکن است به کربوهیدرات بیشتری نیاز داشته باشید، و مهم است که مصرف کربوهیدرات خود را در روزهای تمرین افزایش دهید.

باور غلط 4: توده عضلانی شما کاهش می یابد

حقیقت: برخلاف تصور، افرادی که در حین انجام تمرینات قدرتی از رژیم غذایی پیروی می کنند، عضله می سازند.

افسانه 4: با خستگی مشخص می شود

حقیقت: ممکن است در طول دوره تطبیق با رژیم احساس خستگی کنید، اما این وضعیت به مرور زمان فروکش می کند. مهمتر از آن، همه افراد هنگام رژیم گرفتن خسته نمی شوند. با این حال، اگر با آن برخورد کردید، به یاد داشته باشید که بیش از یک هفته دوام نخواهد آورد.

باور غلط 5: رژیم غذایی برای مدت کوتاهی است

حقیقت: مدت زمان رژیم بستگی به اهداف سلامتی و تناسب اندام شما دارد. در بیشتر موارد، مدت استاندارد بین سه تا پنج ماه است. پس از این مرحله می توانید برای چند هفته به عادات غذایی معمول خود بازگردید.

افسانه 6: هیچ علمی پشت تغذیه وجود ندارد

حقایق: چندین مطالعه علمی از رژیم کتوژنیک حمایت می کنند. به عنوان مثال، برخی تحقیقات نشان می دهد که این رژیم در ابتدا برای کمک به بیماران صرعی در تنظیم تشنج ایجاد شده است. علاوه بر این، رژیم غذایی به کاهش یا حفظ وزن بدن کمک می کند.

باور غلط 7: سرشار از چربی و پروتئین

حقیقت: رژیم غذایی حاوی چربی و پروتئین بالا نیست. بسته به هدف آموزشی، درشت مغذی بر اساس نیازهای فردی دوز می شود. به عنوان مثال، تجزیه درشت مغذی معمولی برای این رژیم شامل کربوهیدرات کم، چربی بالا و پروتئین متوسط ​​است.

افسانه 8: باعث حمله قلبی می شود

حقیقت: رژیم کتو شامل مصرف چربی های اشباع شده است که باعث حمله قلبی نمی شوند.

افکار نهایی

این رژیم غذایی می تواند به شما در بهبود اهداف تناسب اندام و سلامتی کمک کند. اگر می خواهید با رژیم غذایی موفق شوید، مهم است که افسانه های مربوط به رژیم را به چالش بکشید و به حقایق مبتنی بر شواهد روی آورید.